Gå til innhold

Ny rimelig landeveissykkel


Anbefalte innlegg

Trek Alpha er et sikkert kjøp. Hvis du har byttet til svart sete så bytt gjerne til svart styretap og. Ser ut som den trenger å skiftes allikevel. Ser og ut som bukken kan justeres litt i bunn(den skal være i vater ca) så flytter du hendlene etter du har justert styre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått justert styret og flyttet på hendlene nå, men den føles fortsatt for lang selv etter en del turer, så jeg tenker å teste ut hvordan det funker med 80 mm stem.

 

Og et lite spørsmål til, passer disse dekkene på felgene til Trek Alpha?

Og hva velger man når det kommer til slanger? Ser prisene varierer fra 50-500 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@LuffeDersom du har de originale Bontragerfelgene, bør det være uproblematisk å bruke disse dekkene. Velger du Continental Race Light til en hundrelapp så er det slange god nok til ditt bruk. Håper også bytte til 80 stem vil gi deg en positiv opplevelse. Gudd løkk👍

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Luffe I tillegg til komfort, regner jeg med at de nye dekkene er en del raskere også. Mulig 28mm hadde fungert, men faren for subbing hadde nok vært overhengende. Du får gi oss en tilbakemelding når du har fått testet ut 80mm stemmet. Ble en fin tråd dette her👍

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen Faller Ikke skrev (På 29.7.2024 den 6.59):

Ja, det er jo enkelte på forumet her som jobber som bike fitter, så særlig de vil kunne komme med tips for å forbedre sittestillingen (selv om bør se det i 3D med sensorer på leddene mens en sykler på rulle for å gjøre det perfekt 🙂 ). 

Det er mengder av instruksjonsvideoer på youtube som viser hvordan du skal justere sittestillingen, det der er ikke noe hokuspokus. Dersom du er på ett begrenset budsjett så er det noe av det siste jeg ville brukt penger på hos en bikefitter.
De første milene på landeveissykkel vil være smertefulle i toern og nakken, akkurat det går seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Gubben said:

Det er mengder av instruksjonsvideoer på youtube som viser hvordan du skal justere sittestillingen, det der er ikke noe hokuspokus. Dersom du er på ett begrenset budsjett så er det noe av det siste jeg ville brukt penger på hos en bikefitter.
De første milene på landeveissykkel vil være smertefulle i toern og nakken, akkurat det går seg til.

Det finnes også rimeligere alternativer til enkel sykkeltilpasning. MyVeloFit har vært på banen en god stund. Apiir er en norsk-utviklet app som også skal kunne gi deg et HELT OK utgangspunkt. Dette vil dog aldri erstatte en fullverdig sykkeltilpasning. Apiir har også blitt testet av flere på forumet, men det er en stund siden; sannsyneligvis har appen blitt bedre nå. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke ut de appene. Enn så lenge så har jeg følt meg frem. Har justert setet litt frem og tilbake og funnet en bra posisjon. Så får jeg heller justere høyden på rattet gradvis nedover etterhvert som jeg får kjørt meg inn litt. Merker stor fremgang i nakke og sittemusklene allerede.

Noen som har en formening om dette stemmet kan flippes? Det står ikke noe om det og teksten blir evt. opp ned om man flipper det oppover.

Og hva er det som er å anbefale av sykkelbukse/skjorte? Noen salg på gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...