Gå til innhold

Tidenes DÅRLIGSTE finn-annonse


Espen

Anbefalte innlegg

Overskrift og spec for en ny Noah med skivebrems, mens bildet er av en gammel med felgbrems. Første og beste link der ja, samt ikke evnen til å se forskjellen. Kan jo være så mange årsaker til den skal selges, men burde kanskje ikke legge ved link som skal vise all info om sykkelen når selv en halvblind kan se sykkelen ikke ligner, kun navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sepeda skrev (3 timer siden):

Har også gitt denne selgeren et velment ord, uten at hun synes å ha gjort noe med sykkelen av den grunn 😀 Og nå er den solgt.

Oj! Håper ikke den har blitt syklet mye på på den måten. 
Hvofor skjer dette så ofte? De aller fleste dempergafler har broen på forsiden av gaffelen, ikke bak. Alle sykler har bremsene på venstre side, både foran og bak.  Jeg føler ikke helt at det er 50/50 sjanse om man ikke ser noe rart heller. Det vil være vanskeligere med vaiere, bremseslanger osv å montere gaffelen feil vei, enn å montere den rett. 
På bilde 11 og 12 står gaffelen rett vei, ser det ut som. 
 

Forresten så jeg en parkert barnesykkel med gaffelen feil vei ved Oppegård Kirke i Svartskog i går. Det føltes ikke helt passende å stoppe og fikse det på stedet. 

 

Avsporing: En gang traff jeg på en far og sønn på sykkeltur i Gøteborg. Sønnen, på en Frog-sykkel med gaffelen montert bak-fram. Det var tydelig at den føltes rar å sykle på uten at faren hadde klart å forstå hvorfor. Jeg stoppet raskt og sa det til faren. At gaffelen på sønnens sykkel var bak-fram og at det kunne være farlig å sykle sånn. 

Jeg syklet så videre. 

Femti meter borti veien tenkte jeg pokker heller. Jeg kan jo bare fikse det. 2 minutter med unbrakosettet senere så kunne sønnen sykle videre uten fare for tåoverlapp og forhjulsvrenging i en skarp sving. Faren var takknemlig. Andre ganger jeg har påpekt tilsvarende har syklister med uheldig montert doning blitt snurte og sure. Siden det her var et barn inne i bildet følte jeg det var på sinn plass å risikere en avvisning. 

  • Like 3
  • Thanks 2

Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei

Sykkeltilpasser hos sFit_Helse

Grunnlegger av Terrengsykkelrittet

For tiden i utdanningspermisjon.
Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg snudde gaffel for en dame jeg kjørte forbi oppover langs Akerselva en gang. Sykkelen kom fra en butikk som burde vite mye bedre. Når jeg tok henne igjen etter å ha pakket bort miniverktøyet, etter ca 100 meter m.a.o. ropte hun at "det var som å få tilbake den gamle sykkelen. Nå er jeg ikke redd i det hele tatt!" 

Gjorde det verd å ta sjansen på å bli fnyst til. 

LarsB

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...