kal92 Skrevet 25. september 2023 Del Skrevet 25. september 2023 Om det blir en fusjon og en WorldTour-lisens ledig, går den høyst sannsynlig til det laget som ligger best an på rankingen, som også ellers er den avgjørende faktoren når det gjelder lisens (så fremt et lag har øvrige krav fra UCI i orden). Da vil det være Lotto-Dstny som får den, som er det laget med klart flest poeng og ligger godt an til å kjøre seg tilbake i WorldTour fra 2026-sesongen. Bak dem følger Israel - Premier-Tech, mens det er en solid luke ned til Uno-X (som i øyeblikket ligger an til å få automatisk plass i alle klassikere neste år) på tredjeplass på europarankingen. Edvalds TotalEnergies følger kun 300 poeng bak, mens CF Hagens Q35.5 er et godt, godt stykke bak der igjen, på femteplass. Hele rankingen ligger her: https://firstcycling.com/ranking.php?h=2&rank=1&y=2023-37 Siter Journalist i Landevei og Terrengsykkel. @knut_lone på Instagram og Twitter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baroudeur Skrevet 25. september 2023 Del Skrevet 25. september 2023 kal92 skrev (15 minutter siden): Om det blir en fusjon og en WorldTour-lisens ledig, går den høyst sannsynlig til det laget som ligger best an på rankingen, som også ellers er den avgjørende faktoren når det gjelder lisens (så fremt et lag har øvrige krav fra UCI i orden). Da vil det være Lotto-Dstny som får den, som er det laget med klart flest poeng og ligger godt an til å kjøre seg tilbake i WorldTour fra 2026-sesongen. Bak dem følger Israel - Premier-Tech, mens det er en solid luke ned til Uno-X (som i øyeblikket ligger an til å få automatisk plass i alle klassikere neste år) på tredjeplass på europarankingen. Edvalds TotalEnergies følger kun 300 poeng bak, mens CF Hagens Q35.5 er et godt, godt stykke bak der igjen, på femteplass. Hele rankingen ligger her: https://firstcycling.com/ranking.php?h=2&rank=1&y=2023-37 Det er vel opp til eieren av lisensen hvem de selger til? UCI må godkjenne det, men jeg tror det primært går på finanser, ikke ranking. Det var slik Intermarché kom seg til WT-nivå. Lag som ligger an til å rykke opp på poeng er kanskje heller ikke så interesserte i å bruke budsjettet sitt på å rykke opp tidligere. Og så er det vel ofte en fordel å kunne ha større valgfrihet når det kommer til rittdeltakelse enn at man må stille i alle WT-ritt. Siter Vive le forum! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddefa Skrevet 25. september 2023 Del Skrevet 25. september 2023 Får Uno-X syklet noen av rittene i Italia neste uker ? virker som det er vanskelig for de å få innpass i Italia ? Hvor mye poeng ligger feks i poten til Langkawi hvor akkurat 3 etappe er i mål. Astana vant den andre etappen mens de to andre etappene er vunnet av lag med langt mindre poeng en Uno-X, Bolton og Tudor. Sistenevnte satser vel ganske høyt og kan jo fort bli en "trussel" mot Uno-X på sikt ? Har såpas dårlig oversikt over TE og deres muligheter fremover, antar Edvald ikke plukker mye poeng, og dette blir hans siste år i TE ? siden han ønsket å sykle for UNO-X så antar en at han er motivert for flere år som proff, hvor tar han veien ? kanskje også Astana for en siste sving med Cav ? Når det gjelder Astana har jo de bare en håndfull mer poeng en UNO-X, kanskje lure seg forbi ? Når det gjelder Astana er det jo berkningsmessig hvor mange dansker og få nordmenn (kommer bare på en i farten, og han la opp etter ett år der). Er det fordi danskene deler Vino sin avslappede holdning til kunstig hjelp eller er de bare mer ettertraktet ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olechr Skrevet 25. september 2023 Del Skrevet 25. september 2023 Oddefa skrev (10 minutter siden): Er det fordi danskene deler Vino sin avslappede holdning til kunstig hjelp eller er de bare mer ettertraktet ? Danamark