Gå til innhold

Trans Østerdalen trenger påmeldinger


Anbefalte innlegg

Otoen skrev (3 timer siden):

Du får legge inn en rapport fra 1.etappe her etterpå👍🏻
 

tror jeg tenker 32 drev søndag… er jo primært sti. Kjørte med 34 på alle etapper i 2018.

Syns 28 drev virker fornuftig for deg Øistein..  😄 (selv står sykkelen min med 36t og det lar jeg stå på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gew88 skrev (23 minutter siden):

Syns 28 drev virker fornuftig for deg Øistein..  😄 (selv står sykkelen min med 36t og det lar jeg stå på)

😉😂👍🏻. Viktig å tune litt vettu👌🏻. 28 ja, den er god😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finfin første dag. Seige stigninger, artige stier, og kjørte hele dagen med Otoen, en slags reunion fra Offroad Valdres i fjor. Hilste på Larsb før start og Kaiost var vel og lenge i samme gruppa oppover til Savalen. 

Spent på beina på etappe 2 😮 Nå ere foppal og smågodt på senga

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_4057.jpeg.038cfcf2ca9167a23d4786d54f9d8e23.jpegIMG_4059.jpeg.844f94d8a97ff317270cdf3933cdb6ea.jpegIMG_4055.jpeg.5b566a51a2cd936fdbe14f1596e14ed1.jpegFørste etappe er ny i forhold til tidligere år, og for en kul etappe de har laget. Variasjon er stikkordet. Joda, er litt grus og noen seige moter, men plutselig banker man inn på fantastiske stier. Rett og slett moro! 

Tøff første dag syns jeg, hvor jeg får ut det jeg er god for. Veldig sliten på kvelden etter rittet, så spent på dag to😬. Som Gew88 sier så kjørte vi det meste av rittet sammen. Veldig kjekt det, for da veit man selv at dette går i en god fart. Etter OV i fjor veit jeg også at Erik er sterk, og spesielt god teknisk. Vi to stakk ifra den gruppa vi hadde jobbet godt sammen med på Savalen. Selvfølgelig i terrenget. Erik matet på i jevnt godt tempo og det var bare for meg å bite tennene sammen og henge på. Visste at ingen av de vi var med klarer den farta.. Erik var klart sterkere enn meg fra Savalen og i mål, men klarte å bidra litt her og der. I tillegg litt mer kjent enn ham, så fikk ham bla inn foran meg før den lange utforkjøringa og sa ifra at bare å banke på men obs på noen gjørmehull. Vi kjørte godt sammen helt til mål, og tok også igjen noen foran oss. Sterk kjøring av Erik altså, og passe sterkt av meg. 
ny dag vekter nå, og veldig spent. I dag flere hm enn i går og ca en time lengre😬. Lang stigning på grus i starten, så bare å stålsette seg. Hadde vært vanvittig moro å klare å kjøre sammen med Erik i dag også, men tror jeg skal slite med det. Naturlig å prøve selvsagt, så får det briste eller bære. Start 11, gruer meg til første timen😂
 

ps: bildene er ærlige.. Erik dro mest etter Savalen💪🏻👍🏻

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere Øistein og Erik også syklet på samme tid i dag. Tenker det er bra at du Erik har familie og ikke er på Tinder for hvis ikke hadde Øistein fått match på deg i kveld da han er ute etter partner i samme form som han. Bra syklet av dere alle. Veldig bra av Henrik å være i så bra rittform etter BM og litt plaget kropp etter det også. Vurderte virkelig å ta turen for sykle i dag og i morgen, men sår hals, vondt kne (har kontroll på det) og samtidig som min bedre halvdel ikke var gira på tur til Tynset droppet jeg det. Tror det var lurt for har hanglet litt siste uke(r). Samtidig er jeg litt misunnelig på dere som får sykla harde og morsomme ritt. Spennende hva TØ gjør neste år. 

  • Like 2
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

🤣 Kjekk kar han altså, men usikker om jeg ønsker en som er så sprek, for skal ikke ha noen som kan slå meg… også var det kjønn da… er åpen for mye altså, men litt mer feminine trekk hadde jeg nok likt bedre😂
 

