Gå til innhold

Stihardtail (bak)dekk


Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har en Pole Taival hardtail jeg liker godt, og kjører DHR2 29x2,6 EXO+ MaxxTerra foran og bak. Brukes i markene rundt Oslo. 

Men: Siden sykkelen i hovedsak brukes på snillere stier og tørrere dager lurer jeg på hvor mye mer lettrullende den kan gjøres. Tenker primært på å bytte ut bakdekket. 

Siden jeg «må» matche framdekket er det vel Dissector og Rekon som er naturlige kandidater fra Maxxis.

Blir Rekon for spinkelt og lite gripevillig vs Dissector?

Er Nobby Nic en OK kandidat?

Hva med Vittoria eller Spesh?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Jeg har kjørt Rekon på hardtailen i en del år nå, og har vel bare hatt én eller muligens to punkteringer som måtte plugges. Den ene var ned sørsiden av Haveråsen med veldig mye innslag av skarpe skifer-aktige steiner, så ikke typisk for Bærumsmarka egentlig. Men jeg kjører det i hovedsak på våren - syns det biter seg litt for lite fast på sleipt underlag til at jeg bruker det gjennom hele sommeren.

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Nobby Nick en del som sommerdekk. Og kjøpt de igjen - synes de fungerer godt nok, med godt volum, passelig med knast og relativt lite rullemotstand.

Dette er hverken ritt- eller endurodekk og matching er for landeveissyklister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dissector bak og DHR2 foran er mitt førstevalg om sommeren når det er tørt. Synes det er kombo som føles brukbart kvikk og samtidig gir et solid og forutsigbart grep.

Så setter jeg DHR2 bak og smeller på et Assegai foran når det blir fuktig, og Assagai/Assegai i når det blir skikkelig høst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar! 

Jeg tenker det gir mening å begynne i "motsatt" ende av skalaen enn DHR2, så jeg har bestilt et Rekon (bra pris hos Sykkelkomponenter).

Jeg forventer jo dårligere grep med Rekon enn med DHR2, men det blir spennende å se _hvor_ mye dårligere det blir, og hvor fort jeg evt må se i retning av Dissector/Eliminator/Nobby Nic...

 

Fortsettelse følger 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...