Gå til innhold

UCI Road World Championships 2023


baroudeur

Anbefalte innlegg

Enig, råskinn av en løype, lukter MVDP, Pogacar eller WVA slik de kjører nå. Lurer på om de egentlig hadde noe som helst tro på Kristoff og Edvald slik jyplingene har banket løs på hverandre de siste årene. Synd om Tiller mister det pga skjevt styre da Trentin gikk ned. 

Endret av Emil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lite imponert over over Galsgows klimaaktivisters intelligens. 

Svært mange- og alle klimaaktivister bør vite at sementproduksjon er en av verstingene når det gjelder CO2 utslipp. Jeg er dermed overrasket over at de velger å støpe seg fast i veibanen for å redde miljøet. 

Ingen sement- ingen støp 🙃

Prinsippet om å redusere utslipp er god, men virkemiddel, tid og sted er helt feil 🤬 

Endret av stosu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk ritt. 
Forferdelig synd for Tiller, men det ødela heller for en topp 10 enn medaljemulighet. Tror ikke han hadde sittet med den topp4 gjengen på slutten der(det hadde sjokkert meg). 

Ang aktivistene, selv om jeg er for at mange flere aktører og politikere må få øynene opp mtp klima etc, så er virkemidlet her helt feil. Protesterer som hindrer folk å komme på sykehus, eller er til så stor irritasjon som i dette tilfellet. Lag heller en synlig markering ved løypa, og gjerne noe dramatisk visuelt, men ikke hindre trafikk(i stor grad) og slikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baroudeur skrev (5 minutter siden):

Nok et sølv til van Aert etterfulgt av et kort (og kaldt?) handshake med MDVP. Glad for at Pog tok bronse, mest fordi Pedersen har gull fra før. 

Lettere sjokkert over at Pedersen tapte den spurten. Syns det var skikkelig kult, og håpet på at enten MvdP eller WvA fikk Vm-trøya. 
Pedersen og Danmark kjørte jo fryktelig sterkt og bidro til et knallhardt ritt, men tror de rent taktisk spilte seg litt ut av gullkampen, men godter meg litt, da de selv nesten hadde delt ut vm-gull til Pedersen før rittet selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rått av danskene som setter fyr på rittet og uansett vanskelig for Pedersen å hamle opp med Cyclocross gutta, gjetter på at han kommer til å irritere seg over å sitte med Pog på hjul inn på oppløpet.

Sykt tøft ritt og rått av MVDP, faren hans drukner litt mot bestefar Poulidor og sønnen Men han er verdensmester på CX, andre plass i Vm på landevei og bla seier i Flanderen ! For en familie !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At MvdP gikk kontra da de tok igjen Bettiol burde de andre ha lukta, men han var nok klart sterkeste i dag. For så vidt et morsomt ritt, men slike rundløyper er ikke min favoritt. Og tydeligvis ikke noe norske ryttere utmerker seg i 😉

Da gjenstår Vueltaen, som kan bli et ordentlig fyrverkeri og Lombardiet, der kan kanskje Tobias hevde seg (hvis de har plass der).

Norske prestasjoner i år har vært lovende og mye er på gang, men ingen riktige toppresultater, dessverre.

Leknessund sin kjøring i Giroen, Torstein i Dauphine og Tobias glimtvis i Touren er årets høydepunkter. 🤞 for at UX får delta i Touren og at norske ryttere tar ett nytt steg i 2024.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

runermm skrev (29 minutter siden):

At MvdP gikk kontra da de tok igjen Bettiol burde de andre ha lukta, men han var nok klart sterkeste i dag

Det gjorde de nok, men man må jo ha trøkk i beina også;-)

Det lille jeg har sett av kommentarer etter rittet er at dette er noe av det hardeste de har gjort. Det så iaf beinhardt ut, og det er kult (for oss som ser på)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk løype og ritt. Liten tvil om at MVDP var sterkest i dag og for en kul pall. Kan trygt si at det er de beste i verden som står der. Selv så sjukt god Van Aert er så kan man trygt si den sesongen her har vært stang ut. Tipper han er lei av å bli slått av MVDP i de viktige rittene. 

