Gå til innhold

Noen her som skal på Mother North?


Anbefalte innlegg

Levemannen skrev (1 time siden):

Ikke opplevd det før. 1. tror magen syntes det var uvant å skulle spise under så "langvarig" belastning 2. For ensidig inntak av søte carbs. Starta med 3.5 liter søt sportsdrikke og stort inntak av "enegy snack" fra  PurePower som i grunn er ett tettpakka kakestykke.

Oppsummert: manglende trening og manglende erfaring.

Var det noe gåing eller terreng på delen du syklet ? Når jeg ser på ruta klarer jeg ikke helt å spotte noe før evt før Hemsedal ? Tenker der det er lage ett "dårlig vær" alternativ ? antar det er vei og hovedruten er grovere ? Hvem bestemmer hva som er dårlig vær egentlig ? 

Ellers veldig bra tempo på mange. Håper det arrangeres neste år. Også spent hvor mange timer i natt opplevdes som mørkt for de om syklet hele natten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddefa skrev (38 minutter siden):

Var det noe gåing eller terreng på delen du syklet ? Når jeg ser på ruta klarer jeg ikke helt å spotte noe før evt før Hemsedal ? Tenker der det er lage ett "dårlig vær" alternativ ? antar det er vei og hovedruten er grovere ? Hvem bestemmer hva som er dårlig vær egentlig ? 

Ellers veldig bra tempo på mange. Håper det arrangeres neste år. Også spent hvor mange timer i natt opplevdes som mørkt for de om syklet hele natten. 

Gamle Atnadalveg var vel det nærmeste man kom terreng. Gammel traktorvei dels gjengrodd med gress, noe røtter og litt gjørme. Men såpass greit at det var bare å dure på med noen få justeringer underveis. 

Det var ett stiparti og det var nok der den alternative ruten gikk rundt. Kriteriene var 1. dårlig vær 2. tilbakemelding fra førstemann om elendige forhold. I så måte uheldig for resten av feltet at den desiderte beste terrengsyklisten kjørte først.

Hvor grovt det faktsik er var dels ukjent da løypelegger kjørte det tidlig juni da det fortsatt var en del snø der. Men det ble angitt å være noe gåing der. Utenom det er resten av løype veldig sykkelbar. 

Jeg gikk inn på hotellet 2300 ca. da var det forsatt slik at man ikke trengte lys til noe annet enn å bli sett. Og klokken fem var det ikke behov for lys i det hele tatt. Vil tro at timene mellom 23.30/2400 til ca 04 er rimelig lyskrevende så lenge man har skog rundt seg ihvertfall.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått en oppdatering fra Kristin. Hun forsov seg med en time i natt og sto ikke opp før 02:30. Da var hun nr 4. Men Ivan hadde veldig dårlig søvn på toalettet langs veien over aurlandsfjellet. Så hun har passert ham og er nå en time foran. Hun er ca en time bak Øystein som også sov ute. Kan hun ta ham igjen? Mye tyder på det. Det kan være mulig å trykke på til mål uten å stoppe nå.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke trackeren til Smisethjell fungert tidligere i dag? Det står fortsatt at han kun har hvilt i 2 timer, og nå har han kommet seg helt til Fagernes. Håper han får tildelt en god seng der han tenker å sove i natt. Eller kanskje han bare sykler hjem til Molde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett før at disse trackerne ikke nødvendigvis registrerer stoppetid nøyaktig. Mulig det er fordi at gps-posisjon som drifter litt registreres som bevegelse?

Det kan jo også forklare at average moving speed har falt med ~5 kmt

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dumt med reserve AXS batteri på slike ritt. Men mine batteri holdt faktisk hele de 96 timene jeg var på Bright Midnight turen min. Men var godt å vite at jeg hadde ett batteri ekstra på lur. Tar jo ikke plass eller veier noe mye. Koster litt men har jo den i mange år.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddefa skrev (1 time siden):

Ikke dumt med reserve AXS batteri på slike ritt. Men mine batteri holdt faktisk hele de 96 timene jeg var på Bright Midnight turen min. Men var godt å vite at jeg hadde ett batteri ekstra på lur. Tar jo ikke plass eller veier noe mye. Koster litt men har jo den i mange år.

Slik jeg forsto det så er det snakk om to tomme AXS batteri. Ole Bjørn hadde også tatt i bruk nummer to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levemannen skrev (7 timer siden):

Slik jeg forsto det så er det snakk om to tomme AXS batteri. Ole Bjørn hadde også tatt i bruk nummer to.

aha, han sykler selvsagt med 1x12 og ikke 2x12. Men syntes det er rart at en bruker opp 2 x batteri på 90 mil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristin er nok et bevis på hvordan kvinner gjør det så godt i ultra.  Hun er jo en veldig sprek og sterk syklist, men først og fremst er det jo råskap og en  vanvittig sterk mentalitet som skaper dette resultatet.  Jeg hadde ( eller har hittil hvertfall) aldri tatt sjansen på å gå så friskt ut, og vil dermed aldri kunne få vite om jeg hadde kunne presentere så høyt på en resultatliste. 

Hatten av

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

#34 Henrik Mordal er på vei over fra Hallingdal mot Valdres.

#54 Eigil Lyng og #9 Ole Einar Brækken er et par timer bak ham, på vei opp fra Gol. De kunne vel egentlig stilt i parklassen, men de var 3 stk fram til Borgund (hvor Terje Johansen gav seg, uvisst hvorfor). Cirka 170km og lettere terreng igjen til mål, så det går nok fint i løpet av dagen...

  • Like 5

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anderfo skrev (2 timer siden):

#34 Henrik Mordal er på vei over fra Hallingdal mot Valdres.

#54 Eigil Lyng og #9 Ole Einar Brækken er et par timer bak ham, på vei opp fra Gol. De kunne vel egentlig stilt i parklassen, men de var 3 stk fram til Borgund (hvor Terje Johansen gav seg, uvisst hvorfor). Cirka 170km og lettere terreng igjen til mål, så det går nok fint i løpet av dagen...

De har flere ryttere like foran seg (de fleste med ETA om cirka 6,5 timer), så det blir spennende å se om konkurranseinstinktet virkelig slår inn på slutten 😉 

Skjermbilde%202024-08-14%20kl.%2014.14.4

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...