Gå til innhold

Elendighet i sokkeskuffen - Kaller stilpolitiet alle avdelinger!


LarsB

Anbefalte innlegg

Ivar Elverum skrev (7 minutter siden):

Jerrys of the day…

flagg og chewbaccalegger i fleng, øya griner

Det hører med til historien at dette var en samling av franskmenn og nordmenn. De norske sokkene var vår gave til franskmennene. Vi fikk øl i retur.
Flere av oss er sti- og grussyklister. Da er det krav om maksimal hårlengde på beina bare for å sende en "up yours" til velominati-fantaster.

  • Like 3
  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

knuthaug skrev (58 minutter siden):

Så enig så enig. Det er bare noe med det der som jeg synes er utrolig harry. Egentlig alt av norske flagg på klær generelt, selv om det kan være en samtalestarter. 

Men hver sin smak. 

Som skrevet annet sted. Norske flaggsokker var gave til våre franske medsyklister som arrangerte turen. Vi fikk fin tur og øl i retur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutes ago, Arve Er said:

Det hører med til historien at dette var en samling av franskmenn og nordmenn. De norske sokkene var vår gave til franskmennene. Vi fikk øl i retur.
Flere av oss er sti- og grussyklister. Da er det krav om maksimal hårlengde på beina bare for å sende en "up yours" til velominati-fantaster.

Takk for oppklaringen.

Dog ved direkte konfrontasjon med stilpolitiet så hadde dere startet litt på "hæla" når dere må forsvare deres valg. Og om stilpolitiet vurderer det dithen at sitt mandat som håndhevende makt i stilpolitiske spørsmål på asfalt er innskrenket som følge av at dere av og til sykler på løst undelag er jeg ikke overbevist om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supermann skrev (1 minutt siden):

Takk for oppklaringen.

Dog ved direkte konfrontasjon med stilpolitiet så hadde dere startet litt på "hæla" når dere må forsvare deres valg. Og om stilpolitiet vurderer det dithen at sitt mandat som håndhevende makt i stilpolitiske spørsmål på asfalt er innskrenket som følge av at dere av og til sykler på løst undelag er jeg ikke overbevist om. 

All regelsetting krever opprør. Ellers er det ikke noe gøy og det blir ihvertfall ikke noe utvikling. (Og nå føler jeg meg nesten som en ungdomspolitiker i Rødt.)

  • Like 1
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arve Er skrev (2 timer siden):

Det hører med til historien at dette var en samling av franskmenn og nordmenn. De norske sokkene var vår gave til franskmennene. Vi fikk øl i retur.
Flere av oss er sti- og grussyklister. Da er det krav om maksimal hårlengde på beina bare for å sende en "up yours" til velominati-fantaster.

Hehe 🙂

sykler også sti og grus og har valgt #33

ikke for fart og wattbesparelse, men utseende og følelsen av glatt legg i fønvind! 

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivar Elverum skrev (3 timer siden):

Jerrys of the day…

flagg og chewbaccalegger i fleng, øya griner

Toppes med sleng i sykkelbuksa bakerst der 🫣

  • Like 1
  • Haha 1
  • Sad 1

Scott Spark - Scott Lumen - BMC Kaius - Gavia Fat Tony  - Wahoo KickrBike Shift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hen9ng skrev (1 time siden):

Her var det mye ræl 😜. Logoer, skrift, mønster, for korte +++. Craft Essence er fasit. 

For trådstarter som ikke skulle ha hvit: https://bikable.no/sykkelklaer/sykkelstromper/craft-essence-sokker-sort

For alle andre: https://bikable.no/sykkelklaer/sykkelsokker/craft-essence-sokker-hvit

Eller disse https://en.eroe.cc/logo-socks-white

Scott Spark - Scott Lumen - BMC Kaius - Gavia Fat Tony  - Wahoo KickrBike Shift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
rosandholm skrev (På 7.5.2024 den 22.32):

Da har vel denne tråden etablert Defeet Aireator som Forumsokken™️

Defeet Aireator synes også å være Pendlersokken™️

Alle som deler garderobe på jobben har hvit Defeet Aireator. I diverse størrelser og forskjellige grader av hvit og grå. Skitten eller ren. Hullete eller hele. Svette eller velduftende. Fra garasjen til tørkerommet, på alle garderobebenker, i alle garderobeskap og på enhver ledig knagg. Hvit Defeet Aireator.

