Gå til innhold

Kvalitets bremseklosser?


Anbefalte innlegg

Hei

Trenger nye bremseklosser til sykkelen min, hvordan klosser jeg trenger legge jeg bildet og mål av klossene i posten. Kjøpt flere ymse klosser av dårlig kvalitet  - spises opp 2x årlig. Bruker dog sykkelen daglig, så de slites naturlig men vært fintfint med noe som holder en stund.

Noen som har tips hvor kan kan kjøpe klosser av bedre kvalitet?

Bildet: https://ibb.co/bzhr4F0 dimensjon klosser

 

Er slike jeg har nå : https://www.e-wheels.no/reservedeler/til-el-sparkesykkel/bremsekloss-type-2/?code=9249&isAd=true&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIvJGN3uaahgMVFQuiAx2eHwx-EAQYByABEgLI9fD_BwE -<< Svært dårlig kvalitet.

 

Takk for svar på forhånd! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Å bytte klosser to ganger i året når du sykler hver dag er helt normalt på sykkel. Om det er det på elsparkesykkel aner jeg ikke. 150 kroner er ikke en ublu pris, og jeg ville heller bare bytta, enn å styre med import fra utlandet for en lengre levetid her. 

LarsB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk for svar folkens.

Ja det stemmer dette eksemplet er tilhørende el-sparkesykkel.

LarsB skrev (1 time siden):

Å bytte klosser to ganger i året når du sykler hver dag er helt normalt på sykkel. Om det er det på elsparkesykkel aner jeg ikke. 150 kroner er ikke en ublu pris, og jeg ville heller bare bytta, enn å styre med import fra utlandet for en lengre levetid her. 

LarsB

Hei, naturligvis slites bremseklossene som alt annet, men det for da være grenser - Disse klossene jeg kjøper via deres nettside er av såpass dårlig kvalitet at bremsebelegget nesten pulveriseres under montering, så kvier meg montere disse når jeg vet holdbarheten. 150 kr er ikke prisen jeg er så veldig opptatt av, er heller pris/kvalitet ratio. Ser at import fra utlandet kan være noe kronglete.

 

arne_and skrev (43 minutter siden):

Jeg vil tro at om du finner klosser med lengre levetid så bremser de dårligere.

Ser den også, men kjører ikke "ekstrem-sport" på sparkesykkelen, så velger heller bremser som varer enn noe som fungere ei dårlig en kort periode. 

 

--

Kom over disse: https://www.jula.no/catalog/fritid/sykkel/reservedeler-og-vedlikehold/bremsebelegg/bremsebelegg-639465/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwjLGyBhCYARIsAPqTz19HRi3v3isbgLpdZ1TFygPfdOqAHK1Z3zT_bv_U6LoCPKYot4IhitQaAo50EALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Mon tro om disse passer og er noe levedyktig lengere ? 🙂 skal dra se på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...