Byråkratsiggen Skrevet 8. oktober Del Skrevet 8. oktober Jeg gikk "endelig" på en ordentlig punktering i helgen på grusen i nærheten fra Bjørnholt i Nordmarka. Conti terra speed 40 mm. Guffen var Peatys, sykkelen ble greit sprayet ned, ingen tetting. Etterfylte 40 ml før turen. 2,5 bar i dekket. Fikk lirket inn en larve etter mye om og men, men ikke langt nok skulle det vise seg. Fylte på med reserveguffa fra miniflaska og pumpet opp, og ting var tett og fint. Et par kilometere seinere ble larven røsket ut, og ny runde med guffespray på sykkelen. Ny larve, og den fikk jeg kjørt ordentlig inn, og det ble tett(ish) uten guffe og kom meg greit gjennom de siste milene hjem. Men etter en ny liten tur på søndag så teller jeg intet mindre enn 23 hull/kutt i bakdekket (som guffa har tetta alle, unntatt ett). Tror ikke jeg har mer enn 1 000 km på dekket. Samtidig har fordekket (bruker 2 bar) ingen synlige hull/kutt (guffa etterlater mørke flekker på dekket rundt kuttene/hullene). Spørsmålet mitt er om dette er innenfor normalen av punkteringer med dette dekket, eller om det kan være noe galt med dekket/uflaks. Kjørte tidligere på maxxis rambler evo, var ikke i nærheten av å ha så mange kutt i det dekket på ganske så mange flere kilometre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BentKa Skrevet 8. oktober Del Skrevet 8. oktober Byråkratsiggen skrev (28 minutter siden): Jeg gikk "endelig" på en ordentlig punktering i helgen på grusen i nærheten fra Bjørnholt i Nordmarka. Conti terra speed 40 mm. Guffen var Peatys, sykkelen ble greit sprayet ned, ingen tetting. Etterfylte 40 ml før turen. 2,5 bar i dekket. Fikk lirket inn en larve etter mye om og men, men ikke langt nok skulle det vise seg. Fylte på med reserveguffa fra miniflaska og pumpet opp, og ting var tett og fint. Et par kilometere seinere ble larven røsket ut, og ny runde med guffespray på sykkelen. Ny larve, og den fikk jeg kjørt ordentlig inn, og det ble tett(ish) uten guffe og kom meg greit gjennom de siste milene hjem. Men etter en ny liten tur på søndag så teller jeg intet mindre enn 23 hull/kutt i bakdekket (som guffa har tetta alle, unntatt ett). Tror ikke jeg har mer enn 1 000 km på dekket. Samtidig har fordekket (bruker 2 bar) ingen synlige hull/kutt (guffa etterlater mørke flekker på dekket rundt kuttene/hullene). Spørsmålet mitt er om dette er innenfor normalen av punkteringer med dette dekket, eller om det kan være noe galt med dekket/uflaks. Kjørte tidligere på maxxis rambler evo, var ikke i nærheten av å ha så mange kutt i det dekket på ganske så mange flere kilometre. Er flere som har rapportert om unormalt mange punkteringer i Nordmarka i det siste: https://www.facebook.com/share/p/sptm3FFSmJ5HtYuJ/?mibextid=K35XfP Utenom det anbefaler jeg virkelig Dynaplug fremfor tradisjonelle larver. Messingtuppen gjør det lettere å stikke inn pluggen samtidig som den bidrar til å holde den på plass 👍 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brusim Skrevet 8. oktober Del Skrevet 8. oktober Byråkratsiggen skrev (28 minutter siden): Jeg gikk "endelig" på en ordentlig punktering i helgen på grusen i nærheten fra Bjørnholt i Nordmarka. Conti terra speed 40 mm. Guffen var Peatys, sykkelen ble greit sprayet ned, ingen tetting. Etterfylte 40 ml før turen. 2,5 bar i dekket. Fikk lirket inn en larve etter mye om og men, men ikke langt nok skulle det vise seg. Fylte på med reserveguffa fra miniflaska og pumpet opp, og ting var tett og fint. Et par kilometere seinere ble larven røsket ut, og ny runde med guffespray på sykkelen. Ny larve, og den fikk jeg kjørt ordentlig inn, og det ble tett(ish) uten guffe og kom meg greit gjennom de siste milene hjem. Men etter en ny liten tur på søndag så teller jeg intet mindre enn 23 hull/kutt i bakdekket (som guffa har tetta alle, unntatt ett). Tror ikke jeg har mer enn 1 000 km på dekket. Samtidig har fordekket (bruker 2 bar) ingen synlige hull/kutt (guffa etterlater mørke flekker på dekket rundt kuttene/hullene). Spørsmålet mitt er om dette er innenfor normalen av punkteringer med dette dekket, eller om det kan være noe galt med dekket/uflaks. Kjørte tidligere på maxxis rambler evo, var ikke i nærheten av å ha så mange kutt i det dekket på ganske så mange flere kilometre. Vet ikke hva som er normalt, men jeg testet også terra speed 40 mm tidligere i år. Det gikk 2 turer før punktering var et faktum. Fikk tettet første gang, men etter 10km til så ble det enda en ny punktering og da la jeg også merke til 6,7 andre mindre hull som var tettet. Det er også det dekket jeg har hatt mest problemer med å få tett.. Tidligere brukt blant annet Pirelli Cinturato gravel og nå all road uten en eneste punktering. Mulig det har vært en produksjonfeil(?) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gruskverner Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden Fikk min første punktering siden 2018 / på ca. 33.000 km nå i helgen, ned mot Fortjern/Bjørnsjøen etter at en 2cm lang stålvaier-aktig ting, som lignet veldig på den vist i Facebook-linken over, forvillet seg ut i Nordmarka og inn i butylslangen min. Så nå har jeg brukt ca. 5 minutter pr. 100.000 minutter sykling på å bytte slange. Men hvis dette er den nye stålgrusen i Nordmarka kan det hende at det blir tubeless-oppsett på grusraceren fra neste sesong av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil307 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Alle disse ståltrådene er det etter dekk? Drammensslodden er jo 12000 kilo brukte dekk+ stål som brukes til å rette av veien.Kanskje stål legges igjen etter vært når den blir slitt? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.