Gå til innhold

Aero-setepinne som siger | Dare VSRu


Anbefalte innlegg

Er ikke dette ganske typisk for sykkelbutikk, med en gang de har solgt deg en sykkel så blåser de i alt av ettermarked/support-saker. Sørgelig, men vanlig service i mange norske butikker. Kjipt.

Går jo an å sjekke med din lokale sykkebutikk også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Forsinket update her: 
Har trolig problemet under kontroll. 

Den oppgraderte bolten som Dare sendte med viste seg å være litt kort, og et par-tre gjenger var ikke i inngripen når kilen var tight. Det var tydelig at kilen hadde deformert seg litt, siden bolten ble tyngre å skru når jeg entret de siste "ubrukte" gjengene i toppen. Purret flere ganger på Dare og har enda ikke hørt noe fra de. Derimot fikk jeg melding i posten-appen ganske raskt etter mailen som forklarte problemet med kort bolt/strukket kile, om at det var sendt en pakke til meg fra Dare Bikes. 

Fikk ny kile og ny bolt (som fortsatt var for kort).

Monterte sammen, men nå med oppskriften som  Oyvinsr foreslo fra BMC. Karbonpasta på bakside pinne, der den klemmes i rammen, og så vanlig fett på kile og fremsiden av pinnen. Kjøpte også en ny 5mm lengre 12.9 bolt. 

Har egentlig bare et par turer på setupen, men der en av de var 130km ish. Uten sig så langt ihvertfall, så det lover veldig bra. 
Sliter med en lungebetennelse på 3 uka nå, men skal holde tråden oppdatert om det skjer noe videre. 

TL;DR: 
Bolt for kort, kile deformert
Ny kile, lengre bolt og unngå karbonpasta på kile funker tilsynelatende.

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...