Gå til innhold

Er Rapha blitt akseptert…igjen?


Anbefalte innlegg

Hvordan er Rapha i størrelsen? Jeg er 175 og har et midjemål på 90. Iflg nettsiden, så lander jeg på en L. Er det dermed lurt å gå ned en størrelse på bukse? Det står ikke noe om hvilke lengder den er designet for.

Mvh

Brynjulf Spalder

"Makollig Jezfahted and Levdaroum Debahzted, please come to the information desk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har flere plagg, hvordan opplever dere forskjeller i størrelsen 
Jeg har en classic langermet i L men vurderer en kortermet enten classic  eller core. Er det L i begge de? 

Mener å huske da jeg var innom Rapha i manchester at det var Brevet og Pro som var smalere i passformen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ref: 
Jeg er 180 høy og veier nå rundt 89kg..  mye av vekten er relativt sett i bein og lårmuskulatur samt rygg/bryst.. 
Midjen min er kanskje 92-93, og bryst rundt 110.. 
Glemte forresten at jeg har en core regnjakke i L også.. Begge passer selv om jeg er 93-94kg(som har vært mer normalvekten min noen år enn under 90), men da er core jakka nesten for trang.. classic redder seg der på elastisitet i plagget. 

Kanskje konklusjonen er at L funker så lenge jeg klarer å holde meg på 88-90kg (og helst 85-86)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutes ago, Gew88 said:

Dere som har flere plagg, hvordan opplever dere forskjeller i størrelsen 
Jeg har en classic langermet i L men vurderer en kortermet enten classic  eller core. Er det L i begge de? 

Mener å huske da jeg var innom Rapha i manchester at det var Brevet og Pro som var smalere i passformen.. 

Jeg har ikke testet Classic, men for meg må jeg ned 1 størrelse hvis jeg skal ha Core på overdeler sammenlignet med Pro Team. I bukser så bruker jeg samme størrelse uansett serie. Passer Classic i L så passer nok Core og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valentino skrev (4 timer siden):

Hm. Jeg tegnet en gang en trøye som ble hetende «Hudfarger». Den skaffet ca. 70000 kroner til Antirasistisk Senter.  

Jeg minnes at du la ut bilde av den på gamleforumet, tror jeg. "Hudfarger" i flertall er et godt uttrykk 💗

  • Like 1

/Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pas Normal er nye Rapha, så da blir Rapha inn igjen. Har en lightweight jersey i lyseblå som brukes MYE, kanskje beste trøyen jeg har hatt, like fin etter fem års bruk. 

Testet litt Gripgrab i år, en del trøyer med ull, bare litt kjedelige farger, veldig grusinspirert. Ok for meg da jegav en eller annen grunn har endte opp med mye sennepsgult/gult sykkeltøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

msteiro skrev (På 24.7.2024 den 18.53):

Pas Normal er nye Rapha, så da blir Rapha inn igjen. Har en lightweight jersey i lyseblå som brukes MYE, kanskje beste trøyen jeg har hatt, like fin etter fem års bruk. 

Testet litt Gripgrab i år, en del trøyer med ull, bare litt kjedelige farger, veldig grusinspirert. Ok for meg da jegav en eller annen grunn har endte opp med mye sennepsgult/gult sykkeltøy.

Har aldri forstått greia med de enormt store logoene til PAS og noen andre. Riktignok var det vel en sesong for noen år siden hvor de store Parismotemerkene kjørte logo over hele klesplagget, men de ga seg vel fort med det.

I dag er det vel H&M som henger igjen…og PAS da 😏
 

  • Like 1

/Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furu skrev (11 minutter siden):

Har aldri forstått greia med de enormt store logoene til PAS og noen andre. Riktignok var det vel en sesong for noen år siden hvor de store Parismotemerkene kjørte logo over hele klesplagget, men de ga seg vel fort med det.

I dag er det vel H&M som henger igjen…og PAS da 😏
 

De vanlige kolleksjonene til PAS har ikke så store logoer, heldigvis. Kjøpte en Mechanism-trøye på salg i fjor, og den er bedre enn Rapha Pro Team Training 😊

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

perolavmk skrev (2 timer siden):

Synes det artigste jeg ser er folk med PNS i store bokstaver på trøya.  mangler bare noen bokstaver for at personen sykler rundt med penis i store bokstaver på ryggen 

Det er jo litt av poenget med Pas-trøya spør du meg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosandholm skrev (1 time siden):

Det er jo litt av poenget med Pas-trøya spør du meg

Hadde de stoppet med det, så ville ironien vært veldig god. Men de fortsetter med kolleksjoner silketrykket over det hele med komplett navn og annen type rar tekst. 

/Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ingen tar det ille opp at vi tøyser med stereotypier 😄

Men for å svare på trådstarters spørsmål.

Ja, Rapha er tilbake i varmen igjen.

Det har de vært siden 2021.

Takket være én mann 😎

  • Like 1

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furu skrev (4 timer siden):

Hadde de stoppet med det, så ville ironien vært veldig god. Men de fortsetter med kolleksjoner silketrykket over det hele med komplett navn og annen type rar tekst. 

Syns sånne limited edition kolleksjoner generelt er stygge, jeg. Langt mellom de jeg tenker «den trøya var fin» om iallfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

perolavmk skrev (8 timer siden):

Synes det artigste jeg ser er folk med PNS i store bokstaver på trøya.  mangler bare noen bokstaver for at personen sykler rundt med penis i store bokstaver på ryggen 

Er det noen av PNS sine trøyer som har dette trykket lengre? 

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baroudeur skrev (15 timer siden):

Er det noen av PNS sine trøyer som har dette trykket lengre? 

PNS2.jpg.83521ea9a3c9c6a5e735337852571d7f.jpg

Absolutt. F.eks. deres populære PNS Mechanism (!).

PNS1.jpg.1a0f3dee45cded4227799d95d9914a7e.jpg

Kvinnene har også PNS. 

Men uansett, enhver med PNS som ikke hilser på tur i Nordmarka, er å anse som en CNT 😐

  • Haha 1

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sepeda skrev (55 minutter siden):

F.eks. deres populære PNS Mechanism (!).

Det er sant. Den linjen fases kanskje ut til fordel for Pro-versjonen som ikke har trykk på rygg. 

04b4402cb26ee2871cd6b0327124533fb7a8c089

Essential er også PNS-løs, i likhet med Escapism, Solitude og det meste som slippes utenfor sesongutvalget så vidt jeg husker. 

5b22300b8adadc23b7e3081ccda20488a78cf763

Ikke en PNS-fantast, men klærne er bra og bibsene er gode og høye. 

  • Like 1

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk det utelukkende er de kortermede Mechanism-trøyene som har PNS av den produktlinja også. Min langermede Mechanism har ikke det 😊

Jeg har en PNS og hilser alltid! 50/50 med hilsing tilbake dessverre.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, baroudeur said:

Det er sant. Den linjen fases kanskje ut til fordel for Pro-versjonen som ikke har trykk på rygg. 

04b4402cb26ee2871cd6b0327124533fb7a8c089

Essential er også PNS-løs, i likhet med Escapism, Solitude og det meste som slippes utenfor sesongutvalget så vidt jeg husker. 

Ikke en PNS-fantast, men klærne er bra og bibsene er gode og høye. 

Jeg liker Essential trøyene. Litt som en Rapha Core trøye i snittet, bare med god kvalitet. Jeg har også en Essential Long Sleeve og den er TOPP. 
MEN.... Dette er kanskje ikke 100% on-thread, men dette ser jeg oftere og oftere. Hva er poenget med en chamois som er halvveis opp på korsryggen og ikke dekker det den faktisk skal dekke? 

Ser det ofte med PNS og Assos bibs spesielt. For meg funker dessverre ikke PNS bibs da deres chamois deles i 2 svært smale biter som ikke funker i det hele tatt for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapha virker å være litt desperate - hvis jeg skal dømme etter hvor mye mail jeg har fått de siste månedene. Har en del Core/Core Lightweight og MTB-stæsj. Bra alt sammen, men jeg begynner å bli litt lei av å se korte bibs til 3-4000. Ikke bare Rapha det gjelder, selvfølgelig. Har brukt så mye peng og tid på setet at jeg personlig mener det er vås at noe skal være så innmari mye bedre enn annet, og priset etter den ideen.

De skal ha klapp på skuldra for å ha bidratt til å tone ned farger og mas. Syntes fortsatt Rapha ser bra ut.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har to stk. av det som vel må være forrige generasjon (avslutningen av ermet ser i alle fall annerledes ut enn den i lenken). Har vært svært fornøyd med jakkene - de er varme, har god passform og puster omtrent så godt som man kan forvente.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...