Gå til innhold

Korte sykkeltrøyer som ikke stinker


Ndreas

Anbefalte innlegg

Også jeg som ikke skulle kjøpe noe mer ting på en stund.....

 

Testa nå et par nye variabler begge nyvasket:

Ny polyestertrøye, ikke bruke tørkeskap, men henge til tørk vanlig - Ingen lukt etter tre dager

Gammel polyestertrøye, ikke bruke tørkeskap, henge til tørk - Lukta høgg når jeg kom hjem første dagen. Tror det er på tide med et lite eddik-bad gitt 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, arne_and said:

Jeg har brukt en Aclima-trøye til stisykling, veldig fornøyd! Tror det er denne. Føles mye mindre klam enn syntetiske t-skjorter.

Brukar nesten utelukkande aclima tynne ulltrøyer med kort arm (og sokker) til sykling. Brukar dei fleire gonger og (prøvar å hugse) tørkar dei mellom kvar gong. Luktar null og niks. 

Lunt når kjøling, lunt når vått, luftig nok når varmt. Tørkar nesten med ein gong. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soeder skrev (5 timer siden):

Noen som har prøvd Devold's sine ulltrøyer til sykling?

https://www.devold.com/nb-no/sok?&sortStrategy=0&q=Standal

Veldig fornøyd med Devolds's merino ull ellers

Ikke akkurat disse modellene, men Devolds tynne trøyer med litt sånn semi-mesh aktig stoff under armene har jeg brukt som undertrøye for sykling på vår og høst i årevis. Fantastisk holdbarhet og passformen har vært perfekt for meg. Litt tight når juleribba setter inn, så det er en klar melding om skjerpings.

  • Thanks 1

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du vasker trøyene din hjemme, bruker du tøymykner? For, hvis så, der har du synderen. 
fyll ei bøtte med vann, klunk eddik (7% holder) la trøyene ligge i edikkvann. Også vasker du de i vanskemaskina. Lite vaskemiddel, og null skyllemiddel.

Folk flest bruker alt for mye vaskemiddel når de vasker klær. Er ikke veldig mye som egentelig skal til. 
Prøv dette, så blir kanskje lukta borte. 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

andersar skrev (1 time siden):

Ikke akkurat disse modellene, men Devolds tynne trøyer med litt sånn semi-mesh aktig stoff under armene har jeg brukt som undertrøye for sykling på vår og høst i årevis. Fantastisk holdbarhet og passformen har vært perfekt for meg. Litt tight når juleribba setter inn, så det er en klar melding om skjerpings.

Devold Tank Top er et genialt plagg som jeg bruker absolutt hele året. Ullnettingen bidrar til at temperaturen holder seg jevn og fin fra 25 grader pluss til 15 minus, og gjør at jeg slipper å ha selene rett på huden.   

https://www.devold.com/nb-no/wool-mesh-man-sleeveless2/?color=960A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

runermm skrev (16 timer siden):

Devold Tank Top er et genialt plagg som jeg bruker absolutt hele året. Ullnettingen bidrar til at temperaturen holder seg jevn og fin fra 25 grader pluss til 15 minus, og gjør at jeg slipper å ha selene rett på huden.   

https://www.devold.com/nb-no/wool-mesh-man-sleeveless2/?color=960A

Hvordan er de i størrelse, og fasong? Er de sånn at M er M og L er L. Eller er det helt bingo ifht. størrelse? Og, er Devold like i størrelse fra plagg til plagg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LarsB skrev (6 timer siden):

Nei, ikke enda, men jeg har en som skal leveres i dag. Forhåpningene er i alle fall på plass.

 

LarsB

DHL gjorde jobben, og jeg har nettopp hentet trøya. Jeg valgte grønn og oransje. Fargene er fine. Stoffet behagelig og ikke av den aller tynneste typen. Jeg har t-skjorte fra Devold som får hull om den ser en kvist. Denne er litt tykkere. Passformen er hva jeg vil kalle "hybrid". Det er helt klart en sykkeltrøye. Lang bak og tre lommer på ryggen. Kroppen er ganske tight. Men ermene halvlange og har trolig plass til to av mine armer i hvert. Glidelåsen går halvveis ned. Og den er toveis. Noe jeg sliter litt med å se nytten av, men fint hvis man vil lufte spesielt på brystbeinet. 

Til tilbudsprisen er jeg riktig forøyd. I alle fall om den varer en stund og unngår stinking. 
 

IMG_7642.jpeg

 

Jeg ser ikke så fornøyd ut, men er egentlig det. 
Trøya er L. Jeg er 188 cm. 

LarsB

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LarsB skrev (14 minutter siden):

Glidelåsen går halvveis ned. Og den er toveis. Noe jeg sliter litt med å se nytten av, men fint hvis man vil lufte spesielt på brystbeinet. 

🤣

Mistenker at klamt brystbein/sternum (uten å samtidig ha klam hals) ikke er veldig vanlig.

  • Haha 3

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gjort tiltak og testa resultatet, og jeg må si at @Mannen Faller Ikke? tips om rask skyll i klorbøtte funka godt. Jeg hadde ikke eddik på det tidspunktet, så en kjapp vask, 30sec i klorvann (0.5dl/5L) og ny vask fjerna det problemet ganske godt. Den er ikke like god som mine nye skjorter, men mye bedre. Tipper at enten litt lengre i klor eller eddik-vask må til for helt "god som ny"-følelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ndreas skrev (4 minutter siden):

Da har jeg gjort tiltak og testa resultatet, og jeg må si at @Mannen Faller Ikke? tips om rask skyll i klorbøtte funka godt. Jeg hadde ikke eddik på det tidspunktet, så en kjapp vask, 30sec i klorvann (0.5dl/5L) og ny vask fjerna det problemet ganske godt. Den er ikke like god som mine nye skjorter, men mye bedre. Tipper at enten litt lengre i klor eller eddik-vask må til for helt "god som ny"-følelse.

Må bare si at jeg ikke har testet med klor, så vet ikke om det blir likt som med eddik. Eddik-oppskriften jeg hadde var "Eddik 7% Klar" kjøpt på Meny, blandet 50/50 med vann og stående 15-30 minutter, før vask i maskin med Omo sport. 🙂 Føler at de minuttene og er viktig, sånn at det får knærtet flest mulig bakterier.

Men bra det funket med å fjerne det meste med klor, selv om jeg syntes det hørtes litt skummelt ut med tanke på farge osv 😁

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreas skrev (På 22.5.2024 den 15.28):

Sweet Crossfire Merino trøye har 3 lommer og en glidelåslomme.

Merinoull kan stinke det også. Bare ikke like raskt og like mye.

Tencel/Lycocell skal visstnok være bra på lukt.

Lanserte Devolds's Standal, men gjorde retrett til denne fordi jeg ikke har trent biceps på lenge.

Crossfire i small er small. Tenkte ull kanskje strekker seg litt, men ser at her må jeg til pers 😅 

 

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...