Gå til innhold

Sykkelvogn, hvilket hengerfeste?


Anbefalte innlegg

Maggan skrev (40 minutter siden):

Jeg forstår ikke annet enn at den må låses. Ellers detter jo pinnen bare ut av mekanismen?

Lurer på om man kanskje snakker forbi hverandre igjen?

Er snakk om den fysisk separate nøkkelen og ikke "vippefeste" I seg selv. Vårt feste sitter ihvertfall dønn og det må endel kraft til for å vippe det av pinnen.

Endret av Soeder
La inn sitat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til trådstarters spørsmål:

Jeg har veldig mye positiv erfaring med Thule-vogn. Dobbel vogn har nesten bare oppsider. Jeg har hørt om flere tilfeller av veltet vogn av de med enkel vogn (smalere hjulbredde?). Hamax Outback er også en god vogn, men man kjenner de 5 ekstra kiloene den veier. Thule sin vogn er litt enklere å få pakket kompakt nok til å passe i mange familiebilers bagasjerom, Outbacken er litt mer omfangsrik.

Innfestingen på sykkelen er enkel og rask for både Thule og Hamax. Min erfaring er at Hamax sin løsning kan være kompatibel med marginalt flere rammer enn Thule sin, i hovedsak fordi flaten som er i kontakt med sykkelrammen er litt mindre. Men i nesten alle tilfeller kan noen spacere gjøre susen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velodavid skrev (13 minutter siden):

Jeg har veldig mye positiv erfaring med Thule-vogn. Dobbel vogn har nesten bare oppsider. Jeg har hørt om flere tilfeller av veltet vogn av de med enkel vogn (smalere hjulbredde?).

Tommel opp til dobbelvogn, bedre til "alt", unntatt om du skal ha den gjennom vanlige dører...

Til den siste ungen så byttet vi til en enkel, da den doble var helt oppbrukt.. Har prestert å velte noen ganger med den, stort sett er det kiwi-posene som flyr, men den ene gangen var ungen ombord også, det gikk ikke så fort og ungen satt godt fastspent, så det gikk heldigvis bra.. Men har aldri opplevd velt med den doble.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...