Gå til innhold

Pressfit-knirk (igjen)


Ndreas

Anbefalte innlegg

Den kranklager-lyden stoppa jo ca med en gang jeg hadde kjøpt praxis, nå er den veldig mye lavere og mye sjeldnere tilstede 😄 
En kompis tipsa meg om å ta av kranken og smøre litt fett på innsiden av PF-lageret. Kan vel ikke skade..?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er den operasjonen fullført med hell, men en lang og god dra-til-helvete til den ingenør-idioten som fant ut at han skulle skrive ‘tighten’ og en pil i den retningen man må ta for å LØSNE kranken. 

praxisn forblir i skuffen enn så lenge, pressfiten så helt prima ut. Helt ute av stand til å skjønne hvor knirken kom fra, så den overlater jeg til Mulder nå som den har gått tilbake i hula si 😅

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har en orbea terra alu med en oc1-krank i pressfitjævelskap.  Dette knirker mer enn knea og anklene mine tilsammen.  Men sykkelen er 45 år yngre enn nevnte kroppsdeler...

Lagra kjennes smude ut, jeg kjenner ikke no slark, så jeg skjønner ikke helt åffer det skal knirke så fælt.  Stramme opp kranken litt?  Da er det bare mjuk plast å ta tak i...   https://www.orbea.com/us-en/gear/spare-parts/cat/kit-p-load-bolt-tool-crank-oc1

Noen tips?   Dra inn til Oslo og spørre om Unaas kan se på det?   

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...