Gå til innhold

Erfaring med Gobik og størrelse?


Anbefalte innlegg

Blir spammet hardt av disse om dagen, og personlig syntes jeg de har en del som ser bra ut til ok priser. Men blir ikke klok på deres size guide, som med mange andre. Kvalitetsmessig får de veldig bra tilbakemeldinger, men finner lite om størrelse.

Jeg er 190cm, smal, 82-4 kg avhengig av dagsform, litt lenger i overkroppen. Blir foreslått M i bibs, og L i trøye (både standard/CX pro og gravel-variant). Sykler gravel og MTB, når det er varmt og ikke kun artigsykling blir det dermed lycra. Det skal sitte så godt at rygglommene ikke sagger ved last, selvfølgelig.

Som referanse:

Rapha Core: L i alt. Trøyene kunne vært noen cm lenger, bibs spot on, jakker og langermet ok men Rapha-rart (Gorillaarmer med trange mansjetter).
Sportful/Castelli: XL i alt. Mest problemer med seler som blir for korte, men også her er det avvik. Tenderer mot saggy baklommer på trøyene.
Giordana: L i bibs, XL i overdeler
Ale: XL i bibs

Generelt sett fra andre brands ender jeg opp med L i korte shorts, XL i overdeler (mest pga lengde).

 

I prinsipp blir jeg provosert når jeg blir foreslått medium. Da er XL for folk på 2.25...Er så lite givende å få tversovermål men nada om lengde/høyde.

Noen med erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt fra Gobik. Veldig fornøyd med kvaliteten på alle plaggene jeg har. Toll og mva kommer i tillegg.

197cm her; bruker normalt L/XL i Le Col og La Passione. XL som regel i Castelli, 4+ Kalas

I Gobik har jeg L i Bib og L i trøye på sommertøy. Lang bib og jakke tok jeg XL.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, larsfn said:

Jeg har litt fra Gobik. Veldig fornøyd med kvaliteten på alle plaggene jeg har. Toll og mva kommer i tillegg.

197cm her; bruker normalt L/XL i Le Col og La Passione. XL som regel i Castelli, 4+ Kalas

I Gobik har jeg L i Bib og L i trøye på sommertøy. Lang bib og jakke tok jeg XL.

Har du lange bein eller overkropp, eller er det "balansert"? Høres ut som om jeg bør prøve L/L i sommertøyet da, men kanskje size guiden har riktig i at jeg skal ha M bib når jeg ikke er lang i beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

179cm høy, 64kg. Gobik Ultralite bib shorts: Str S. Passer helt perfekt. Det er god lengde på disse. 

Trøyer: Bruker str M i både Carrera (Ultra fit) og CXPro (Perfect fit). Begge passer flott, CXPro er da selvsagt litt mer romslig i passform. Har en CXPro i Str S og det går helt fint det også, da er det godt og tight for de som liker denslags. Dette stemmer overens med Gobik sin size guide - hvis jeg ber om «tight» så anbefaler den S, hvis jeg ber om «normal» så anbefaler den M.

For bib shorts så sier size guide at jeg skal ha S uansett om jeg liker tight eller normal passform. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...