Gå til innhold

Dagstur fra Oslo - Hvor?


Anbefalte innlegg

Jeg og en kompis skal ta oss en heldag fri fra unger og mas. Vi har utgangspunkt i Oslo og det gjør oss ingenting å kjøre litt for å finne et flott sted å sykle! 
 

Vi er begge sånn midt på treet ferdighetsmessig, og kan tenkte oss ikke for lette og ikke for vanskelige stier. Vi vil gjerne ha flytstier!

Jeg har sett på noen alternativer:

1. Høgevarde - hørt mye bra om dette stedet, men er det ferdig nok til å belønne det med en hel dyrebar fridag?

2. Trysil - Fantstiske stier, men skal dit senere i ferien med familien, så artig å prøve noe annet.

3. Hemsedal - Begynner å bli litt langt å kjøre for en dag.

4. Hafjell - vært der en del gnager før og prøver gjerne noe nytt.

5. Nesbyen - usikker på hvor mye blå flytstier det er her.

6. Drammen Bike Park - vært der før, prøver gjerne noe nytt.

Kom gjerne med anbefalinger om hva dere ville gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 5
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

En drøy halvtime fra Sandvika. Krysse Hønefossen og inn venstre på toppen av bakkene mot Gardermoen/Jevnaker. Eggemoen aviaton står det vel på skiltet. 

Føler dere for å booste kulturell kapital kan dere sykle ned på Kistefos/The Twist for lunsj. 

Alt fra superraske HT vennlige stier på selve moen til Downkøntri og mer teknisk Enduro på barnål oppe i åsen(e). 

400 hm og 7 km nedover på det meste.  

2020-10-30 (2).png

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høgevarde tror jeg fremdeles mangler litt på å bli et heldagsmål. Mulig jeg tar feil og at stien ned til RV7 er klar, men i mitt hode må da sjuttlebussen gå. Den gikk i juli ish i fjor. 

Nesbyen er mye freeride på utvaskete stier foruten Den Ravinde og den crazy lange Hallingspranget, pluss noen ålreite smårunder rundt Trytetjern. Hallingspranget fikk hard medfart under flommen i fjor og er "stengt". De håper å åpne den igjen 1 juli. Tipper bussen opp dit neppe går før da. Sjuttling på østsiden er vel typisk i helgene og i skoleferien. 

Hemsedal er langt, høyt  og ofte utsatt for vestaværet så værmelding er et must. Snøen går vel neppe der oppe før skoleferien heller. 

Trysil er jo som du vet bankers for maskinbygd flyt, men også her må man ha åpningstidene for heisen bak øret hvis man vil opp i fjellet. 

Tipset om Ringebu er hot, selv om jeg synes det blir vel langt å kjøre for en dagstur. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...