Gå til innhold

Trans Østerdalen trenger påmeldinger


Anbefalte innlegg

Otoen skrev (43 minutter siden):

Sikkert ikke teit LarsB, du er jo tross alt aktiv her på forumet og således sikkert en ok fyr… ikke teit👍🏻😂
 

https://signup.eqtiming.com/pamelding/transosterdalen-2024/g295.41696?event=transosterdalen

 

Utrolig! 
Linken fra deg satte meg rett i Master, men alle forsøk via transosterdalen.no ville bare ha meg til å bli Elite. 
Da slapp jeg å ringe rittleder eller andre. Takk skal du ha. 

Nå er vi 98 

 

LarsB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LarsB skrev (2 timer siden):

Utrolig! 
Linken fra deg satte meg rett i Master, men alle forsøk via transosterdalen.no ville bare ha meg til å bli Elite. 
Da slapp jeg å ringe rittleder eller andre. Takk skal du ha. 

Nå er vi 98 

 

LarsB

Steike jeg er god azz😂. Flaks tenker jeg. Bra det ordna seg👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at de har fått 100. Vurderer lørdag/søndag men vet ikke enda om jeg får det til. Fredag er umulig da jeg har fult opp på jobb. Muligens noe familie-greier som kommer i veien hvis det da ikke blir helgen etter. Men har jeg mulighet og værmelding er ok nok så tar jeg turen til de to siste etappene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det blir ned stien langs Fåa et par km etter Savalen- det er det eneste partiet som er litt utfordrende. Spesielt om det blir bløtt. Fulldemper er best der. Opp til Ripan og opp Sivildalen vil jeg ha de ekstra 5 w hardtailen gir pga vekta, den føles også mye kvikkere enn Sparken.

IMG_1732.jpeg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DesmoSkier skrev (13 timer siden):

Urørt i Alvdal leier kanskje ut noe. Men det er nok mer stisykler med litt grove dekk som kanskje ikke er helt optimalt for Trans Østerdalen.

De leier ut! Både analog og el fulldempere. Om noen andre skulle lure😊

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det typ birkendekk bak, og noe med litt mer grep foran som gjelder?

Har et sett Fast Trak T7 jeg tenkte bruke på Ultrabirken. Det hadde vært minst styr å bare brukt dem på Tynset også, men de er kanskje litt overkill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen harde segmenter og lørdag starter med tung klatring på grus hvor du tenker at hver rulleøkt du skippa før påske var en tabbe.

Men like etterpå suser du ned verdens feteste sti og ber om at dekka både klarer svingen og holder på lufta. Deretter venter ny grusjaging før den siste halvannen timen byr på de lekreste stiene istida etterlot seg for 10.000 år siden.

I sum: Jeg ville ikke bekymra meg for å være skodd med FT T7.

Bedre oppkjøring til UB enn TØ finner du ikke.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HenrikG skrev (34 minutter siden):

Er det typ birkendekk bak, og noe med litt mer grep foran som gjelder?

Har et sett Fast Trak T7 jeg tenkte bruke på Ultrabirken. Det hadde vært minst styr å bare brukt dem på Tynset også, men de er kanskje litt overkill?

 Klart grovere terreng på UB en TØ. Aspen, Ralph/Ron (som jeg bruker hvis jeg dukker lørdag/søndag), Race King og den slags ville jeg valgt. Dag 1 har kun noen få terrengparti hvor det første også var det første terrengpartiet vi sykler på BM (den til Savallen), det andre er morsomt nedoverparti på sti, men ikke krevende så fremt det ikke er veldig sleipt. Dag 2 har mer sti men aldri grovt, mer det er noen bratte kneiker, dag 3 har mye sti men aldri veldig grovt utenom at det er noen bratte nedkjøringer som kan være punkteringsfeller. 

Ellers enig med Rune som kom i forkjøpet. Obs at jeg ikke kjenner til F7, har noen gamle Fast Trak jeg ikke bruker mer men vet ikke forskjellen på de.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar til fjells og uten annet enn sporadisk dekning i dag så jeg håper alt er på plass av info og annet.  

Planen er å dukk opp i god tid på Tynset på fredag og la familien ta toget hjem mens jeg koser meg. Tenk de ville ikke være support, transport logistikk og kokk for meg, så det må jeg fikse selv.

Si hei til en middelaldrende fyr med Follotrøye om dere ser meg. 

ps. jeg har lufttrykk i dekkene. 

LarsB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir bra Lars. Luft i dekkene er viktig, og på TØ ikke for mye. Det var der for to år siden jeg fikk øynene opp for tubeless og mindre luft i dekkene enn jeg var vant til. Det er noen stier med stein, og litt sleipe røtter om det regner. Det var håpløst å ha god flyt for kona og meg med det trykket vi hadde i dekka. Pratet med en klubbkamerat som kjørte under 20 psi og han fløt avgårde, mens framhjulet mitt hoppet og spratt og gled sidelengs innimellom. Har kjørt tubeless på de tre terrengrittene jeg har kjørt i år, og selv med RaceKing foran på Vasan i helga hadde jeg bra grep gjennom de bløte gjørmepartiene. Blir Rocket Ron 2.25 foran på fulldemperen lørdag og søndag. Satser på at været blir bedre enn spådd. Ser ut som det kommer en del fra CK Elverum.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser at aktive klasser er for dem med UCI lisenser, jeg har lisensen som heter "aktivlisens", skal jeg da melde meg på i den som heter "Transøsterdalen aktive klasser" eller "transøsterdalen"? 😅

 

har det mye å si om man har hardtail eller fulldemper? Ser ut som det blir bra vær 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld deg på i Trans Østerdalen, såfremt du ikke forventer å kjempe om topp 10 av alle deltagere 😉  aktiv klasse = elite 

Været ser bra ut.. satser på relativt tørre stier, og så skal jeg bidra med god stemning. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Otoen skrev (12 timer siden):

Er det noen endringer på etappene siden 2018 utgaven? Sykla sist da, og kjekt å vite hvis hvis🤔

Ut fra data jeg ser på etappe 1 i 2018 hadde jeg en plan om 36 drev, men litt usikker nå i og med at det er en endring. Visstnok litt kortere, men ca samme tidsbruk. Noe mer sti tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Otoen skrev (Akkurat nå):

Ut fra data jeg ser på etappe 1 i 2018 hadde jeg en plan om 36 drev, men litt usikker nå i og med at det er en endring. Visstnok litt kortere, men ca samme tidsbruk. Noe mer sti tror jeg..

Fra rittledelsen: tidsmessige ikke så stor forskjell. Vi måtte legge om den opprinnelig 1 etappen i fjor pga drittværet "Hans". vi har justert litt iforhold til fjoråret og etappen har nok litt mer sti.ikke så mye. siste del ned fra savaeln er som før. sjekk kartet😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...