Gå til innhold

Robotstøvsuger uten moppefunksjon


Anbefalte innlegg

Har hatt samme Xiaomi modell (Roborock S5) i 5 år nå, fungerer fremdeles som var den ny. 
Appen til Xiaomi er helt rå også og ja jeg lever fint med at kineserne holder øye med hvor ofte jeg støvsuger 😄

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panda skrev (4 minutter siden):

Appen til Xiaomi er helt rå også og ja jeg lever fint med at kineserne holder øye med hvor ofte jeg støvsuger 😄

Jeg har hatt litt blandet erfaring med Xiaomi. Produktene deres har egentlig fungert ganske greit, men jeg opplevde blant annet at overvåkningskamera vi brukte som barnekamera sluttet å fungere etter en programvareoppdatering. Det var ikke en feil, det var rett og slett ikke mulig å bruke disse kameraene i EU lengre. 

Når det er sagt virker det som om mange er fornøyde med Xiaomi sine robotstøvsugere. Utvalget blant støvsugere uten mopp er ikke det største, men det er kanskje like greit å kjøpe med mopp som aldri brukes.

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1 på Xiaomi. Har en som har et avtagbart moppebrett. Han har gjort jobben knirkefritt i 2 år 2-3 ganger i uken. God app. Relativt god fremkommelighet og klatrer godt. Vi har denne; 

https://www.elkjop.no/product/hjem-rengjoring-og-kjokkenutstyr/stovsugere-og-rengjoring/robotstovsuger/xiaomi-robot-vacuum-e10-robotstovsuger-cg63049/623907?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIuMrz2KfChgMV6Q-iAx0iihdyEAQYASABEgKphfD_BwE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har vel også en gammel Xiaomi, som jeg kjøpte brukt for en slikk og ingenting.

Aldri brukt moppen, men den går nå uregelmessig rundt her 🙂 Eneste jeg er litt misfornøyd med er at den er litt sensitiv for å kjøre på plass på ladestasjonen pga støv på elektrodene, så kjører den stort sett når jeg er hjemme eller ute en snartur, og ikke hver dag mens jeg er på jobb. Men dette er nok forbedret på nyere versjoner får jeg tro.

  • Like 1

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blir fort full, og om du ikke er nøye med å tømme den, så blir det et lekkert oppdrettsanlegg for diverse nye livsformer. Jeg vurderer å adoptere og skrive inn noen av disse livsformene i testamentet, siden de presumptivt er mer renslige enn mine egne avkom.

Vi har to vanlige støvsugere i tillegg - en håndholdt til typisk under kjøkkenbordet og en god gammeldags med ledning. Den er mystisk stillegående. Voodoo.

 

  • Like 1
  • Haha 2

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baroudeur skrev (14 timer siden):

Dere som anbefaler Xiaomi, hvor mange av dere har unger som mater gulvet mettere enn seg selv? Er den dimensjonert for slikt? 

De fleste robotstøvsugere har vel et ganske lite rom for avfall. Kan anbefale hund, da har du aldri matrester på gulvet, til gjengjeld en del hundehår 😄     men de tar robotten

  • Haha 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Roborock S7+ med moppemulighet som jeg ikke bruker, men tømmestasjon som gjør eierskapet helt uproblematisk. Det går måneder mellom hver gang jeg tømmer den, ingen barn hjemme lenger, men to katter. 

På to år har den kjørt seg fast to ganger, begge gangene var det mulig å styre den løs igjen via mobilappen. 

Har også en Roomba på hytta som jeg ikke er like imponert over. Den har ikke tømmestasjon skal sies, men den er ikke så god på manøvrering, har kjørt seg fast for mange ganger og jeg har måtte sette sperrer på områder den strengt tatt burde ha håndtert (synes jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars-Erik skrev (27 minutter siden):

Jeg har en Roborock S7+ med moppemulighet som jeg ikke bruker, men tømmestasjon som gjør eierskapet helt uproblematisk.

Vi hadde ikke tenkt å kjøpe med tømmestasjon, men det er kanskje verdt det?

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gulvene dine sånn at den kjører jevnlig mens dere er borte, eller rydder dere først og så starter den manuelt? Det avgjør om du bør ha tømming eller ikke. 
Beste grunnen til å ikke velge roomba:

image.jpeg.f6fa2743b3321e6a550b4ae6e70fc18c.jpeg

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ndreas skrev (2 minutter siden):

Er gulvene dine sånn at den kjører jevnlig mens dere er borte, eller rydder dere først og så starter den manuelt?

Rydder først og starter manuelt. Heller mot å kjøpe uten tømmestasjon fordi det er snakk om nesten 4k opp fra S8 til S8+. Kunne kjøpt Q8 med stasjon, men S8 virker bedre til vårt bruk, særlig med tanke på tepper.

  • Like 1

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en S5 Max som snart har 1000 timer kjørt uten tekniske problemer. Automatisk start på hverdager, pga to innekatter med mye pels. Tømmer den nesten daglig. Kjører seg fast noen få ganger mellom stolben. Filter og børster fås fra Multicom.

Har prøvd med mopp, og det var for så vidt var greit, men da kjørte den seg lettere fast i sofakanten (kommer ikke under).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte også S8 utan avansert dock, dels på grunn av den drøye ekstrakostnaden, men også basert på kommentarar om at vasstanken på dockinga etterkvart utviklar sopp og andre livsformer.

Det skal seiast at den innebygde støvdunken er liten, og må tømmast nesten kvar dag. Tilsvarande må den innebygde vasstanken fyllast etter kvar mopping, og eigentleg til og med under mopping. Avansert dock verkar heilt klart praktisk i så måte. Spørmålet er om du synest det er verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torhovland skrev (1 minutt siden):

Vi kjøpte også S8 utan avansert dock, dels på grunn av den drøye ekstrakostnaden, men også basert på kommentarar om at vasstanken på dockinga etterkvart utviklar sopp og andre livsformer.

Vi endte opp med å gjøre det samme. Vi skal ikke bruke moppefunksjonen og hyppig tømming av støvdunk skal vi overleve. 

  • Like 1

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...