Gå til innhold

Uno-X - nyheter og rykter


knut7

Anbefalte innlegg

Det er vel plass til en egen tråd for Uno-X her. 

Er det noen som vet hva som er status for Hvideberg? Han har ikke syklet ritt siden 16.mars.  Overskriften i f-b er jo ikke særlig lovende, men om PCS har rett så skal han sykle rundt i Köln i morgen. Noen som vet status eller har tilgang til artikkelen?
Sport, Jonas Iversby Hvideberg | Trøblete tid for sykkelproffen Jonas (25): – Jeg skal tilbake! (f-b.no)

image.png.7fa32f258929d027603e55152f838e70.png

  • Like 1

Driver emtb.no og emtbvideos.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra artikkelen; 

«– Det venstre benet er overbelastet og det har satt seg i en sene i ankelen. Det er en litt spesiell skade, og det kan visstnok ta alt fra en måneds tid til ett år. Overbelastningen henger trolig sammen med at jeg har slått opp en gammel prolaps i ryggen, forklarer han.


– Nå prøver jeg meg litt frem, og kjenner på kroppen og smertene. For tiden trener jeg to dager uten altfor stor belastning, og tar så en dag fri. Det er ikke vondt under trening, men jeg kjenner det etterpå» 

Artikkelen er fra april, så er jo en smule skeptisk til om han er klar allerede nå. 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hen9ng skrev (På 25.5.2024 den 10.59):

Artikkelen er fra april, så er jo en smule skeptisk til om han er klar allerede nå. 

 

Takk for det. Han syklet i dag ja. 79.pl og 1:13 bak.

Også var det jo greit å se at Anders H Johansen kom i mål 25 sek bak teten. Første ritt han har fullført på ca 2 mnd. Får håpe han har fått orden på ting og at vi slipper å se ham blant de 5 siste i mål flere ganger. Jeg tenker at AHJ må levere nå, det blir trangere om plassen i UX neste år.

  • Like 1

Driver emtb.no og emtbvideos.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Det er kanskje litt tidlig å begynne å spekulere i hvem som blir med over fra UX Dev til UX. Men vi ser jo nå at UXD-ryttere signerer for nye lag, Uglehus gikk til VismaLaB Dev f.eks.

Jeg forventer at UXM tilbyr kontrakt til Henrik Pedersen! Og jeg tenker at Daniel Årnes burde være med videre. Og kanskje Simon Dalby og Halvor Dolven. Men UXM har jo 30 ryttere, så da må noen ut. Man kan lure på om AHJ får flere sjanser, men han har jo kontrakt ut 2026. Men f.eks Sander Hansen, Bendixen og Idar Andersen er på utgående kontrakt ser det ut til. Er de trygge for 2025?

Driver emtb.no og emtbvideos.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knut7 skrev (10 minutter siden):

Det er kanskje litt tidlig å begynne å spekulere i hvem som blir med over fra UX Dev til UX. Men vi ser jo nå at UXD-ryttere signerer for nye lag, Uglehus gikk til VismaLaB Dev f.eks.

Jeg forventer at UXM tilbyr kontrakt til Henrik Pedersen! Og jeg tenker at Daniel Årnes burde være med videre. Og kanskje Simon Dalby og Halvor Dolven. Men UXM har jo 30 ryttere, så da må noen ut. Man kan lure på om AHJ får flere sjanser, men han har jo kontrakt ut 2026. Men f.eks Sander Hansen, Bendixen og Idar Andersen er på utgående kontrakt ser det ut til. Er de trygge for 2025?

Tipper AHJ sitter relativt trygt så lenge han har kontrakt og broren er den største potensielle stjerne der i fremtiden.

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olechr skrev (1 time siden):

Tipper AHJ sitter relativt trygt så lenge han har kontrakt og broren er den største potensielle stjerne der i fremtiden.

Det hjelper nok at broren er god, men det er begrenset hvor lenge man kan flyte på en etappeseier i Avenir i 2021.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosandholm skrev (2 timer siden):

Det hjelper nok at broren er god, men det er begrenset hvor lenge man kan flyte på en etappeseier i Avenir i 2021.

