Gå til innhold

Rimelig sykkelstativ til tilhengerfeste


Maggan

Anbefalte innlegg

arne_and skrev (6 timer siden):

Fordi det er rart om de skulle gi meg tillatelse til mer enn produktspek bare fordi jeg sender en mail. Jeg burde jo skjønt det, men spurte likevel.

 

Ndreas skrev (6 timer siden):

Fordi hvis det går til helvette og de har sagt "jada, det går fint", så har de plutselig ansvar

Absolutt gode forklaringer det. 

________________________________________________________________

Orbea Terra 2024, Orbea Oiz 2022, Giant TCR 1 2013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arve skrev (18 minutter siden):

Noen som har brukt dette? Jeg ser det sannsynligvis blir trangt med tre stisykler, men kanskje det holder to ganske greit? https://bikeshop.no/thule/942000/thule-euroride-3-sykkelstativ-3-sykler-13-pin-kontakt-med-tilt

Ikke det samme, men tilsvarende mellomrom mellom. 2 går fint, ikke tre.

  • Like 1

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Prøver å stille spørsmål her i stedet for å starte egen sykkelstativ-tråd.

Vi har lyst på et hengerfeste-montert sykkelstativ (takmontert er uaktuelt).

Siden vi har en VW Caddy så dukker det opp noen problemstillinger de med "vanlig" bil ikke kommer borti. Dette siden bakenden på Caddy går rett opp.

Finnes det et stativ der

  • 780mm styre på innerste sykkel ikke kommer borti bakluka
  • det går an å åpne bakluka når man vipper på stativet (har topphengslet bakluke)

Syklene går gjerne inni bilen på de fleste turer, det var ett av formålene med å velge akkurat Caddy. Men en del ganger er bilen full av telt-stæsh++ og da hadde det vært praktisk med et stativ. Spesielt om man skal ta en kjapp sykkeltur midtveis i en transportetappe og ikke har lyst til å røske ut all bagasjen for å komme til syklene. Vi snakker ikke ukentlig bruk her altså. På tur tar vi gjerne med oss 4 stisykler (alle boost og med 760-780mm styre), men da kan 2 av de gå inni bilen. En mulighet er vel å kjøpe et Thule Epos eller Easyfold og innse at man må kjøpe 3-syklers varianten og bare bruke de 2 ytterste plassene. Men da lurer jeg fremdeles på om jeg får åpnet bakluka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 80% sikker på at selv en fullsize topphengslet bakluke ville gått klar av innerste styret på mitt Velocompact. Med 2 stisykler så bruker jeg plass 1 og 3. Går ikke på 1 og 2 eller 2 og 3. 

En løsning som er lite tilfredsstillende men som funker er å løsne litt på stemskruene og vri styret 90’. Må gjøre det noen ganger når vi har 4 sykler på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja. Jeg misforsto og kokte sammen problemstillingene 🙂

Når jeg ser den videoen så tror jeg nok også mitt stativ ville gitt problemer, men du må nok prøvemontere. Thansen bruker å være hjelpsom mtp sånt om de har gjeldende stativ inne, ellers så er det vel bare å fri til forumet og kjøre hjem til folk og prøvemontere stativ 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...