Etter utallige forbyttinger, forduftet nylig mine fullstendig og jeg hadde valget mellom å sykle hjem i sorte kontorsokker eller finne noe nytt i nærmeste butikk.

Etter å ha konstatert at Spinn, XXL og Bikeshop har hvite sykkelsokker kun i XS og XXL, ramlet jeg inn hos Anton Sport på Skøyen og kom over RBL Attacker. Made in Italy. I 43-46. Rimelige. Og med sorte elementer som skiller dem fra hvit Defeet Aireator!

RBLAttacker.jpg.323d301f06ec6ffcb3e67cf0dda135ec.jpg

Ikke bare fikk sokkene meg hjem uten ydmykelsen å måtte sykle i sorte sokker, til min egen overraskelse er jeg så langt godt fornøyd med dette impulskjøpet, både i følelse og lengde.

Visstnok husmerke til Sport1.

Hm.

  • Haha 1

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Velocio sine tynne ullsokker. De kan også brukes til hverdags. Signature-sokkene i ikke-ull er også fine, selv om de hvite jeg har fort ble grå. https://intl.velocio.cc/products/signature-wool-sock-ss24?variant=41086782931062


DeFeet-sokker synes jeg blir litt sprø etter litt for få vask. 


Jeg har et par hvite Specialized-sokker som er go-to-sokkene når jeg vil ha hvite sokker. Jeg gjetter på at de er 5-6 år gamle. Kvaliteten har vært veldig god. Bedre enn hva jeg har opplevd med DeFeet og SockGuy osv. 

 

  • Like 2

Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei

Sykkeltilpasser hos sFit_Helse

Grunnlegger av Terrengsykkelrittet

For tiden i utdanningspermisjon.
Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bør velge sine kamper; og jeg har blitt flink til å gi opp der jeg vet jeg vil tape😎

Jeg gir en god faen i hvilke sokker jeg går med, uansett aktivitet, og om de er ulike så plager det meg null og niks. Det spiller for pokker ingen rolle uansett.  

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller viktigste med sokkene er at de er hvite. Hver gang jeg ser ryttere på ute på landeveien med svarte sokker/sko (og det er ikke sjelden!) får jeg lyst til å sykle opp til dem å spørre hvorfor de sykler med samme sko og sokker som Lance Armstrong.

Sweet sine ullsokker er et utmerket  valg tidlig i sesongen, men de er litt varme når sola begynner å ta tak. De er også krevende å holde crisp og hvite.

La Passione leverer nydelige sokker med komplekst strikkemønster, men de er nærmest alltid utsolgt i riktig farge/størrelse. Assos og Giro leverer også bra kvalitet, men litt kjedelig.

På terreng er det i realiteten bare en produsent som gjelder, ettersom de leverer den perfekte sokken både med hensyn til kvalitet og holdbarhet. Jeg har aldri brukt og vasket et plagg som har holdt seg like godt over så lang tid. Imponerende, Darn Tough! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

runermm skrev (28 minutter siden):

På terreng er det i realiteten bare en produsent som gjelder, ettersom de leverer den perfekte sokken både med hensyn til kvalitet og holdbarhet. Jeg har aldri brukt og vasket et plagg som har holdt seg like godt over så lang tid. Imponerende, Darn Tough! 

 

Endret av knuthaug
doh!

http://norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

runermm skrev (38 minutter siden):

Hver gang jeg ser ryttere på ute på landeveien med svarte sokker/sko (og det er ikke sjelden!) får jeg lyst til å sykle opp til dem å spørre hvorfor de sykler med samme sko og sokker som Lance Armstrong.

Hva er egentlig gjeldende årslønn for stil(og moral)politibetjent for tiden?

  • Haha 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

runermm skrev (På 12.8.2024 den 13.15):

Det aller viktigste med sokkene er at de er hvite. Hver gang jeg ser ryttere på ute på landeveien med svarte sokker/sko (og det er ikke sjelden!) får jeg lyst til å sykle opp til dem å spørre hvorfor de sykler med samme sko og sokker som Lance Armstrong.

Sweet sine ullsokker er et utmerket  valg tidlig i sesongen, men de er litt varme når sola begynner å ta tak. De er også krevende å holde crisp og hvite.

La Passione leverer nydelige sokker med komplekst strikkemønster, men de er nærmest alltid utsolgt i riktig farge/størrelse. Assos og Giro leverer også bra kvalitet, men litt kjedelig.

