Gå til innhold

Feste til Garmin Varia 515/516


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
baroudeur skrev (På 31.10.2023 den 6.14):

Det finnes deksler man kan sikre. Bestiller nok et slik selv.

81B7Nw3uJSL._AC_SX679_.jpg

Endte du med å bestille denne?
Jeg fikk 516 i julegave og er paranoid for å miste den 😄
Nedtur at det ikke var Usb-c lading på den, følte jeg var kommet en vei på å fase ut gammel usb i huset 😛

Jeg bestilte meg et silikondeksel fra ali jeg tenker kan improviseres med sikkerhetsstropp, men greit med noe mer solid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ndreas Jeg bestilte meg faktisk et silikondeksel fra Ali jeg også som jeg hadde glemt før du nå minnet meg på det. 31. oktober ser jeg den ble bestilt og den var ute til levering 17. november, men den kom aldri frem. Jeg har stort sett bare gode erfaringer med Ali og mistenker at en så liten pakke fort kan forsvinne i Black Week/Month-pakkehavet.

Jeg får ta ansvar å bestille den jeg selv lenket til over. Rapporterer tilbake når den er mottatt!

  • Thanks 1

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Har 3d-printer så tester denne varianten. Har modifisert andre eksempler jeg fant til å være et enkelt feste tilpasset Tarmac-setepinnen, og så bruke standard strikk. Dermed blir det ikke mye belastning på festet uansett, så det har hittil holdt bra. PETG-plast så skal tåle en god del. 

30D3A382-8BC9-4AD8-B307-A8A0DD155CAA_1_105_c.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg røk på en 515 mest for det adaptive lyset sin skyld, og kikker nå på mounts. Den som OP har er utsolgt, og det andre designet som selges for 0 setback er så høyt at man ikke får plass til sadelveske.

Alternativene nå er enten en klemme rundt setepinne - har ikke så lyst på det siden det kommer i veien i mekkestativet - tenkte på denne: https://neat-components.com/products/varia-seatpost-mount-for-specialized-tarmac-sl7

 

Det andre alternativet er en veske med integrert feste. Blir sistnevnte løsning for raslete? Synes også at vesken er litt vel stor.

https://komcycling.com/products/saddle-bag

Endret av Gruskverner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte opp med et boa-basert setepinnefeste fra KOM Cycling i stedet - 50 gram, så ikke det letteste. Rapport følger.

Bikeinn har forresten en veldig bra funksjonalitet i nettbutikken hvor man kan velge å legge til et produkt til eksisterende ordre.

https://komcycling.com/collections/garmin-bike-mounts-1/products/garmin-varia-mount

 

Skulle gjerne hatt en gummiadapter som er mer D-formet dog, slik som denne https://sloperoad.com/garmin-varia-adapter-515-516-adapter-modell-specialized-tarmac-sl7

Endret av Gruskverner
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Sjekk ut lucendi.ww på instagram. Han 3d-printer diverse sykkelgjenstander blant annet fester for Varia. Mange varianter til ulike merker i tillegg til standard runde setepinner. Ikke så verst pris heller på det andre jeg her kjøpt av han.

Endret av Levemannen
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update på KOM Cycling-festet: Lagerbeholdningen som Bikeinn hadde i april, kom ikke med den oppdaterte "Hexa-Grasp"-innfestningen som skal gjøre det mer kompatibelt med D-formede setepinner. Så det var umulig å feste på SL7.

Men til alt overmod sendte KOM Cycling meg en slik gratis, og unnskyldte seg på egen oppfordring for "treg respons" ved å sende det med ekspressfrakt.

En liten hverdagsseier der altså!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...