Gå til innhold

Innhold og utseende


baroudeur

Anbefalte innlegg

olavrb skrev (26 minutter siden):

Å sette det på brukernivå (gruppe) funker vel. 🙂 Jeg har flere guider jeg muligens flytter hit etterhvert, f.eks. "Hvordan bygge sykkelhjul" som jeg nå har på diskusjon.no, og "Hvordan justere vandring på Fox Float" som jeg har på engelsk på Pinkbike. Å kunne endre i ettertid blir et krav før jeg i det hele tatt vurderer å legge ned arbeidet.

Hvor skal det ligge? Hmm, vet ikke. Synes ikke brukeromtaler og guider hører sammen. Samtidig kan det bli mange underforum etterhvert. Det finnes jo allerede underforum for mekking, men de er delt opp i MTB og landevei. Mekking trenger jo ikke nødvendigvis høre til en sykkelgren, eksempelvis gjelder hjulbygging begge grener. Fox Float-guide-en blir naturligvis i MTB.

Tror jeg konkluderer med at en egen kategori for guider hadde vært lurt. Da får man de samlet på en plass, som gjør det lett å se hvilke guider som finnes.

Timeouten kan endres på brukernivå, men det er vel en enighet om at den bør være ganske kort for de fleste poster. Så de som poster guides kan heller vurderes å bli lagt til i en egen medlemskategori for å gi de litt mer spillerom til å vedlikeholde guides.

Jeg er ikke uenig i konklusjonen din og oppretter en egen kategori for guider. Innspill fra andre på dette er velkomne, men jeg tror et aktivt guideforum vil bli sett på som en viktig ressurs av de fleste.

  • Thanks 1

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baroudeur skrev (3 timer siden):

Edit: Counteren skal i hvert fall telle reaksjoner når man er på andre nettsider (gjenstår å kontrollere om den også teller når man er på selve forumet, men jeg tror kanskje det)

image.png.b11a0ec0992be40f04fd70ceddd62cde.png

Oppdatering: Counteren viser i fanen når man er på annen nettside, men forsvinner når man velger forumfanen igjen. Så vet vi det.

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mroek skrev (På 9.7.2023 den 12.50):

Jeg kunne kanskje ønske meg litt mindre luft mellom hver rad i trådoversikten. Altså litt mindre hvitt der disse pilene peker:

image.png.251b36da077a6d54fa9aa64cb57b3342.png

 

Ikke veldig viktig, men litt mer kompakt visning her hadde kanskje gjort seg, om mulig.

Ser ingen feedback på dette? Som nevnt er det ikke veldig viktig, men det ville etter min oppfatning vært en forbedring om listen over tråder var litt mer kompakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mroek skrev (27 minutter siden):

Ser ingen feedback på dette? Som nevnt er det ikke veldig viktig, men det ville etter min oppfatning vært en forbedring om listen over tråder var litt mer kompakt.

Disse rubrikkene skal ha tre linjer, ikke to. Nederste linje skal inneholde antall svar og visninger. Med disse tre linjene er det ikke mye tomrom. 

Kan du sjekke om du fortsatt bare har to linjer i denne forumoversikten? 

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baroudeur skrev (8 minutter siden):

Disse rubrikkene skal ha tre linjer, ikke to. Nederste linje skal inneholde antall svar og visninger. Med disse tre linjene er det ikke mye tomrom. 

Kan du sjekke om du fortsatt bare har to linjer i denne forumoversikten? 

Ser slik ut hos meg:

Screenshot 2023-07-12 at 10.08.50.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baroudeur skrev (4 timer siden):

Stemmer, det er kun på mobil det er tre rader. Antall svar og visninger kommer i egen kolonne på desktop.

image.jpeg.bd4c1b1f0bffdad7eff63ecfa6092ad4.jpeg

@mroek Jeg får ikke gjort noe med luften i tabellvisningen uten å gå inn i kildekoden og det er det dessverre ikke kapasitet til akkurat nå. 

Full forståelse for det. Du har gjort en kjempejobb så langt, tusen takk. Selv har jeg bare erfaring med småskala forumdrift, men selv det tar fort en del tid i de fasene der noe skal settes opp eller migreres.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke den mest aktive på forum, men lufter nå et forslag.. 

Hva med å opprette et underforum (i utflukt og turer forumet) hvor man kan diskutere og informere om gode sykkelveier/ruter, gravel, mtb osv for de forskjellige fylkene her i landet? Vil kanskje bli mer oversiktlig når man leter. Vil jo også være en mulighet for å kanskje møte likesinnede i sine respektive fylker 🙂

Endret av noggen
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

noggen skrev (3 timer siden):

Er ikke den mest aktive på forum, men lufter nå et forslag.. 

Hva med å opprette et underforum (i utflukt og turer forumet) hvor man kan diskutere og informere om gode sykkelveier/ruter, gravel, mtb osv for de forskjellige fylkene her i landet? Vil kanskje bli mer oversiktlig når man leter. Vil jo også være en mulighet for å kanskje møte likesinnede i sine respektive fylker 🙂

Takk for forslag. Jeg synes du er inne på noe her.

Jeg har endret navnet på underforumet fra "Utflukt og ruter" til "Utflukt og turer" og deretter opprettet et nytt underforum her for spesifikke ruter.

Det er ikke usannsynlig at det blir noen endringer her fremover, men jeg synes dette var en oppgradering fra eksisterende løsning. Tar gjerne i mot tanker fra andre her.