er jo ett mye større sykkelland og ser man på profilene de har om dagen er det ikke rart de er populære. Blir overrasket om UNO X kjøper noe lisens Siter Ole Christian Fagerli Scott ambassadør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddefa Skrevet 25. september 2023 Del Skrevet 25. september 2023 Olechr skrev (39 minutter siden): Danamark er jo ett mye større sykkelland og ser man på profilene de har om dagen er det ikke rart de er populære. Blir overrasket om UNO X kjøper noe lisens Jo da, men det var ikke det jeg mente,det har alltid/ofte vært mye (flere) dansker på Astana en i mange andre lag. Skjønner feks en dansk link lag som har med Bjarne R å gjøre, eller lag med danske direktører (Holm/QS) og Trek/Lidl hvor det helt klart er en dansk grunnstamme i utgangspunktet. EF har jo siste årene vært ett lag med mange dansker, men syntes Astana har pekt seg ut i mange mange år som lag med stor dansketetthet. Feks har vel ikke de Ineos, eller franske lag hatt mye dansk i stallen ? Er da ikke hvorfor det er så mange danske proffer jeg lurer på men hvorfor det har vært så mange i Astana ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olechr Skrevet 25. september 2023 Del Skrevet 25. september 2023 Tipper det har noe med at det har lett for å samle seg utøvere fra samme land i et lag. Siter Ole Christian Fagerli Scott ambassadør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baroudeur Skrevet 25. september 2023 Del Skrevet 25. september 2023 TV2 henger litt etter Sykkel.org: https://www.tv2.no/sport/sykkel/sykkelbombe-hvordan-har-de-fatt-den-ideen/16076593/ Siter Vive le forum! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OleF Skrevet 25. september 2023 Del Skrevet 25. september 2023 (endret) Litt utenfor tema, men vert å se Foss i Andorra: https://youtu.be/ZW8PE9XsneQ?si=GNJVYy9Fc68_31bm Endret 25. september 2023 av OleF 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emil Skrevet 25. september 2023 Del Skrevet 25. september 2023 Håper det går i vasken. Alpecin og Quickstep ville blitt en hissig variant bla i vårklassikerne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OleF Skrevet 26. september 2023 Del Skrevet 26. september 2023 baroudeur skrev (15 timer siden): TV2 henger litt etter Sykkel.org: https://www.tv2.no/sport/sykkel/sykkelbombe-hvordan-har-de-fatt-den-ideen/16076593/ Di prater litt mer rundt det i sykkelpoden. Håper inderlig di ikke slår i sammen disse lagene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olechr Skrevet 26. september 2023 Del Skrevet 26. september 2023 Hva tror dere skjer hvis de slår seg sammen? Jeg tipper at da er Saudal og sponsorene til Quick Step såpass happy med at de får Van Aert at Evenpoel ikke er så "viktig" mer: -Evenpoel får gå til Ineos. Med seg tar han med Specialized. Sammen med han følger det sikkert ett par ryttere til. -Ineos slipper da kontrakten med Pinarello som går til Q36.5 -Roglic går til Trek -Jumbo fortsetter med Cervello Hadde dette skjedd så hadde det åpnet opp 3 ukers-rittene ganske så bra. For Jumbo så får de noen bra ryttere, men aller mest noen solide sponsorer og en eier med lommene fulle. Siter Ole Christian Fagerli Scott ambassadør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hen9ng Skrevet 26. september 2023 Del Skrevet 26. september 2023 Basert på hva på lagene sier her: https://www.cyclingnews.com/news/proteams-discuss-potential-purchase-of-soudal-quicksteps-worldtour-licence/ fremstår UNO-X og Q36.5 som de minste interesserte i å ta over/kjøpe WT-lisens. Pinarello til Q36.5 virker jo lite sannsynlig med tanke på det som blir sagt her; https://velo.outsideonline.com/road/douglas-ryder-and-his-worldtour-comeback-plans-with-q36-5/ hvor Scott er på «long-term» kontrakt. Men kontrakter er vel til for å brytes osv? Kan Pinarello gå til IPT? Strever fortsatt med å forstå at Jumbo på egenhånd ikke klarte å oppdrive en ny hovedsponsor. Må jo være det desidert beste laget å sponse, selv om det koster flesk. Sånn i profileringsverdi. