Gå til innhold

Irriterende transportselskaper


Anbefalte innlegg

@Sepeda, i dette tilfellet vil jeg tro selger har valgt liten pakke, siden det bare dekkes opp til 2500,- av Helthjem. I mitt tilfelle valgte jeg medium pakke, hvor ordinær forsikringssum er 10.000,- for alle fraktselskaper, unntatt Postnord hvor pakker under 2 kg bare er forsikret for 1000,-. Denne siste kritiske biten med informasjon er jeg tvilende til om det informeres tydelig om.

Ellers har jeg bare lovord å si om Posten selv, aldri hatt et eneste problem med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@olelovold også ved valg av Postnord og dermed forsikringssum kr. 1000 for pakker under 2 kg får kjøper opp tydelig informasjon og tilbud om alternative forsikringsordninger.

Dette eksempelet er et annet kostbart kamera som selges på Finn der man kan velge Postnord. Med mindre dette er en helt ny ordning, fikk din kjøper samme informasjon da vedkommende kjøpte kamera av deg.

Finnkameraforsikring.jpg.4dfa6470600d2447e7eefe54e73ba4dc.jpg

Men jeg forstår poenget ditt at nyansene i forsikringsordningene under betingelsene til de forskjellige transportørene med fordel kunne gjøres tydeligere også for selger som velger kategori pakke. Likeså at kjøper bærer ansvar for verditap ved forsendelse etter at pakken er levert til transportør.

  • Like 1

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt Hjem virker som litt bingobedrift. Da jeg bodde litt avsidesliggende kunne de ofte droppe å hente pakken da de skulle, en mobiltelefon ble liggende i postkassen min i tre netter på rad (tok den inn på dagtid). Nå har jeg bestilt Vacmaster 210R to ganger, den første kom med amerikansk støpsel og ble returnert. Den fikk jeg levert på dørmatta. Da Vacmaster nummer 2 fra Amazon.de skulle leveres var det plutselig ikke trygt nok, og jeg må vente 3-4 virkedager til de får somlet seg til et hentested. Idiotisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unngår Helt Hjem for enhver pris. Kan til nøds godta leveranse til hentested, men vil helst ikke støtte den møkkabedriften med én krone. Bor midt i Oslo, i en blokk de har tilgang til, og har opplevd alt for mange ganger at de hevder de ikke fant døra vår. Dette til tross for at vi har ringt kundeservice hver gang det her skjedd, gitt de grundigste beskrivelser og hengt opp lapper. Da får man beskjed om at eneste alternativt er å vente på at de prøver igjen neste natt. Opplevde en gang at de insisterte på å gi det fire forsøk før de omsider tok til vett og bestemte seg for å levere pakken til et PostNord-hentested, hvilket tok fire nye dager … 

Sist gang vi klarte å gjøre den blemma at vi valgte hjemlevering fra Helt Hjem klarte de selvfølgelig ikke å finne frem, så neste natt satt jeg oppe til kl. 02 for å huke tak i budet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...