Gå til innhold

Første sykkel - max 15k - kosebruk


Anbefalte innlegg

Gruskverner skrev (På 12.5.2024 den 23.08):

Noen som har str. 52-ramma i 2024-utgaven og kan måle reach og effektiv overrørslengde?

Effektiv overrørlengde: 52 cm fra husken, i hvert fall 1 cm kortere enn tilsvarende 2022-modell i S. Seterøret var til gjengjeld 1 cm lengre enn på 2022-modellen, så det tyder på en brattere seterørvinkel, akkurat som testen i Landevei beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Tillater meg å vekke denne til live igjen. Jeg kjøpte en brukt 22-modell i april, og elsker sykkelen. Geometrien er spot on for min del, og med et par gravelking-dekk ruller den også veldig godt.

Men...man har jo alltid lyst på noe mer fancy... Hvilke sykler har tilnærmet lik geometri og ville vært en god oppgradering utstyrsmessig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å få mer for pengene enn Gavia sine Terra-modeller, i hvert fall

https://bikeshop.no/sykkel/landeveissykkel/grussykkel/gavia?Filter=1031¤1:1031¤1_Carbon

Hvor merkbar forskjellen er vet jeg ikke, personlig ville jeg heller lagt pengene i Canyon VCLS demperpinne, som er en relativt sett rimelig investering. Men det kan man jo gjøre på ny sykkel også 🙂

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...