Gå til innhold

Er Rapha blitt akseptert…igjen?


Anbefalte innlegg

Furu skrev (På 21.4.2024 den 21.21):

Jeg har alltid likt ulltrøyene til Rapha. Fantastisk bra kvalitet og godt utseende.
Uten å ha prøvd en hel masse andre merker, har jeg ikke kommet over noe på samme nivå. 
Nå er det tid for ny trøye. Fra gamleforumet var det en lang tråd hvor konsensus var at Rapha er «ut», uten at gode alternativer i ull kom på banen. Synes fortsatt jeg ser mye Rapha der ute, men det kanskje ikke forumfolk….

Så, hvordan er det? Er Rapha tilbake i varmen?

NB! Dette er skrevet med et lite glimt i øyet, så er forslaget ditt «ikke hør på andre» er dette min naturlige holdning allerede.

Hei! Hva med å sjekke ut De Marchi? 
Det er italiensk, litt konservativt og temmelig eksklusivt… så kanskje det kan være en god erstatter?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn halvveis apropos: Jeg vurderer å kjøpe et nytt og langermet, høstvennlig overdel. Jeg gidder stort sett ikke sykle til jobb i regn, så vanntett er ikke noen prioritert egenskap. Jeg ser at det er salg på Rapha Pro Team Winter Jacket, den synes jeg ser fin ut. Imidlertid mistenker jeg at den er veldig lik Castelli Perfetto RoS i bruksområdene? Noen som har noen formening eller erfaring med disse to?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ndreas skrev (20 minutter siden):

Den Raphaen så jævli stilig ut. Men goddamn den prisen på Castellien 😄

Ja og ja. Stæsj koster, men unnlater konsekvent å handle sånt til fullpris.

Sykkelpendling gjennom året har likevel medført noen utgifter til klær av typer jeg tidligere har vurdert som unødvendige. Mengden sykkeltøy som ukentlig skal vaskes, har også økt en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaute R. skrev (2 timer siden):

Sånn halvveis apropos: Jeg vurderer å kjøpe et nytt og langermet, høstvennlig overdel. Jeg gidder stort sett ikke sykle til jobb i regn, så vanntett er ikke noen prioritert egenskap. Jeg ser at det er salg på Rapha Pro Team Winter Jacket, den synes jeg ser fin ut. Imidlertid mistenker jeg at den er veldig lik Castelli Perfetto RoS i bruksområdene? Noen som har noen formening eller erfaring med disse to?

 

Kona kjøpte den Rapha-jakka i 2021 og brukte den knapt. Dårlig passform, tung og klam. Hadde valgt noe annet.

Har selv Perfetto RoS 2 og den er knall.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Pro-team Winter og Perfetto (første generasjon) og liker begge veldig godt men Pro-Team er varmer uten at jeg opplever den som  klam. God passform på begge for min del (har også M på begge). Pro-Team er muligens kortere i rygg/mage. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosandholm skrev (21 timer siden):

Kona kjøpte den Rapha-jakka i 2021 og brukte den knapt. Dårlig passform, tung og klam. Hadde valgt noe annet.

Har selv Perfetto RoS 2 og den er knall.

Da sparer jeg de penga, selv om halv pris kan virke som et godt kjøp. Enig, Castelli Perfetto RoS er helt super! 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fanr dette klenodiet av en trøje innerst i skapet. Den har lenge vært glemt… Og endelig fant jeg et bruksområde!!!

Flett ny trøje, husker ikke århang. Kjøpt som en del av av en perverst lavt priset «City Riding Bundle» (aka Forumpakka) for en haug av år siden. Bunten besto av trøje, 3/4 shorts og ullsokker til en (feil?) pris av bare 2-3-4 hundrelapper, eller noe sånt. 
3/4-shortsen ble sydd om til vanlig shorts og er oppbrukt, sokkene lever fortsart og holder nok en vinter til. Trøja - plukket av lappen i dag og får liv som avslappet grævveltrøje!🫶🏻

IMG_6867.jpeg.8186b1e209eda5bc4d59291e6c2dd1a3.jpeg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...