I dag var jeg veldig usikker på kroppen, i og med at jeg var såpass sliten etter etappe 1. visper litt som oppvarming før det braker løs. Relativt kjapt inn i ca 30 min motbakke🤪. Heldigvis er kroppen bedre og sterkere enn i går, så kjører jevnt på oppover og det dannes etter kort tid en fin gruppe med blant annet Erik👍🏻. Vi kjører begge hardt nok, uten at vi er helt på stålet. Når vi kommer opp og det begynner litt sti så er vi begge langt fremme og det var det siste vi så til de fleste vi hang med. Sykler oss opp til en sterkere gruppe foran oss. Den gruppa vi ikke tok i går🤷🏼‍♂️. Her dannes det en bra gruppe på ca 10 gubber. Alle bra kjøresterke. Kjører mye rulle hele veien, og jeg klarer å bidra godt hele veien. Styrkeforholdet mellom Erik og meg var nok klart jevnere i dag, hvor vi begge bidro godt💪🏻👍🏻. Etter siste topppunkt og ferdige med laaange moter er det noen gode stipartier. Her og igrunn hele veien til mål jobber Erik og jeg godt sammen, bytter på med å jage.. vi drar godt i fra de fleste og siste grusbiten før mål er det oss to pluss en som er hakket sterkere i motbakken.. han siger litt ifra opp, men vi tar igjen noe siste biten mot mål, men er ca 20 sek bak… jeg ender nok en dag på 4.plass, og tror tredje var vedkommende som var ca 20 sek foran. Hadde jeg visst det skulle jeg kanskje klart å mobilisere litt til altså. Men var såpass fornøyde både Erik og jeg at vi tråkket jevnt over mål. Kult at Erik da fikk 1.plass i sin klasse på dagens etappe👍🏻

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaiost skrev (41 minutter siden):

Han som slo deg med 15 sekunder i dag Øistein ligger over hos meg på Savalen. Fikk noen tips av meg, nesten dårlig gjort det når han gjorde det så godt.

Han var sterk altså, så fortjent med de 15 sek… men, litt surt samtidig for jeg kunne tatt et magadrag🤪. Men, kan bli spennende i morgen nå👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastiske etapper her. 
Gårsdagen var veldig fin, og som nevnt ble det mye kjøring sammen med Øistein, og han fikk se mye av baken min i går, selv om han overdriver selvsagt litt. Høres jo ut som om jeg er en eliteutøver som bare mater på uten stans i fortellingen til Øistein. Men god dag i går og veldig god dag i dag. Morro..  Vi snakka om før start at det hadde vært gøy å havne sammen, men samtidig må man kjøre sitt ritt.. 
Vi ender opp i samme pulje oppover og på toppen skjønner jeg at Øistein har gode bein, da han skal forbi og tar noen skikkelige føringer. Jeg hadde mer enn nok å henge på nedover, men vi får kontakt i bunn og får en stor og god gruppe... Øistein sa 10, men tror vi var nesten 13-14 stk.. HenrikG sier hei og hilser på og er i samme gruppa.. Han er en av de sprekeste i gruppa var og kommer i mål litt før oss..  De aller fleste holder sammen gjennom Gammeldalen og et langt grusstrekk med variert stigning.. Kjenner at gruppa er kjøresterk, og at Øistein har en bra dag er tydelig.  Ut på sti kommer vi begge godt ut..(Henrik enda bedre i stigningene inni skauen en plass der) en liten otb på undertegnede (ikke si noe om gårsdagen a Ø) men taper heldigvis ikke mer enn at jeg har halen på gruppa på stiene..  
Vi plukker flere ryttere siste delen, og selv om jeg kjører mitt løp er det en jeg klarer å henge på og en som følger meg, og det er Øistein. Veldig artig dag, men jaggu ei tung etappe.. Nesten kramper siste mila, men klarer akkurat å holde de i sjakk..  I klassen min var jeg 6.10 bak lederen etter i går, men slo han med 5.30 i dag, så spent på om det er noen mulighet for å snike seg til en sjelden klasseseier..  37,5 sek bak før siste dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HenrikG skrev (11 timer siden):

Tror jeg sykla i samme gruppe som dere langs Savalen (TVK-rytter på Specialized Epic Evo).

Løypa var veldig fin, deilig at gruspartiene stykkes opp med korte partier på sti. 

 

Hyggelig å sykle sammen(helt til du stakk da), og artig at du meldte at du var fra forumet 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddefa skrev (5 timer siden):

 Spennende hva TØ gjør neste år. 

De virker motiverte for å få til ritt videre og. Det sa de på fellesmiddagen. Men de er selvsagt avhengig av nok folk som sykler.. De bør ligge på minimum 140-150 deltagere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_4061.jpeg.115ae2b74069bb594ceedcc5d56a648f.jpegHaha, i går var jeg ydmyk og klar på at du dro mest altså😂. I dag var heldigvis styrkeforholdet mer likt💪🏻

jeg har ca 3 min tot opp til 3.plassen, så vi få mate på i morgen Erik. Pokker ta! Blir moro💪🏻. Jeg er langt fra så sliten i dag som det jeg var i går, så håper det gjør at jeg får en god dag i morgen. Tviler vel på at jeg klarer 3.plassen, men viktigste er at jeg får nok en god følelse. Håper og tror det👍🏻

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Otoen skrev (16 minutter siden):

Ps: du er laaaangt bak på det bildet Erik😉

Ja dette var jo rett etter otb og det var da du lå foran 😂 

 

neida, sterk kjøring i dag og godt å ha ryggen din å henge på spesielt siste timen når feltet sprakk opp. Morro om vi får hjulpet hverandre til en bra dag i morra og 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde forresten en 5-10 min i går hvor jeg hadde en fet låt jeg "sang" i mitt eget hode… var på de siste stipartiene hvor vi dro godt i fra. Black Debbat med "Hvor i helvete blir det av satan" dukket plutselig opp i hodet, med det rolige partiet "har mørkere krefter tatt satans plass….". Var stort sett det rolige partiet der jeg husket, så var det jeg sang over en god periode samtidig som jeg nøt stiene🤘🏻😂. Andre som hadde noen fete låter "på hjernen"?😂

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddefa skrev (15 timer siden):

Dette tror jeg ender som spillefilm azz. Skal ikke dra den mye lenger eller sjangersette den. Men helt klart spillefilm. Evt en episode i terrengsykkelpoden. 

