Gå til innhold

UCI Road World Championships 2023


baroudeur

Anbefalte innlegg

runermm skrev (13 timer siden):

Paddeflat, men ganske langt løp. Altså noe for de riktige tempohestene.

Hvis Foss kommer Topp 10 blir jeg overrasket, Topp 3 vil være mer sensasjonelt enn seieren i fjor etter årets begredelige sesong. Men kanskje Leknessund har gullbein i år?

Jeg unner Küng seieren, men frykter at Remco blir farlig.

Leknessund skal vel ikke kjøre 

Screenshot_20230811_120742_Instagram.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ok levert, litt bedre enn forventet.

At Remco var raskest var heller ingen overraskelse. Mest moro med Tarling som tar 3. på hjemmebane og ikke har fylt 20 år.

De norske unggutta har levert litt under hva som var forhåpningene, mens danskene jaggu har enda ett supertalent på gang. Albert W. Philipsen (16) vinner både landevei og terreng med solid margin. Han må UX signere! 

Endret av runermm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt hende at Philipsen havner hos en av storlagene innen landevei, men jeg er usikker på om han har valgt gren ennå. Han er xco og landeveis-verdensmester, i tillegg til europamester i xco. Og han fyller 17 i dette året. For et unikt talent han er, slår blant annet Ekroll som er ett år eldre med titalls sekunder på rundbane, og knuste Nordhagen og Kristoff jr på landeveien. Nordhagen er jo også ett år eldre enn Philipsen.

Skulle han velge et landeveislag, har nok ikke Uno-X musklene til å signere ham, dessverre.

________________________________________________________________

Orbea Terra 2024, Orbea Oiz 2022, Giant TCR 1 2013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært overraskende om han ikke velger et WT-lag. De siste årene har jo også vist at det ikke betyr et endelig farvel til xc eller cx, tvert om.

UX vil naturligvis få kamp om en slik rytter, men i mitt hode er det jo slike ryttere de må ha i stallen. Når de kun kan velge blant norske og danske ryttere må de ta de aller beste for å markere seg i WT.

Det kan gå tiår mellom slike talenter i dansk og norsk sykkelsport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og lov for at Milesi ikke endte opp med medalje, makan til passiv/destruktiv kjøring. Han gikk jo virkelig hardt inn for å gjøre det dårligst mulig for seg selv - først totalt ødelegge rytmen i gruppa siste 10km, og så kjøre et spurtopptrekk for de andre om sølvplassen fra 900m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...