Gå til innhold

Korrektur-amnesti?


Anbefalte innlegg

Jeg har en lei tendens til å legge inn innlegg uten å korrekturlese først. Når jeg så fikser feilen(e) minuttet etter sier forumet at innlegget er endret. Kunne vi fått noen minutter til å fikse slike æsjda-feil uten at denne "sist redigert"-linjen dukker opp?

  • Like 1

Bianchi-Campagnolo | Age and treachery will overcome youth and skill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er selvfølgelig med vilje slik at vi andre skal se at du er pølsefingrete og le av deg. I admin gruppa har vi en egen underkategori der vi ler av brukere som dummer seg ut på slik ting. Skjermbilder deles mens vi drikker kaffe og spiser croissanter over Zoom-calls.

Neida. Det er ingen som bryr seg. Lover. 🙂

  • Like 1
  • Haha 3

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat denne funksjonen tror jeg ikke er støttet av plattformen, det er liksom enten eller å vise dette. Personlig synes jeg det er litt ryddiger ifm diskusjoner om man kan se at et innlegg er redigert når evt svar ikke gir særlig mening i konteksten det er gitt.

  • Like 1

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan ta det videre i driftsgruppen.

Med fare for å forgripe diskusjonen der, synes jeg det visuelt er rotete og lite lesevennlig når det under mange innlegg kommer ekstra linjer om redigering. Enklere og mer elegant uten pølsefingervarselet.

På gamleforumet var det i retningslinjene oppgitt at man kunne oppgi redigering ved ønske, men at det var penest uten.

Jeg forstår @perbl sitt poeng om å merke redigering under pågående diskusjoner, men opplever at det var mer relevant under basketakene på Snikksnakk på gamleforumet enn de vennlige samtalene vi har her på nyforumet, til felles opplysning. Takk igjen til @baroudeur

Selv retter jeg konstant mine innlegg, men jeg kan - kanskje etter moderatorstatus - endre uten pølsefingervarselet. Har sikkert endret dette innlegget fem ganger allerede. Jeg har valgfritt pølsefingervarsel, og tenker at det optimale er å gi alle samme mulighet.

Ble som alltid langt svar, men jeg støtter nok @Valentino Hans ord er uansett lov.

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også en slik flisespikker som helst vil ha det perfekt. Jeg syns at det hadde vært fint om man kan redigere uten merknad inntil neste innlegg er postet, så kan det merkes som endret etter det.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må en ikke trykke på Vis at meldingen har blitt redigert for at det skal dukke opp? Og da står det Endret #.#### av Brukernavn? Eller er det her det ikke er noe valg?

Ellers kommer det vel kun Skrevet # timer siden (endret) i toppen?

Kan i og for seg være enig at det er litt smør på flesk, om det faktisk står (endret) i toppen av innlegget og bruker ikke har noen spesiell kommentar til endringen. Skal sies at jeg ikke har tenkt over det før denne tråden.

Som @perbl nevner så handler det kanskje om mulighetene på forumet, og det er vel kun de høye herrer som kan noe om.

Mulig min bruker har noen superpowers for å ikke avsløre mine hyppige skrivefeil. Noe som kanskje stemmer, siden jeg kan ikke se at @Sepeda har redigert.

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Andreas Før jeg ble moderator, ble det vist at meldingene mine var redigert, uansett om jeg krysset av eller ikke på "Vis at meldingen er blitt redigert". Tro meg, jeg forsøkte 😊 Så alle mine innlegg var da merket som redigert 😀

Kanskje @Valentino opplever det samme.

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sepeda skrev (På 23.5.2024 den 16.56):

@Andreas Før jeg ble moderator, ble det vist at meldingene mine var redigert, uansett om jeg krysset av eller ikke på "Vis at meldingen er blitt redigert". Tro meg, jeg forsøkte 😊 Så alle mine innlegg var da merket som redigert 😀

Kanskje @Valentino opplever det samme.

Det er akkurat det jeg gjør.

Etter redigering: Mine ord er ikke lov. Jeg er ikke Keith Richards.

Etter redigering 2: Fabelaktig! Merci les moderateurs!

Bianchi-Campagnolo | Age and treachery will overcome youth and skill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...