Romantisk komedie evt.. vi holdt til og med hender ved målgang i går. 
 

i dag var Øistein sterkest. Tror han hadde en knalldag. Ingen dårlig dag for meg men brukte tid på å sveive igang beina, og kjørte klart bedre andre halvdel i dag. Får komme med en lenger rapport seinere. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk helg med perfekt vær, god stemning og uendelig med flyt. Fredagen var kroppen helt ute. Skylder på mye garasjebygging og lite trening. Lørdag og søndag var det mye bedre, spesielt i klatringene i starten. Manglet litt for å klare å jage på stiene, men det var vel egentlig som forventet. 

Ser på bildene her at vi jaggu var fire fra forumet sammen opp Gammeldalen på lørdag. Gew88 og Otoen passerte meg både på lørdag og søndag på usedvanlig hyggelig vis. Hadde dessverre ikke beina til å følge oppfordringen om å henge meg på. HenrikG hadde jeg flere hyggelige passiarer med i løpet av helga. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kettill skrev (29 minutter siden):

Fantastisk helg med perfekt vær, god stemning og uendelig med flyt. Fredagen var kroppen helt ute. Skylder på mye garasjebygging og lite trening. Lørdag og søndag var det mye bedre, spesielt i klatringene i starten. Manglet litt for å klare å jage på stiene, men det var vel egentlig som forventet. 

Ser på bildene her at vi jaggu var fire fra forumet sammen opp Gammeldalen på lørdag. Gew88 og Otoen passerte meg både på lørdag og søndag på usedvanlig hyggelig vis. Hadde dessverre ikke beina til å følge oppfordringen om å henge meg på. HenrikG hadde jeg flere hyggelige passiarer med i løpet av helga. 

Artig! Hvilken drakt kjørte du med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helga over og for en helg👍🏻. Vanvittige løyper som inneholder alt, men først og fremst utrolige stipartier og fjell/sæterlandskap. Utrolig fint! Når det i tillegg blir optimalt vær så må det bli kanon. Lå på hotellet, noe som øker komforten betraktelig slik jeg ser det, pluss trivelig med frokost ( masser sv egg og bacon) sammen med Fredrik L.👍🏻️. Der var også "daten" min for helga, Erik😂. Kanon å omgås slike trivelige folk gjennom helga👍🏻
    Dere andre her på forumet har jeg rett og slett ikke kontroll på. Kan ikke huske å sett eller truffet noen😂🤦🏼‍♂️. Skjerpings neste år på det punktet😂
 

Dagens ritt ble nok en god dag for min del. Merket etter gårsdagen at jeg knapt følte meg sliten, og jeg var rett og slett veldig klar for siste etappe. Kjenner ved lett visping til oppvarming at alt er som det skal, føles bra. Ble derfor mest skravling til oppvarming😂. Visste at jeg hadde ca 3 min opp til 3.plass og pallen i masterklassa mi, og tenkte at klaffer alt så kanskje… men, samtidig virket Raymond meget sterk i går. Uansett så var planen at jeg skulle banke på godt, så fikk det bare stå til. Åpner kontrollert hardt opp asfalt og grus. Først på grusen jeg lar de sterkeste dra i fra for å ha litt kontroll på tempoet. Godt opp bakken ser man at de foran stikker til høyre og da veit jeg at der begynner stipartiet. Tar dermed et godt magadrag opp dit og får der luka på Erik og Raymond m.f. Kjører derifra og helt inn til mål veldig bra syns jeg, opp mot det jeg klarer selvsagt. Følte jeg klarte å tråkke til opp kneiker og fløt godt i de tekniske partiene også. Rett og slett en god dag👍🏻. Kommer i mål og veit at jeg har fått litt avstand.. spennende å følge med på klokka, og jaggu slo jeg Raymond med 4.5 minutt, noe som da gav 3.plass tot i Master 40-44 år👍🏻. Meget godt fornøyd med hele helga, både da dette resultatet men ikke minst hvordan kroppen har fungert og respondert. Utstyret fungerte topp uten noe trøbbel. 
 

takk til Trans Østerdalen for en strøken helg👍🏻. Og en takk til Erik for godt samarbeid og trivelig småprat gjennom helga👌🏻. Trivelig far du har også🙂IMG_4078.jpeg.0dff60409f8e49fdde0f860c05a4f6d5.jpeg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...