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baroudeur Skrevet 27. september 2023 Del Skrevet 27. september 2023 Olechr skrev (9 timer siden): -Evenpoel får gå til Ineos. Med seg tar han med Specialized. Sammen med han følger det sikkert ett par ryttere til. -Ineos slipper da kontrakten med Pinarello som går til Q36.5 -Roglic går til Trek -Jumbo fortsetter med Cervello Jeg tror også at alle disse scenarioene er ganske realistiske. Er ikke sikker på om Trek blir laget til Roglic, men at han forsvinner ser jeg på som ganske sannsynlig. Tror heller ikke Remco blir på samme lag som Vingegaard og jeg tror Specialized følger Remco på samme måte som de gjorde Sagan. Siter Vive le forum! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olechr Skrevet 27. september 2023 Del Skrevet 27. september 2023 Nå dukker det opp bilder av Jumbo sjefen med Tim Cook(apple). Så blir gøy å se. Synes hvertfall det hadde vært gøy å få Roglic på et annet lag og Evenpoel på et bra lag. Pogacar, Evenpoel, Roglic og Vingegaard mot hverandre i TDF hadde vært skikkelig kult å se. + alle de gode hjelperytterne som følger med. 2 Siter Ole Christian Fagerli Scott ambassadør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olechr Skrevet 27. september 2023 Del Skrevet 27. september 2023 Hen9ng skrev (9 timer siden): Pinarello til Q36.5 virker jo lite sannsynlig med tanke på det som blir sagt her; https://velo.outsideonline.com/road/douglas-ryder-and-his-worldtour-comeback-plans-with-q36-5/ hvor Scott er på «long-term» kontrakt. Men kontrakter er vel til for å brytes osv? Enig det, men samtidig rart hvis Q36.5 ikke sykler Pinarello når de vist nok har samme eier. Siter Ole Christian Fagerli Scott ambassadør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hen9ng Skrevet 27. september 2023 Del Skrevet 27. september 2023 (endret) Olechr skrev (1 time siden): Nå dukker det opp bilder av Jumbo sjefen med Tim Cook(apple). Så blir gøy å se. Synes hvertfall det hadde vært gøy å få Roglic på et annet lag og Evenpoel på et bra lag. Pogacar, Evenpoel, Roglic og Vingegaard mot hverandre i TDF hadde vært skikkelig kult å se. + alle de gode hjelperytterne som følger med. Kan Apple gå inn som hovedsponsor i Jumbo, Apple-Jumbo? Slik at laget består som i dag. Ineos og Quickstep sammen istedenfor, hvis noen skal slå seg sammen da.. Det er jo ikke gitt, men Ineos mangler vel endel ryttere? Endret 27. september 2023 av Hen9ng Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emil Skrevet 27. september 2023 Del Skrevet 27. september 2023 Tja, hva oppnår egentlig Rog ved å bytte lag ? Kaptein og tredjeplass i TdF bak de to store, Pog & Vingegaard i bytte mot dagens situasjon med "klippekort" til flere Giro-seiere med et sterkt lag i ryggen. Evt om Vingegaard ønsker å prøve den "umulige" Giro+Tdf dobbelen så får Rog flere sjanser i Spania. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olechr Skrevet 27. september 2023 Del Skrevet 27. september 2023 Emil skrev (1 time siden): Tja, hva oppnår egentlig Rog ved å bytte lag ? Kaptein og tredjeplass i TdF bak de to store, Pog & Vingegaard i bytte mot dagens situasjon med "klippekort" til flere Giro-seiere med et sterkt lag i ryggen. Evt om Vingegaard ønsker å prøve den "umulige" Giro+Tdf dobbelen så får Rog flere sjanser i Spania. Tror nok han ser annerledes på det. Rimelig sikker på at han er gira på et siste skikkelige forsøk på TDF. Ville vært rart hvis han ikke var det. Det får han mest sannsynlig ikke der han er nå 1 Siter Ole Christian Fagerli Scott ambassadør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OleF Skrevet 27. september 2023 Del Skrevet 27. september 2023 Samme hvilket lag som slår seg sammen eller ikke hadde det vert veldig underholdende å se Remco, Pogacar, Roglic, Vingegaard og kansje til og med Kuss på hvert sitt GC lag. Remco og Aert vil vel umulig funke på samme lang? Men hvor havner Foss midt opp i dette? Slår to lag seg sammen blir det fort en del ryttere til overs uansett. Det beste hadde vel vert i UNO-X men er vel fortsatt for dyr? