Gå til innhold

Trans Østerdalen trenger påmeldinger


Anbefalte innlegg

Trans Østerdalen er ute på FB for å få fart på påmeldingene noe de er avhengig av for å kunne arrangere. Dette er et knall fint 3 dagers etapperitt der du kan velge å delta på det antallet etapper du vil. Bra arrangement, bra løyper, ikke noe å nøle etter 🙂

https://www.transosterdalen.no/pamelding/

IMG_3416.jpeg

  • Like 2

Scott Spark - Scott Lumen - BMC Kaius - Gavia Fat Tony  - Wahoo KickrBike Shift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar en etappe eller to/tre. Ser an været og avgjør hvor mange det blir da. En om det regner, slik det gjorde for fire år siden eller noe. Dag to ble lang da…Blir det sol og tørre stier kan alt skje))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Null stress med hardtail. TØ er setergrus og flytstier i furuskog på morener som drenerer ekstremt raskt. Du får ikke Nordmarkarøtter eller steinrike høyfjellstier.

Særlig dag tre er en stifest av de sjeldne, men dag 2 byr også på noen deilige og heftige partier. Dag 1 er det mest grus, men du får noen fine strekk der og.

God tur!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Er påmeldt (vært det en god stund). 
Håper virkelig de gjennomfører i år..  Synes og flere kan ta helga si der oppe, med både utbytte av rittet og at det er hyggelig og sosialt.  Aldri hørt et negativt ord om løypene der oppe så jeg gleder meg enormt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gew88 skrev (1 time siden):

Er påmeldt (vært det en god stund). 
Håper virkelig de gjennomfører i år..  Synes og flere kan ta helga si der oppe, med både utbytte av rittet og at det er hyggelig og sosialt.  Aldri hørt et negativt ord om løypene der oppe så jeg gleder meg enormt. 

Løypene er supre, med god variasjon slik et slikt ritt bør ha👍🏻. Etappe 1 og 2 er typiske maratonløyper vil jeg si, med noen seige grusbakker, kjærreveger og fine stipartier. Økende andel sti på etappe 2. Etappe 3 er et sinnsykt fint stiritt. Lang seig start på asfalt motbakke (mulig grus), før det primært er sti for resten av turen. Da snakker vi barnålsflyt altså, ikke knot. Bare veldig veldig moro, og ganske hardt😂. Før kjørte de jaktstart på denne etappen, for de sterkeste rytterne. Felles for røkla bak. Kult opplegg!
Og vanvittig trivelig å være med hele helga hvis man kan, for snakker jo litt sosialt også👍🏻. Jeg skal bo på hotellet, så egg og bacon til frokost er jo også en vinner🙂.  

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten fri til dere her inne, meld dere på!!!!🙂
 

Hørte intervju med rittleder (via Terrengsykkelpodden) at de må nok ha 100 stk påmeldte skal de gjennomføre dette. Pr dags dato er det 87 stk… Det betyr at det må flere til innen 1.aug😬
 

jeg ønsker tre kule etapper og med de sosiale rammene et tredagers gir, samt den spennende utfordringen for egen del både med fysisk form og utstyr over tre dager. Håper flere ønsket dette, og gjør hva dere kan for å få med flere👍🏻. Sa jeg at det er spådd sol og 20 grader? 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Otoen skrev (37 minutter siden):

Må nesten fri til dere her inne, meld dere på!!!!🙂
 

Hørte intervju med rittleder (via Terrengsykkelpodden) at de må nok ha 100 stk påmeldte skal de gjennomføre dette. Pr dags dato er det 87 stk… Det betyr at det må flere til innen 1.aug😬
 

jeg ønsker tre kule etapper og med de sosiale rammene et tredagers gir, samt den spennende utfordringen for egen del både med fysisk form og utstyr over tre dager. Håper flere ønsket dette, og gjør hva dere kan for å få med flere👍🏻. Sa jeg at det er spådd sol og 20 grader? 😉

Håper de får det til. Blir det ikke arrangert så er jeg litt redd det er kroken på døra for en stund. Seigt å arrangere når forholdet dugnadsfolk deltagere er ca 1-1