  • Like 1

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et sykt sykkelritt vi ble servert. Med 10 mil igjen var jo nesten hele feltet borte. Veldig synd med uhellet til Tiller, men han burde kanskje gjort som Hushovd sa og banket styret på plass selv? Ellers mektig imponert over Pedersen selv om han ender opp med den sure fjerdeplassen. Veldig aktiv selv, og tettet luker hele veien. Var litt bekymret for Van der Poel en liten periode med 4-5 mil igjen. Satt langt tilbake, og det kunne fort gått en gruppe fri. Men han var kanskje bare fornuftig og fylte opp med næring til sluttspurten? 

Nå håper jeg Van Aert kan få seg en opptur på tempoen. Det har vært mye nesten i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn skal en gateløype være. Faenskap fra ende til annen.

Og den krasjen til MvdP. Snakk om å ha råflaks. Det er ikke meningen at drivverk skal overleve slikt, og lissesko er fine greier. Innrøm det nå.

Endret av Valentino
  • Like 2

Bianchi-Campagnolo | Age and treachery will overcome youth and skill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kettill skrev (17 timer siden):

For et sykt sykkelritt vi ble servert. Med 10 mil igjen var jo nesten hele feltet borte. Veldig synd med uhellet til Tiller, men han burde kanskje gjort som Hushovd sa og banket styret på plass selv? Ellers mektig imponert over Pedersen selv om han ender opp med den sure fjerdeplassen. Veldig aktiv selv, og tettet luker hele veien. Var litt bekymret for Van der Poel en liten periode med 4-5 mil igjen. Satt langt tilbake, og det kunne fort gått en gruppe fri. Men han var kanskje bare fornuftig og fylte opp med næring til sluttspurten? 

Nå håper jeg Van Aert kan få seg en opptur på tempoen. Det har vært mye nesten i år.

Det der var det sykeste sykkelrittet jeg har sett. Halve Trondheim-Oslo og 480 stk 90-graders svinger, og masse kneiker. Van der Poel hadde jo enormt med krefter på slutten. 

Tiller klarte jo å sykle med skjevt styre en god stund. Jeg synes han bare burde prøvd å sykle med det sånn det var. Eller dratt opp sykkelen på hjulet (manual), og holdt igjen hjulet med føttene mens han dreide styret 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, og enkelte besserwissere med 185 i terskelwatt lager avhandlinger om rundtråkk, hvor håpløst det er med gule cleats og snøresko som ikke gir et presist nok tråkk 🙂 mens MVDP knuser WVA, Pogacar og Pedersen med en halv cleat(s) og sko helt uten stramming 🙂

Forresten er det løypa som er rå eller er de innstillingen til de råeste gutta som klarer å lage festen. En kombo selvsagt, de trenger noen knekkere for å rive røkla i filler. 10 mil igjen og de bare pøser på med krefter, imponert over danskene også, de hadde fortjent en mann på pallen !

Endret av Emil
  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk med meg deler av lagtempo mixed på SVT1. Sveits, Frankrike (+7) og Tyskland (+51) ble resultatet.
Overraskende er det å se Afghanistan på tempolista og ikke minst i mixed. Riktignok sisteplass og 17,48 bak.
Undres på hvilke treningsforhold de har, om de der jages av "følgebiler" fra Taliban og at det er en form for motivasjon?

Forøvrig en veldig svingete og krevende løype. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fikk nok litt bruk for sykkelkrosserfaringen sin i den velten. Både måten han klikket ut på med det samme hjula slapp og kanskje tok ned litt fart, men ikke minst fokuset på å komme seg på sykkelen igjen. 

Løypa kan man jo mene så mangt om, men jeg reagerer likevel på at ikke utgangene i slike svinger i bunn av bakkene er polstret mye bedre. Både med tanke på sikkerhet og mulighet for ødelagt utstyr. Han var jo ikke den eneste som gikk ned på denne måten og det kan ikke være noen overraskelse for UCI at det skjer. Han var dog den raskeste opp igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paddeflat, men ganske langt løp. Altså noe for de riktige tempohestene.

Hvis Foss kommer Topp 10 blir jeg overrasket, Topp 3 vil være mer sensasjonelt enn seieren i fjor etter årets begredelige sesong. Men kanskje Leknessund har gullbein i år?

Jeg unner Küng seieren, men frykter at Remco blir farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...