På terreng er det i realiteten bare en produsent som gjelder, ettersom de leverer den perfekte sokken både med hensyn til kvalitet og holdbarhet. Jeg har aldri brukt og vasket et plagg som har holdt seg like godt over så lang tid. Imponerende, Darn Tough! 

Pøh. Svarte sokker og sko, ftw!🤩

PJ-BO318_SP_CYC_P_20130515173113.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korte svarte sokker og svarte sykkelsko med borrelås uten overtrekk (!) Ikke rart at de sitter å tråkker på lilleskiva... 

Det Lance prøver å si er at han i alle fall kan stappe sokkene i vaskemaskinen sammen med resten av tøyet. Mine hvite sokker blir fort fifty shades of grey. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

LarsB skrev (På 7.5.2024 den 13.47):

Takk for tips. Jeg har nå satt penger over styr på ett par Mons Royale og to Defeet. 
Det holder en stund. 

LarsB

 

LarsB skrev (På 7.5.2024 den 15.40):

Da ble det to par dodosokker også. 

LarsB

Alle sokkene jeg kjøpte fungerer fint!

Ikke-så lange Defeet i regnbueørret-mønster er de som er brukt mest. Der har prikkene i mønsteret blitt litt fluffy. Og så er det noen som ikke skjønner at det er ørret-prikker, men tror det er maur 😞 Lange skjærende blå Defeet har ikke blitt like mye brukt og holder seg fint. 

Mons Royale i ull er litt tykkere og passer utover nå. Passe høye og granskogsgrønne so de er, er de ikke @runermmgodkjent. Men han er grei i virkeligheten så jeg tar sjansen. 

Fra Dodo i Ukraina kjøpte jeg et par tynne sykkelstrømper som er svært behagelige og luftige til finvær. Disse er også gul-grønne. Og et par tykkere Hikingsokker med sykkelsokkhøyde. Jeg tror Dodo er favoritten på passform og feel-goodvibber.
 

Og så gikk jeg i marginalfella og handlet Slica Aereosokker til Vetternrunden. Men fornuften tok meg og det ble Mons Royale for varmens skyld. Og det var jeg glad for gjennom natta. 

LarsB

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

runermm skrev (På 12.8.2024 den 13.15):

Det aller viktigste med sokkene er at de er hvite. Hver gang jeg ser ryttere på ute på landeveien med svarte sokker/sko (og det er ikke sjelden!) får jeg lyst til å sykle opp til dem å spørre hvorfor de sykler med samme sko og sokker som Lance Armstrong.

Sweet sine ullsokker er et utmerket  valg tidlig i sesongen, men de er litt varme når sola begynner å ta tak. De er også krevende å holde crisp og hvite.

La Passione leverer nydelige sokker med komplekst strikkemønster, men de er nærmest alltid utsolgt i riktig farge/størrelse. Assos og Giro leverer også bra kvalitet, men litt kjedelig.

På terreng er det i realiteten bare en produsent som gjelder, ettersom de leverer den perfekte sokken både med hensyn til kvalitet og holdbarhet. Jeg har aldri brukt og vasket et plagg som har holdt seg like godt over så lang tid. Imponerende, Darn Tough! 

Jeg har to par Assos av ukjent variant og de har blitt grå, klink svartelistemateriale i Hvite Sokker-klubben. Sokker med PNS på står på innkjøpsliste neste gang de har salg hos de jordnære danskene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på at Giro sine sokker er de jeg har vært mest fornøyd med holdbarheten på. Darn Tough-sokkene jeg har hatt har fått hull under tåballene etter kun noen måneders bruk. Jeg har gått gjennom 5-6 par av ymse slag, hiking, running, comfort osv. 
Giro HRC Team sock er de mest holdbare sokkene jeg har hatt. Holder fasong og mykhet vask etter vask. Jeg har fire-fem par som føles omtrent som nye etter flere års bruk. De er go-to-sokkene på alle rulleøkter, samt nesten alle uteøkter i sommerhalvåret. Likevel er de like fine. De er dog litt kortere enn dagens sykkel-mote tilsier. 

Jeg har bare blå, oransje og vinrøde. Kanskje på tide å prøve noen hvite HRC Team i en størrelse opp for litt ekstra lengde?

  • Like 1

Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei

Sykkeltilpasser hos sFit_Helse

Grunnlegger av Terrengsykkelrittet

For tiden i utdanningspermisjon.
Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...