Gå til innhold

Tour Divide 2024


Anbefalte innlegg

 

Verd å se!

 @Ndreas så AKKURAT på delen der det elektroniske giret hans ryker og han får beskjed av nærmeste mekaniker om at det der har han ikke deler til. Sett på sammendrag også der folk snakker om ting som ryker, mye kranklager pga sølen virker det som. Ene klagde på at hun ikke fant nytt kranklager pga odde dimensjon, sånt blit jeg litt småmatt over.

Tenker ihvertfall selv at hvis du skal dykle noe sånt, eller i nærheten, er driftsikkerhet pri 1, 2 og 3. 

1x11 mekanisk pga deletilgang, drøss quicklinks og kanskje et ekstra kranklager. Oversize wire og en strømpe tettpakket med silikon eller fett. 

Får man heller ofre litt på største utvekslingen.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ndreas skrev (2 timer siden):

Ja jeg lurte på det der med AXS/di2. Kjører de med powerbank, lader og ekstrabatteri? Virker mye hassle ifht mekanisk iaf på et ritt som det der.

Det er vel oppsettet ja. Så lenge lading fra dynamo fungerer, så er dette uproblematisk. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, uendelig mye flere feilkilder du ikke kan gjøre noe med. Med mindre man kan lage backupsystemer så er fort fasit på å øke driftsikkerhet å bruke velprøvd utstyr pluss begrense feilkilder så mye en kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg milevis unna å ha tid til noe som helst skikkelig langtur på sykkel, men et sånt bygg hadde vært skikkelig koseprosjekt tenker jeg. Skikkelig frankenbygg hvor ingenting trenger matche eller være spesielt lett, bare kjøre full Mad Max 😄 

  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sun Flyer skrev (1 time siden):

Forskjellen er at hesten ble erstattet av noe som gikk fortere 😉

Ja, nettopp, hvis Justinas nå vinner med ny offisiell rekord, og Lael Wilcox sin rekord skulle stå, så er jo begge de offisielle rekordene satt på AXS-utstyrte rigger.  Lael bruker vel AXS på alt. Er nå i gang med rekordforsøk på jorda rundt. Det er 110 dager og 29000 km med AXS i så fall. Har selv AXS på både MTB og bikepacke-rigg. Skal mye til for at jeg noengang velger noe annet, er såpass fornøyd. Men et av argumentene til Lael er også å motvirke senebetennelse ift å hele tiden trykke på en vaier, når man sitter og gjør det samme dag ut og inn.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det akkurat AXS som omtrent egenhendig var største risiko for at Lachlan Morton skulle bryte.

Og han er vel over gjennomsnittlig greit sponset.

Men er jo utvilsomt fordeler med det også, som indeksering og mindre fare for gjørme i wirestrømpe etc, og ikke minst giring fra aerobars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne videoen frå Atlas var det også mykje trøbbel med ein tommel som vart utslitt av all giringa. Og det var med elektronisk giring!

Men tilbake til tema. På siste oppdatering frå Josh Ibbett for 7 timar sidan var det berre 10 miles som skilte dei. Men Justinas har fått opp dampen, for no er det 50!

Det er jo fordi Ulrich skulle til å sove litt. Men avstanden er likevel dobbelt så stor no som den var før nokon av dei stoppa.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveinung1 skrev (2 timer siden):

Det er vel oppsettet ja. Så lenge lading fra dynamo fungerer, så er dette uproblematisk. 

Med AXS med ekstra batteri og dynamo får man et veldig enkelt oppsett. Å bytte batteri tar sekunder. Fordelen med AXS vs. vaier vil jeg tro er svært merkbar, og mer og mer for hver dag som går.

Har AXS på stisykkelen og har også testa det på landevei. Fungerer helt supert og kommer garantert til å velge AXS framover.

På lange ritt med mye uvær kan det sikkert oppstå kontaktproblemer m.m., men jeg tror det er verdt risikoen. 

Justinas er en seig jævel. Eneste som kan ta fra ham seieren nå er tekniske problemer av noe slag. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikkje nødvendigvis feil. Han veit nok at han er rask så lenge han har fått sove. Samtidig veit alle som har stoppa for å pisse eit minutt eller to at det trengs ein heil del jobb for å hente inn igjen det. Tenk då på kva å sove ein, to eller tre timar ekstra vil utgjere! Han skal sykle veldig mykje raskare for at det skal gå opp. Og så mykje raskare er han rett og slett ikkje (han er 0,1 mph raskare enn JL).

Eg tenkte på ein sak. Sjå litt bort frå dei to i front ein augneblink. Då ser du LTD ligge laaangt foran alle andre, og er til og med oppe og snusar på rekorden til Mike Hall. Han køyrer rett og slett grisefort. Så kan du fokusere tilbake på Justinas og Ulrich, som ligg ein DAG foran der igjen! Det er heilt sjukt.

Kult at sånne som LTD er med på dette, for han validerer jo veldig tydeleg at det Justinas og andre driv på med absolutt ikkje er barneskirenn.

No er forspranget forøvrig på 80 miles. Justinas er on fire.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig UB ‘har fått det’. Han har 10 timer mindre hvile enn JL for å kompensere for noe lavere marsjfart og det kan godt tenkes den ‘kontrollerte avstanden’ over tid like gjerne kan tenkes være å henge i strikken for lenge. Men kan også være noe tekniske issues vi ikke vet om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig oppdatering fra trackeren

Sitat

On night 12 of the race Justinas is currently sleeping in Pie Town. From there it is 310 miles to the finish. Sounds simple. The weather forecast has other ideas: looking south, 18 hours of rain are due. Could this be a last minute mud-induced hiccup?

 

  • Wow 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...