Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Må legge ny styretape på jobbraceren, og lurer på hva folk bruker/er fornøyd med. Jeg har brukt diverse utgaver fra PRO, Deda og sikkert også andre merker, uten å finne en favoritt-tape.

Kriterier er slitestyrke/holdbarhet og godt feste (!) - har problemer med at styretapen løsner i øverste "bøyen" på styret. Kan godt være at jeg legger tapen feil eller bruker feil teknikk, men har gjort det såpass mange ganger at jeg ikke helt kan skjønne at det skal være årsaken. Mulig at vått klima også spiller inn (jfr. Bergen).

Noen anbefalinger der ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supacaz er min favoritt også. 
 

Har Rapha Pro Team akkurat nå. Den er slitesterk og fin, men har så godt grep at jeg får hard hud på hendene, særlig på rulla. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hincapie skrev (2 timer siden):

Jeg sverger til Supacaz Super Sticky Kush. Enve sin tape har jeg og vært fornøyd med.

Høres ut som noe du får kjøpt i Amsterdam 🙂

  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å få tak i, men slenger noen med når det går bestilling til utlandet. Vi snakker her om Cinelli Cork Gel. Kombinasjonen kork og gel gjør at den demper bra og gir godt grep. Koster heller ikke mer enn rundt 125-150 kr i det store utland. Den er ikke sticky på tørt føre som mange av de fancy som finnes, men den blir heller ikke glatt i regn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den løsner så er det vanligvis noe feil.

Enten er den lagt feil vei eller med for lite strekk.

Styretape er jo personlig, men for min del så har jeg endt med en Pro tape med litt sticky overflate som funker med og uten hansker og demper greit.

Liker ikke tape med limstripe på bakside og bla. Pro tapen har ei silikonstripe som holder den på plass.

Lizard Skins DSP 3.2mm er og en tape jeg liker.

Plugger som strammes i styre er og å foretrekke over de som bare trykkes inn

  • Like 1

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle tips, men lurer litt på hva Gullars mener med å legge styretapen feil vei. Kan tapen legges ulike veier? Man begynner nederst i bukken/på styret, og surrer tapen oppover. Hvilken vei man surrer er vel vilkårlig?

Er klar over at strekk kan være en utfordring, men tror jeg har strukket tapen så mye den tåler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger alltid tapen slik at den ligger med strekk med den veien man beveger hendene når man sykler.

Dvs. i bukken og opp til bremsehendelen så legges den utenfra og innover.

Over bremsehendelen legges den forfra og bakover til du avslutter i passende avstand mot stemmen..

Det betyr at du i tillegg til å dekke alle deler av styret rundt bremsehendelen må passe på at havner rett vei.

Formålet er at når du vrir på hendene mens du sykler så jobber du med "strekken" i tapen og strammer den i stedet for at den slakkes og glir fra hverandre. Har du i tillegg riktig strekk så løsner ikke tapen.

https://www.landevei.no/sykkelreparasjoner/mekkeskolen-landevei/slik-bytter-du-styretape

Prøv igjen😀

  • Like 1
  • Thanks 1

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg alltid skal overdrive, har jeg latt meg inspirere av tråden og dundret i vei med Supacaz Super Sticky Kush, men i den smellfeite Gravel-utgaven på hele 3,2 mm tykkelse.

Nå regner jeg med å bli så isolert fra tilbakemeldinger fra underlaget at jeg må se ned for å skjønne om det er landevei, brostein, grus eller kjerrevei jeg triller på.

Og at hender og hansker limer seg fast til styret når jeg tråkker meg gjennom en vegg av vann i tropisk regnskyll eller nordisk flom.

Foreløpig på turmaskinen, men er fristet til å dure på med landeveismaskinen også. Siden jeg uansett ikke driver på og bytter dekk, hjul eller sykkel etter underlag.

Likte endeplugger i aluminium med ekspanderende kile 😆

  • Like 1

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...