Gå til innhold

The Bright Midnight 2024


Anbefalte innlegg

Wikipedia sier:
Innfjordtunnelen er en 6594 meter lang ......... Den erstattet strekningen langs Romsdalsfjorden og Innfjorden som ble permanent stengt etter et steinskred som tok ett menneskeliv i 1989

 

Cycletourer.co.uk har et kart det Innfjordtunnelen er markert som stengt for sykling av Statens Vegvesen.

 

Skjermbilde2024-07-07131219.png.d44d39ea3df5409427b3768d5d7a440a.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
Justinas skrev (7 timer siden):

Hei @ranie, var der i går og fikk teste ut stien med sykkel på ryggen, 90% av stien er helt innafor for å ha som en del, men den siste biten rett før man kommer inn på vei etter brua, er for krevende at alle deltakere kunne komme seg gjennom. Der er det bratt og høyt og glatt, med tanke på at noen skal komme med sykkel sko som har carbon såler og kan i verstefall falle ned.. så i mine øyer, det er mye farligere å sende folk på den, enn å la dem sykle veien hvor det ligger litt grus på to steder. 

Jeg møt mange gående og syklende på veien, verken en eller andre er tillatt. På toppen, som du har nevnt, finnes ingen skilter, enn så lenge, som sier at det er ikke lov å sykle eller å gå, men det er en webkamera eller lignende ved bommen, så dem kan sikkert følge med hva som skjer og hvis det plutselig blir mange syklister så dem kan komme ganske fort med et eller annet tiltak. 

Hvis det skulle vært siste gang jeg arrangerer dette, så kunne jeg sende folk ditt, men siden jeg vil drive å utvikle det videre, så synes jeg at det kan skape litt negativt omdømme om Bright Midnight. 

Jeg var uheldig og fikk punktering på bildekk, det gjorde at ting ble litt komplisert og rakk ikke å teste forbikjøring av den første tunnelen som går fra Åndalsnes. Har du noen gang syklet der? Kunne du eventuelt hjelpe meg for å finne det ut? 

 

@eriksvatntakk skal du ha b[de for den ene og den andre! Jeg hadde det veldig gøy i USA og kjempe glad at ting gikk som det gikk! 

@Justinas, enig i at det kan bli problematisk med kombinasjonen vanskeleg sti og potensielt strengare begrensning i trafikken (frå Kløvstien og opp til besøkssenteret). Ekstremt negativt for rittet og eventuelt ryttarane om det underveis i rittet blir stengt ned sti og veg. Det er nok for stor risiko både for syklist og rittet å satse på den løysinga.

Når det gjeld Innfjordtunnelen, så har eg ikkje sykla der, og det er fordi andre eg kjenner seier at det er veldig vanskeleg/umogleg å kome rundt ras og sperringar.

 

 

Endret av ranie
Presiserte at det var snakk om Innfjordtunnelen.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rune Hanken skrev (7 timer siden):

Her er link til en runde jeg syklet i 2021 motsatt vei. Kan det være et brukbart alternativ?

Da utgår Trollstigen og Geiranger, og det kjøres Åndalsnes-Dombås-Lesjaskog-Vågå-Lom. Slåseterveien mellom Vågå og Lesja var bare nydelig.

https://www.strava.com/routes/2812992673258619996

 

 

Ja, det er vel denne varianten jeg også nevnte tidligere, men ikke helt til Dombås da + Blåhøe (dermed får en 2 gravelklassikere i «bonus» på denne varianten, Slådalsvegen + Blåhøe). Evt juvasshytta i stedet for Blåhøe, antar en da iallefall har utlignet hm en mister med Dalsnibba. Og til Justinas (nydelig at du tar turen innom tråden), kan garantere det blir negativ reaksjon fra veimyndigheter og media. Bare å se fokus i VG dag med «minst 20 stk som gikk der i dag og ikke forholde seg til stengt vei også for gående og syklister». Tenk hvis 150+ der på sykkel, blir nok både VG, Dagbladet, NRK og TV2 som skal fortelle resten av landet hva slags idioter som er på sykkeltur. Hvis en får go fra myndigheter så er det noe annet. Og tunellhelvete nei takk. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp til 1844, Juvass da. Den er slem etter så mange mil. Dalsnibba er hard men Juvass er brutal. Bra jeg byttet krank. Spent på ruten men antar det blir opp Romsdalen og Lesjaskog-Vågå eller er det en overraskelse  på gang. Vet ikke hvor mange som sykler i år som også syklet i fjor, men syntes det for oss som syklet i fjor at det er fint med forskjeller selv om jeg ser partiet Åndalsnes-Grotli er storslagent for utenlandske ryttere så tror jeg dette blir det også. Men fasit kommer i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kom mail med gps spor og roadbook. Ble som jeg «håpet/trodde» Romsdalen-Slådalsvegen-Vågå-Lom, og da Juvass (og ikke Blåhøe som jeg håpte mest på da jeg ikke har sykla den tidligere så da får jeg ta den på egen hånd). Juvass blir storslagen pine for de fleste. Glad jeg har 30-36 utveksling nå. Men spm, jeg lager til vanlig egne spor/løyper eller henter andres kun på strava. Hva er forskjellen mellom gpx og tcx ? Mener jeg har brukt førstnevnte tidligere. Har garmin comp. Evt legge direkte inn spor på G-Connect eller via strava som også legger spor direkte inn på comp. Det er kanskje ingen forskjell ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke til å legge inn gpx filer iallefall. Prøvd både garmin Connect (får opp kart, lengde, hm osv men får ikke lagret-får error beskjed) og strava (browser på tlf, da app ikke har import gpx mulighet), får beskjed at filen ikke har info i seg. Noen som har fått det til ? Er kahoot muligheten eller må man bruke pc (er på ferie uten pc). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir en veldig fin runde dette! 

