Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har nylig kjøpt en Endurace med 11-delt 105 (52/36 krank, 11/34 kassett). Gikk fra 10-delt Ultegra. Synes den nye gruppa støyer mye på det største drevet, ikke det lille. Ultegra'n var lydløs i forskjell. Som sagt, alt er nytt og justert (tror jeg...) Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Nøkkelordet her er tror. 

Det er utrolig sjelden at giring er perfekt fra fabrikk/butikk da hver enkelt gruppe og sykkel trenger små tweaks for å gå stille.

Gir justering må man lære seg selv, om man har store krav, eller påregne å bruke endel penger og tid på å få andre til å fikse det.

Jeg er vel ellers enig at det til tider var enklere å få tidelt gruppe til å gå stille.

 

Endret av Gullars
  • Like 1

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullars skrev (3 timer siden):

Nøkkelordet her er tror. 

Det er utrolig sjelden at giring er perfekt fra fabrikk/butikk da hver enkelt gruppe og sykkel trenger små tweaks for å gå stille.

Gir justering må man lære seg selv, om man har store krav, eller påregne å bruke endel penger og tid på å få andre til å fikse det.

Jeg er vel ellers enig at det til tider var enklere å få tidelt gruppe til å gå stille.

Nullstilte og gjorde alt på nytt, også B-skruen. Var nok en del å hente på den. Bedre, men ikke "stille". Er til å leve med. Ser andre klager på div forum ute i verden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig at det blir litt stillere med tiden, da stivt kjede når det er nytt vil gjøre at det lager mer lyd i de ekstreme posisjonene i hver ende av kassetten.

Erfaringen min er at man nesten må velge hvor man vil ha det stille og for min del er det der jeg sykler mest.

I tillegg så hjelper mikrojusteringstrinnet på fremskifteren noe om man benytter det.

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...