Gå til innhold

Holmenkollen CK's nordkapptur


Anbefalte innlegg

Så denne: Holmenkollen Cykleklubb sykler Nordkapp-Lindesnes | LANDEVEI.NO

En del av meg er kjempeentusiastisk for rekordforsøket. Det er ekte ultradistanse og et skikkelig eventyr. 

Men en annen del av meg er mest glad ultrasykling uten support. Kan dette virkelig være nødvendig?

Og miljøverndelen av meg gremmes jo. Sykling er jo i utgangspunktet en miljøvennlig og bærekraftig aktivitet. Dette tikker jo ingen av boksene der.

Likevel blir jo dette noe jeg skal følge. Så får vi se om f.eks Justinas Leveika gruser tiden solo uten support neste år.

Lykke til Holmenkollen CK!

Hva tenker dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvrealiseringen for menn 40+ kommer i mange former.

Det er imponerende med de som klarer det alene, men det er ikke noe alle klarer. Fin mulighet for at alle skal få en mulighet til en slik opplevelse.

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveinung1 skrev (28 minutter siden):

Entusiasmen min forsvant når jeg så de skulle sykle på skift... da blir det jo bare tull?

Det er jo ikke bare tull. Stafett er en av kategoriene i Raam. 

Målet om å klare distansen på under 4 døgn innebærer over 600km pr døgn. Det er svært få som har den kapasiteten. Men det blir jo interessant å se hvor mye det hjelper å ta det som stafett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sun Flyer skrev (28 minutter siden):

Det er jo ikke bare tull. Stafett er en av kategoriene i Raam.

Står 3 lag på 20 mann. Tittet litt i RAAM - Race Divisions (side 14) og det er vel ingen Divisions som matcher det?

Edit: 8-Person Team – between five and eight Racers sharing the entire distance. Slik jeg forstår det kan de da dele Teamet opp i solo/grupper, og sykle avtalte etapper hver. Transporteres mellom etappene.

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker dette er en kul guttetur, men selv hadde jeg ikke gått ut så hardt med rekord og greier når det er stafett. Er det noen som har gjort det før? Eller er det rekord for at de er først? Blir litt som om jeg setter fingeren i nesa og hinker opp trappa her. Verdensrekord da ingen har gjort det før meg 😉

Men de får det sikkert kult. Selv ville jeg nok heller ha lagt tilsvarende tur ett sted hvor det er varmt 😛

  • Like 1
  • Haha 4

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at det er en kategori, men med sterkt redusert verdi i mine øyne.  Om en bare sykler halve distansen, så er det bare akkurat det en har syklet 😎

Men sikkert gøy å være med på, men når det også er så ressurskrevende så blir det ikke på rettferdige premisser etter min mening.  Jeg liker heller ikke tilsvarende opplegg på raam.  Når han derre Beumont fyren sykler jorden rundt så forstår jeg at det blir langt uten følge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panda skrev (59 minutter siden):
Sitat

På turen er det samlet inn over 1,6 millioner kroner til Barnekreftforeningen.

Sitat

– Vi har en kompis blant de syklistene som for fire år siden mistet dattera si til barnekreft. Det er en sak som vi bryr oss mye om, som vi mener fortjener mer ressurser til forskning, sier Rørvik.

Disse har hodet og hjertet på rett plass. Har HCK noe tilsvarende prosjekt her?

  • Like 1

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gråstein skrev (14 minutter siden):

Verdensrekorden på 400m løping er IKKE  36,84s. Selv om Jamaica samlet sammen noen gutter som løp det på skift og klarte det på den tiden.

Godt poeng, men sykkelstafett på landeveien er jo ikke noe kult? og heller ikke noe en vil la bli en stor greie 😎 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveinung1 skrev (21 minutter siden):

 Når han derre Beumont fyren sykler jorden rundt så forstår jeg at det blir langt uten følge.

Lael Wilcox starta sin usupporterte verden rundt greie for et par uker siden 🤩

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...