Jeg har sykla nesten alt av dette, men slett ikke på samme tur og nøyer meg også i år med å være dotwatcher.

Høydepunktene på ruta vil jeg si er Aursjøen/Eikesdalen og 1000-meteren. Lesja-Vågå er også flott, storslagen utsikt over Dovrefjell og Rondane. Juvass blir brutalt og Slettefjell er også ei jævlig vond kneik.

God tur til alle deltagere og 🤞for bra vær! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopp skrev (På 4.7.2024 den 20.00):

 

 Er det noen i salen som har syklet Åndalsnes-Bjorli? 

Jupp!

Bare å sykle på asfaltvegen hele biten. Men ikke noe jeg ville gjort på dagtid i ferien. Veien er overraskende tungt trafikkert. Må være et helvete å sykle opp Verma med alle vogntog i verden/sunnmøringer som skal til Bjorli rett i rumpa. 

Jeg sykla Lesja-Åndalsnes-Valldal-Strandafjellet-Ålesund med start kl 0445. Slapp mye stress

https://www.strava.com/activities/3882954374 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopp skrev (På 4.7.2024 den 22.20):

Kan godt være det er bedre, @HenrikG. Iallefall nærmere originalruta. Jeg har ikke syklet Sjøholt-Stordal, og vet ikke om «gamleveien» fungerer, men de tunellene er ikke så allerverst. De mellom Liabygda og Linge er noen virkelig stygge mørke høl, men også her nedoverbakke. Alt går vel for en kort stund?

Tunellene mellom Liabygda og Linge er helt jævlige. Om en skal vestover er de kjipe + alle er litt oppoverbakker unntatt siste ned til ferga. Den siste ned mot fergeleiet er bratt nedover, men så svart og mørk at en mann må stille spørsmål ved det meste. Måtte en gang rekke ei ferge og sykla dritfort ned den der. Det var traumatisk og  kjempeskummelt. Heldigvis holdt siste bil igjen ferga til jeg var på.  Men alle er ganske korte. 

Bring your kraftigste baklykt. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen sjekke www.raceweather.no?

Jeg har sendt den oppdaterte løypa til admin, og han har lagt den inn, men hos meg får jeg fortsatt opp Trollstigen og Geiranger i værvarslet.

Hvordan ser det ut hos dere?

(Trollstigen, Geiranger og Grotli skal erstattes med Verma, Lesja og Vågå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HenrikG skrev (4 timer siden):

Kan noen sjekke www.raceweather.no?

Jeg har sendt den oppdaterte løypa til admin, og han har lagt den inn, men hos meg får jeg fortsatt opp Trollstigen og Geiranger i værvarslet.

Hvordan ser det ut hos dere?

(Trollstigen, Geiranger og Grotli skal erstattes med Verma, Lesja og Vågå)

Hei, jeg får opp det samme værvarselet som deg.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

runermm skrev (14 minutter siden):

Mye interessant og Grizl virker å være standardutrustning.

Ser mange kjører 1x, men hvorfor er det smart? Jeg ville hatt bredest mulig register hvis jeg hadde deltatt her og klarer ikke se fordelene med 1x i denne sammenhengen.

Antar det er fordi disse syklene selges med 1x og samtidig enklere og mindre sjans for "tull" muligens. Jeg kjører dobbelt med 43-30 og 11-36 bak. Fokus er ikke å se hvor lenge jeg klarer å holde 40 km/t på flatmark men hvor lenge jeg klarer å sykle før jeg må gå. Mest spent på AXS og hvordan det (evt ikke) funker. Har med ekstra batteri, usikker på om jeg skal ha med lader i tillegg (den blir med i sekken opp til Tolga). Antar bakgirbatteri går tom lenge før krank ? Hvor lenge tror dere batteri holder da ? La meg feks si jeg sykler i 100 timer, og tar ut batteri når hviler (for spare batteri) ? Drar opp til Tolga nå. Sol i dag, plenty med regn og motvind de neste dagene. Bra jeg fikk trent på det under JR da he he. Målsetning: Fullføre. Delmål: si minst en gang til meg selv om dagen at "dæven her er det fint". 

  • Like 3
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

runermm skrev (34 minutter siden):

Mye interessant og Grizl virker å være standardutrustning.

Ser mange kjører 1x, men hvorfor er det smart? Jeg ville hatt bredest mulig register hvis jeg hadde deltatt her og klarer ikke se fordelene med 1x i denne sammenhengen.

Fordelen er vel bare at det er enkelt. Når man sykler såpass langt velger man å trille når man passerer 40 km/t. Så toppfarten på gamping er ikke prioritert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...