Gå til innhold

Noen her som skal på Mother North?


Anbefalte innlegg

Da er de vel avgårde. Litt tidlig å si så mye sikkert. Men det ser ut som en knallsterk åpning av Aslak Syversen Waage med luke på nesten 10 km. Hos damene ser Kristin Eidsheim Sønnesyn råsterk ut med en foreløpig 10. plass. Men det er langt igjen...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aslak passerer nå Grimsdalshytta 3km foran Ole Bjørn.

Drøyt 23 km/t i snitt etter 216km og 2900 hm på variert underlag 💪

Det blir spennende å se hvor lenge de kan holde denne farten, Grimsdalen vestover i motvind er seigt.

  • Wow 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HenrikG skrev (3 minutter siden):

Aslak passerer nå Grimsdalshytta 3km foran Ole Bjørn.

Trackinga ser ut til å ha stoppet litt opp, antakelig pga. dårlig mobildekning i Grimsdalen… Ser ut som de begge passerte Grimsdalshytta omtrent samtidig ved 19-tida. Øystein sin tracking har stått stille i en time, men det kan godt hende at han fortsatt er i nærheten av de andre to (hvis du ikke har funnet oppdateringer et annet sted enn på trackinga?).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Bjørn kjører veldig stabilt og har fått en liten luke. Og Kristin gjør det også veldig bra med en åttende plass på cp 1.

Nå blir det spennende å se hva natten bringer. Mange her som ikke har testet nattsykling.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende kjørt av flere i natt. Ole Bjørn har fått skikkelig luke og Kristin er oppe på pallen. Øystein på andre har også bra driv. Spørsmålet er hvor mye dette vil koste av fart i løpet av dagen. Jeg tror de klarer seg, men at det blir mer søvn neste natt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sun Flyer skrev (På 9.8.2024 den 10.17):

Men i morgen starter det og det har kommet en oversikt over noen av syklene. https://dotwatcher.cc/feature/bikes-of-mother-north-2024

Er det en grunn til at absolutt ingen har et bagasjebrett montert bak, men heller kingsize vesker hengende ut fra setepinnen? Kun vekt, eller noe annet?

Sykkelaktivist! Nåværende prosjekt: Få Nordmarka og andre grusveier inn i Street View | Twitter/X | YouTube | BlueSky | Insta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var aldri tvil om hvem vinnern av rittet kom til å bli. Så lenge han(Ole BJørn) fullfører da. Anga selv 50-50 om han fullførte eller ikke da han var redd for å ødelegge formen før han skal sykle gravel ritt i sverige om to uker. Han jager kontrakt til neste år.

 

Planen hans var å kjøre med Bakken til Vinstra, deretter gunne på. Videre utnytte seg av studenrabattan på Finse for 3-4 timers søvn, drømmen er å rekke siste bordsetting til middag kl 2100.

 

Når det gjelder Bakken drømte han om holde ut uten søvn til Finse, planen var å bestemme seg i Flåm. Men det ble nok en liten time med hvile på Cirkle K på vinstra.

 

Meg selv ( Aslak) har det siste døgnet, deltatt i mitt første Ultra, ledet mitt første ultra( dog på nåde av Ole bjørn) og brutt mitt første ultra. 

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levemannen skrev (56 minutter siden):

Meg selv ( Aslak) har det siste døgnet, deltatt i mitt første Ultra, ledet mitt første ultra( dog på nåde av Ole bjørn) og brutt mitt første ultra. 

Bra kjørt så lenge det varte👍💪

Hvilken kroppsdel var det som sa stopp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levemannen skrev (5 timer siden):

Takk. Det var magen. Mista evne til å ta inn og holde på mat. Starta med en styrting av en cola på atnabru etter 175km. Tok kvelden tidlig og prøvde å sove det av meg, kjørte to timer fra klokken 05, men samme sak da.

Har du opplevd dette før? Noen ide om grunnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sun Flyer skrev (48 minutter siden):

Har du opplevd dette før? Noen ide om grunnen?

Ikke opplevd det før. 1. tror magen syntes det var uvant å skulle spise under så "langvarig" belastning 2. For ensidig inntak av søte carbs. Starta med 3.5 liter søt sportsdrikke og stort inntak av "enegy snack" fra  PurePower som i grunn er ett tettpakka kakestykke.

Oppsummert: manglende trening og manglende erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levemannen skrev (23 minutter siden):

Ikke opplevd det før. 1. tror magen syntes det var uvant å skulle spise under så "langvarig" belastning 2. For ensidig inntak av søte carbs. Starta med 3.5 liter søt sportsdrikke og stort inntak av "enegy snack" fra  PurePower som i grunn er ett tettpakka kakestykke.

Oppsummert: manglende trening og manglende erfaring.

Skjønner. Det er mange som fungerer bedre med "ordentlig" mat på sånne distanser. Men det var veldig tidlig i løypa du fikk problem da. 

Ser nå at Kristin har tatt en skikkelig pause i Lærdal. Øystein kjører videre. Er spent på hva han gjør når han er i Flåm.

Ps. Kristin har QOM 'en på aurlandsfjellet..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sun Flyer skrev (12 minutter siden):

Skjønner. Det er mange som fungerer bedre med "ordentlig" mat på sånne distanser. Men det var veldig tidlig i løypa du fikk problem da. 

Ser nå at Kristin har tatt en skikkelig pause i Lærdal. Øystein kjører videre. Er spent på hva han gjør når han er i Flåm.

Ps. Kristin har QOM 'en på aurlandsfjellet..

Jeg syntes også det var irriterende tidlig skal jeg si deg:)

Hun leverer vanvittig.

Hun er jo gift med tidligere Pro conti-rytter Filip Eidsheim, så hun har nok sine timer på sykkelsete. Og hun jobber som lege på sykehus, så nattskiftet er hun nok vant til. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...