Gå til innhold

Tour Divide 2024


Anbefalte innlegg

Sveinung1 skrev (1 time siden):

https://www.nps.gov/grte/planyourvisit/bear_encounters.htm

For oss engstelige som vurderer en gang å kanskje muligens tenke på å stille til start... jeg hadde hvertfall ikke vurdert å ta med telt her😎

Det et helt vanlig for de som sykler great divide å telte, man må bare ta forhåndsregler på en litt annen måte enn vi er vant med her, og følge de strikt, uten unntak. Det er bare få år siden en syklist ble tatt av grizzly på ruta, i Ovando. Hun gjorde flere ting feil: a) tok med næringsmidler i teltet og spiste, en energibar - en Bjørn har 100 ganger bedre luktesans enn oss - det er deres viktigste sans, de slappa mer av på rutinene siden de teltet i en by b) etter første besøk, som de jaga unna, dro inn i teltet igjen og la seg til å sove, riktige ville vært å løse opp campen. Gjør man ting riktig er det langt større risiko for å bli drept når man sykler i trafikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UB tok igjen 37 miles mens JL sov, men nå er JL oppe igjen, avstanden er 20 miles og JL kjører raskere.

Ser ut som LTD prioriterer lange perioder med søvn, blir spennende å se mot slutten av løpet om det lønner seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapportene sier at han måtte fikse sykkelen, det er dekkene og punkteringer som er problemet, ton for reserveslanger osv, så han får en haik til en bikeshop 45 minutter unna, han kan da returnere til samme punkt i løypa og fortsette uten å bli diska, men vi får se

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reglene på dette: «In the event of a serious mechanical that renders a bike unrideable, a rider may hitchhike[3] by motor vehicle in ANY direction to repair the problem. The location of the incident must be well documented by SPOT tracking or other GPS logger. A rider may also receive assistance returning back to the exact location of the breakdown to begin forward progress. Again, the entire incident, form breakdown to return to the route must be fully documented by GPS»

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slo meg akkurat at jeg skulle sjekke halen på slangen, og da kom jeg over Mohamed Almarar som ser ut som bakerste rytter så langt. Har "bare" kommet seg 337 miles (ca 1/6 av Justinas), men har sikkert en spennende historie bak seg, og en lang reise foran seg. Allez!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...