Enig det, men er 11 andre på det laget mer færre poeng. 

 

 

Skjermbilde 2024-06-27 kl. 14.39.25.png

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, AHJ er ikke den nederste på lista, det er folk under ham med kontrakt ut 2024. Men han har vel bare 12 poeng hittil i år. Det så lovende ut i alula tour, men så stoppet det opp igjen desverre :/ Med kontrakt ut 2026 så får han flere sjanser til å vise sitt potensial.

Driver emtb.no og emtbvideos.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fra overgangsfanen til UXT på FirstCycling:

image.png.6654c251c7f7a7ef5cfdb265b9a75150.png

Dalby er med andre ord bekreftet overgang fra UXD ser det ut til. Begge Kulset-brødrene på lista legger vel/har lagt opp? Så der er det to borte til neste år i alle fall.

Men ja, kan se ut som Uno-X står overfor noen tøffe prioriteringer på mannskapssiden fremover.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet poeng (no pun intended) med den lista er at mange av de som ligger under AHJ er hjelperyttere og derfor ikke nødvendigvis plukker mye poeng, mens AHJ har vel i utgangspunktet vært tiltenkt en mer fremtredende rolle som poengplukker. Han begynte jo sesongen bra nede i Saudi eller var det i Oman? Uansett, har fått inntrykk av det er en del skadeproblematikk/sykdom som kanskje påvirker formen negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnoos skrev (3 timer siden):

Her fra overgangsfanen til UXT på FirstCycling:

Det var en interessant oversikt, den har jeg ikke fått med meg. De to "eldste" Kulset'ene er kanskje ute, eller på vei ut? Men de syklet begge proritt i mai. 

Driver emtb.no og emtbvideos.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Byråkratsiggen skrev (2 timer siden):

Et annet poeng (no pun intended) med den lista er at mange av de som ligger under AHJ er hjelperyttere og derfor ikke nødvendigvis plukker mye poeng, mens AHJ har vel i utgangspunktet vært tiltenkt en mer fremtredende rolle som poengplukker. Han begynte jo sesongen bra nede i Saudi eller var det i Oman? Uansett, har fått inntrykk av det er en del skadeproblematikk/sykdom som kanskje påvirker formen negativt.

Begg HJ gutta har alltid hatt en del trøbbel med skader/sykdom, noe som er fryktelig synd. Ingen tvil om at begge 2 har motorer som er helt i toppklasse. Ganske imponerende de resultatene Tobias får til når man ser hvor ofte han har små eller større avbrekk. Krysser fingrene for en topp TDF og så skadefri helt til neste års TDF igjen. Da tror jeg han hadde vært seig å sykle i fra. 🙂

  • Like 3

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knut7 skrev (28 minutter siden):

De to "eldste" Kulset'ene er kanskje ute, eller på vei ut? Men de syklet begge proritt i mai.

Ble plutselig usikker på dette, det er mulig jeg blander Kulset'er her og tenker på Kristian som la opp i fjor. Tar selvkritikk.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

knut7 skrev (På 27.6.2024 den 10.33):

Jeg forventer at UXM tilbyr kontrakt til Henrik Pedersen

Pedersen hadde visst signert med UXM for en stund siden. Han har kontrakt med UXD ut 2025 og UXM 26-27. Da er det vel sannsynlig at han begynner allerede neste år. Det er 8 development-ryttere igjen som foreløpig ikke har signert noe sted.

Driver emtb.no og emtbvideos.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kolli skrev (23 minutter siden):

Med god start på sesongen har Uno X nå rykket opp til 17.plass på UCI rankingen. Klarer de å holde denne så har vi et Norsk/(dansk) pro lag i 2026: 

https://www.procyclingstats.com/rankings/me/teams

Er dessverre denne som teller for WT-status: https://firstcycling.com/m/ranking.php?d=12&y=2024&uci3yearteamranking=1

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...