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baroudeur Skrevet 27. september 2023 Del Skrevet 27. september 2023 Hen9ng skrev (2 timer siden): Kan Apple gå inn som hovedsponsor i Jumbo, Apple-Jumbo? Slik at laget består som i dag. Ineos og Quickstep sammen istedenfor, hvis noen skal slå seg sammen da.. Det er jo ikke gitt, men Ineos mangler vel endel ryttere? Det blir i så fall Apple-Visma ettersom Jumbo ikke har fornyet sponsoravtalen. Siter Vive le forum! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emil Skrevet 27. september 2023 Del Skrevet 27. september 2023 Olechr skrev (40 minutter siden): Tror nok han ser annerledes på det. Rimelig sikker på at han er gira på et siste skikkelige forsøk på TDF. Mulig at han er motivert for det men jeg tviler på at han er god nok mot to bunnsolide lag og sterke kapteiner i Vingegaard og Pogacar. Jeg tror sistnevnte vil være litt smartere og mer kynisk mht sløsing med krefter neste år, dvs en jevnere kamp helt til døra. Utrolig nok er han fortsatt ung (98 modell) og kan ha et enda større potensial enn den to år eldre dansken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hen9ng Skrevet 27. september 2023 Del Skrevet 27. september 2023 baroudeur skrev (18 minutter siden): Det blir i så fall Apple-Visma ettersom Jumbo ikke har fornyet sponsoravtalen. Naturligvis det er jo hele opphavet til diskusjonen her. My bad. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
runermm Skrevet 27. september 2023 Del Skrevet 27. september 2023 Apple kjører hardt på bærekraft. Fint med litt sykkel da. Men det vil jo være fullstendig sensasjonelt hvis Apple skulle gå inn som sponsor. UX vurderer en snarvei likevel. Helt logisk spør du meg, gitt ambisjonene. De må gripe de mulighetene de får. https://cyclinguptodate.com/cycling/uno-x-manager-admits-the-team-would-be-interested-to-take-over-available-world-tour-license-in-case-of-visma-soudal-merger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olechr Skrevet 27. september 2023 Del Skrevet 27. september 2023 Emil skrev (8 timer siden): Mulig at han er motivert for det men jeg tviler på at han er god nok mot to bunnsolide lag og sterke kapteiner i Vingegaard og Pogacar. Jeg tror sistnevnte vil være litt smartere og mer kynisk mht sløsing med krefter neste år, dvs en jevnere kamp helt til døra. Utrolig nok er han fortsatt ung (98 modell) og kan ha et enda større potensial enn den to år eldre dansken. Jeg tror heller ikke han har kjangs, men man blir nok ikke så god uten at man tror det kan gå. 1 Siter Ole Christian Fagerli Scott ambassadør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olechr Skrevet 27. september 2023 Del Skrevet 27. september 2023 runermm skrev (8 minutter siden): Apple kjører hardt på bærekraft. Fint med litt sykkel da. Men det vil jo være fullstendig sensasjonelt hvis Apple skulle gå inn som sponsor. UX vurderer en snarvei likevel. Helt logisk spør du meg, gitt ambisjonene. De må gripe de mulighetene de får. https://cyclinguptodate.com/cycling/uno-x-manager-admits-the-team-would-be-interested-to-take-over-available-world-tour-license-in-case-of-visma-soudal-merger? Håper ikke de kjøper noe lisens. De har ikke lag godt nok enda i mine øyne. Siter Ole Christian Fagerli Scott ambassadør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.