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det nok kjørt ja, dessverre… synd at så mange ritt må legge inn årene. Har jo skjedd en drastisk nedgang både med antall ritt og ikke minst deltakere på ritt etter at det kom en haug med regler for å kunne arrangere ritt. Før var det enklere uten div kurs og bla bla bla… da hadde vi mange gode små ritt som igjen skapte økt deltakelse på ritt… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har leilighet på Savalen og jeg tenkte å bli med om været er sånn noenlunde.

innspill fra kona, som er en av de bedre kvinnelige syklistene- med landevei som bakgrunn, dog med terrengferdigheter sånn middels. Hun vurderer etappe 1, men syns at det blir litt for hardt med tre såpass lange etapper på tre dager og velger derfor å stå over resten. 
Tror hun er ganske representativ for mange, den gjennomsnittlige syklisten det var mange av før. TransØsterdalen ble laget for de som var mer enn gjennomsnittlig interessert i sti og mere utfordringer enn grusrittene. Når da kjernen av disse syklistene uteblir er det vanskelig å få med de som syns det er i grenseland vanskelig/hardt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trans er et nydelig arrangement på suverene stier med en svært entusiastisk dugnadsgjeng, men dessverre er nok tiden forbi hvor folk kan og vil dedikere i praksis fire dager til et ritt. Selv Terrengsykkelrittet som krever minimalt av logistikk og som i år hadde helt praktfulle forhold klarte bare å mønstre noenlunde meningsfulle deltakertall i aldersgruppa 50 til 60 😩

For egen del skal jeg delta på Sykkelviku og Ultrabirken i august. Fire dager på Tynset blir det da krevende å få inn i kalenderen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan omorganisere og bli med. Må melde meg på i dag og det ser dårlig ut for gjennomføringen. 

Får vi penga tilbake om det ikke blir noe av. Det står det ikke noe om på nettet. 

 

LarsB 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LarsB skrev (2 timer siden):

Jeg kan omorganisere og bli med. Må melde meg på i dag og det ser dårlig ut for gjennomføringen. 

Får vi penga tilbake om det ikke blir noe av. Det står det ikke noe om på nettet. 

 

LarsB 

Ja du får pengene tilbake. Det har de sagt. 
 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt tidligere er jeg påmeldt 3-dagers for andre år. Ble helfrelst av både stemning og løyper i fjor. Løypene kjente jeg for så vidt til etter å ha syklet både fredag og lørdag som enkeltstart tidligere år. Men det er søndagsløypa som står igjen bokstavelig talt som desserten. Makan. Men også første og siste tredjedel av lørdag er fantastisk. 

Til de som ikke kan sette av en hel helg, kom på en av dagene. Og kona til @Kaiost kan jo sykle fredag og søndag? Og lange på lørdag😉. Selv ser jeg frem til middag i kulturhuset med uttrekkspremier og skitprat. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påmeld alle tre dager.

Kona har helgejobbing lørdag og søndag så blir dårlig med langing ser det ut til.

Første del på lørdag er vel egentig ikke fantasisk. Det er en av de hardeste første 25 min jeg vet om, med 8 km motbakke omtrent:-) Men når du kommer opp på Åsan blir det fint- det er jeg enig i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det jeg som er teit eller?
Jeg kommer ikke til annet enn Menn Elite i påmeldingen uansett hva jeg gjør. 
Jeg kommer ikke til aldersklasser eller Master samme hva jeg gjør

 

LarsB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LarsB skrev (2 timer siden):

Er det jeg som er teit eller?
Jeg kommer ikke til annet enn Menn Elite i påmeldingen uansett hva jeg gjør. 
Jeg kommer ikke til aldersklasser eller Master samme hva jeg gjør

 

LarsB

Sikkert ikke teit LarsB, du er jo tross alt aktiv her på forumet og således sikkert en ok fyr… ikke teit👍🏻😂
 

https://signup.eqtiming.com/pamelding/transosterdalen-2024/g295.41696?event=transosterdalen

 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...