Gå til innhold

Din utsikt akkurat nå


Anbefalte innlegg

Ndreas skrev (53 minutter siden):

Nysgjerrig, hva gir slangeløst egentlig på landevei? I terreng er man jo relativt mye mer utsatt for punkteringer, og også det laverer lufttrykket man kan kjøre, men ser ikke at noen av de er faktorer her?

Punkteringer skjer jo også på landeveien og rullemotstand er kanskje enda viktigere enn i terrenget? Uansett er jeg såpass lei tubeless akkurat nå at jeg egentlig bare bruker det fordi felgene ikke er kompatible med slanger. Men jeg glemmer sikkert det også etter hvert.

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baroudeur skrev (29 minutter siden):

Punkteringer skjer jo også på landeveien og rullemotstand er kanskje enda viktigere enn i terrenget? Uansett er jeg såpass lei tubeless akkurat nå at jeg egentlig bare bruker det fordi felgene ikke er kompatible med slanger. Men jeg glemmer sikkert det også etter hvert.

Joda, men hvor ofte punkterer man på landeveien, og er veldig lavt trykk noe å trakte etter eller lar slangeløst deg treffe "mer" riktig trykk? Jeg bare skjønner ikke helt pro'ene.

Har kjørt slangeløst på terreng, men etter for mange bulker i felger pga litt for lavt lufttrykk har jeg sykla på slange siden i vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ndreas skrev (9 minutter siden):

Joda, men hvor ofte punkterer man på landeveien, og er veldig lavt trykk noe å trakte etter eller lar slangeløst deg treffe "mer" riktig trykk? Jeg bare skjønner ikke helt pro'ene.

Har kjørt slangeløst på terreng, men etter for mange bulker i felger pga litt for lavt lufttrykk har jeg sykla på slange siden i vår.

Lavt trykk er ofte raskere på landeveien, avhengig av systemvekt, dekkbredde, fart og underlag. Og kjører man for lavt med slanger øker punkteringsfaren. Så slangeløst tillater raskeste trykk med lavest punkteringsrisiko. Det sagt så er det mange som foretrekker slanger (og høyt trykk i smale dekk) fortsatt.

Jeg har for øvrig punktert tre ganger de siste tre månedene på slangeløst (med antatte toppdekk).

Du kan vel bruke inserts for å unngå bulk i felger?

  • Like 1

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...