Gå til innhold

Verdt å bygge opp igjen karbon-hjul? (Roval Traverse)


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har en 2014 Specialized Enduro Sworks med originale Roval traverse 142+ karbonhjul. Tror det er dt240 baknav. 
Eikeniplene korroderer og ryker i høyt tempo, stoler egentlig ikke helt på hjula lenger. Byttet 2 etter vinterlagring nå, og flere i fjor. Ser det er digre klumper av korrosjon på de fleste eikenipler på innsiden av felgen.

 

Er dette verdt å be noen bytte alle eiker på, eller er det like greit å se etter noe nytt? 
Må gjøres foran og bak, begge navene og felgringene er fine såvidt jeg kan se. Slangeløst på begge.

Endret av Storfe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Storfe endret tittelen til Verdt å bygge opp igjen karbon-hjul? (Roval Traverse)

Hei, og velkommen til forumet.

Hvis du liker hjulene ellers, ville jeg faktisk brukt litt på å bytte til messingnipler rund baut hvis eikene er noenlunde ok. Mulig Dogstar eller andre flinke kan bygge om med riktige(re) eiker. Det er gode komponenter, som fortsatt funker er konkurransedyktige, så jeg ville helt klart beholdt.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som baron sier. Dette er gode hjul og nye hjul tilsvarende er dyrt. Så jeg ville fått noen til å se på de så sant felgen er i fin stand.

  • Like 1

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også handle sett med adaptere til boost for disse, til en rimelig pris. Eikeniplene kan drepes av guffe over tid, så anbefaler tape fremfor de originale felgbåndene.

Traverse carbon med 240 nav er glimrende hjul IMO, spesielt mtp pris på tilsvarende i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar eikene må byttes, mistenker at det er vanskelig å løsne nipler da disse sannsynligvis har korrodert fast til eika, men etter hva jeg ser så er ikke eiker himla dyrt?

Men da tar jeg kontakt med noen for å bytte eiker/nipler. Takker for tilbakemeldinger!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...