Gå til innhold

Hvilken vei skal pakningen rundt bremse stemplet?


Anbefalte innlegg

Hadde problemer med Tektro bremsene og endte opp med å demontere hele bremsen fra hverandre. Dessverre fulgte jeg ikke godt nok med på hva jeg gjorde for når jeg skulle skru alt sammen igjen så oppdaget jeg at pakningen som går rundt stemplet ikke er symmetrisk. Har prøvd å finne et svar på internett, men har ikke greid det så langt. 

Under så har jeg prøvd å illustrere pakningen i sitt tverrsnitt og de to mulige orienteering den har. Enten så peker pakningen innover slik at den hule Uen blir fylt av olje eller så peker tomrommet i Uen ut mot bremseklossene og det er ikke olje i den delen. Så da blir jo spørsmålet, hvilken vei blir den rette?

image.png.a9681ff65e320ab56f9eaeb85becbb03.png

 

Håper det gir mening, skulle ha tatt et ordentlig bilde, men bremsene er skrudd sammen da jeg håpet at det ikke skulle ha så mye å si og at jeg skulle være heldig å treffe rett. Etter at olje er fylt opp og bremsene luftet så får jeg ikke fram bremsen til å bli bra. Tenkte å prøve og finne ut om problemet kan komme av at pakningen er montert feil vei eller om jeg gjør feil under lufteprosessen før jeg fortsetter å mekke. Bak bremsene ble ikke demontert og de har blitt bra etter lufting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 0
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Postede bilder

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...