  • Like 2

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, bare jeg som ikke helt forstår logikken i denne siste kommentarer-saken? Trodde den skulle vise alt bortsett fra det som ligger under "Forumet" og evt andre lukka forum for anonyme?

La inn et svar til ØysteinS sin bremsenerding, og la merke til at den ikke sto øverst blant de tre siste kommenterte:

Så åpna jeg forumet (rett nok uinnlogga) i Chrome, og ser en helt annen boks der (se nederste skjermskudd).

 

Screenshot 2023-07-14 at 12.53.56.pngScreenshot 2023-07-14 at 12.53.48.png

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

perbl skrev (4 timer siden):

Hmm, bare jeg som ikke helt forstår logikken i denne siste kommentarer-saken? Trodde den skulle vise alt bortsett fra det som ligger under "Forumet" og evt andre lukka forum for anonyme?

La inn et svar til ØysteinS sin bremsenerding, og la merke til at den ikke sto øverst blant de tre siste kommenterte:

Så åpna jeg forumet (rett nok uinnlogga) i Chrome, og ser en helt annen boks der (se nederste skjermskudd).

 

Screenshot 2023-07-14 at 12.53.56.pngScreenshot 2023-07-14 at 12.53.48.png

Forumet er ikke en skjult kategori. Det var det innledningsvis for ikke-medlemmer, men det ble endret.

Ellers tenker jeg at forskjellen på nettlesere hadde løst seg med en hard refresh av førstnevnte?

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde en test og har en teori: Dersom det er ditt svar som er "siste" så dukker ikke det opp øverst i "siste kommentarer" fordi det er du som har lagt den inn. 

Edit: Ja, det er det som skjer. Siste kommentarer endrer seg basert på hvilken bruker du ser den fra i den forstand at den ekskluderer eventuelle treff fra den innloggede brukeren. Dette er logisk gitt at den skal opplyse om nytt innhold for den spesifikke brukeren og at egne kommentarer da nødvendigvis er kjent fra før.

Edit 2: Konklusjonen min er ikke helt riktig. Jeg ser nå mine egne innlegg i siste kommentarer. Da konkluderer jeg med at det er ekstra forsinkelse på å få egne innlegg inn i denne rubrikken, mens det i ny nettleser og/eller med annen bruker ikke er samme forsinkelse.

  • Like 1

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest igjennom hele tråden her, men er det bare jeg som syns at denne seksjonen med hvilke brukere som er «her nå» er irriterende? Hos meg så dukker nemlig den gjerne opp litt etter at selve siden har lastet, noe som gjør at siden «hopper» mens jeg scroller nedover. 
 

IMG_3130.jpeg.e893498b87ee95aa6f094301ca322042.jpeg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@dtd Det er nok delte meninger her, men den gode nyheten er at den forsvinner i starten av august. Jeg tenkte å la den være frem til da ettersom den uansett ikke blir med når vi går over på en litt annen innholdspakke. Om det er mange som misliker den skal jeg se om jeg får deaktivert den allerede nå. 

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baroudeur skrev (1 time siden):

@dtd Det er nok delte meninger her, men den gode nyheten er at den forsvinner i starten av august. Jeg tenkte å la den være frem til da ettersom den uansett ikke blir med når vi går over på en litt annen innholdspakke. Om det er mange som misliker den skal jeg se om jeg får deaktivert den allerede nå. 

Den er god, funksjonen i seg selv er sikkert grei (men for min del er den ikke så interessant), det som er plagsomt er at siden spretter litt opp og ned 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig å få en en edit knapp til sine posts? hadde en skrivefeil fks skulle ønske jeg kunne gå inn og endre, eller er finens det allerede og jeg er blind? det er også noe issues med notifications med sine posts, jeg får værtfall ikke noen. 
Men takk for at du/dere gidder å mekke, betyr mye for sykkel norge

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emtb skrev (2 timer siden):

mulig å få en en edit knapp til sine posts? hadde en skrivefeil fks skulle ønske jeg kunne gå inn og endre, eller er finens det allerede og jeg er blind? det er også noe issues med notifications med sine posts, jeg får værtfall ikke noen. 
Men takk for at du/dere gidder å mekke, betyr mye for sykkel norge

Det finnes. Alle innlegg kan redigeres i 120 minutter etter de er postet. Er du på mobil eller desktop? 

Notifikasjoner kan slås av og på. Er det svar på egne tråder du tenker på? 

  • Like 1

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KER skrev (49 minutter siden):

På samme måte som tråder; Kan teksten bli når alt er lest i en kategori bli mindre? 
Altså, fet når det er nye/oppdaterte tråder, smal ellers?

Hvilken skrift tenker du på? Ikke emnetittelen, men noe annet?

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på disse:

IMG_7073.jpeg.41b237fd734a0d94676d43cddb369077.jpeg

Slik er er nå ser det ut som det er nye eller oppdaterte tråder i kategoriene. Ved å smalne fonten når alt er lest blir det mer oversiktlig når det er noe nytt. 

Endret av KER
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Gratulerer med månedsjubileum. Veldig bra jobbet!

Savner funksjonen/kategorien «Aktive tråder» fra det gamle forumet.

Mulig man kommer langt med å bla i ulest innhold og «all aktivitet», men kunne kanskje vært et filter for spesielt aktive tråder?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomas skrev (3 timer siden):

Gratulerer med månedsjubileum. Veldig bra jobbet!

Savner funksjonen/kategorien «Aktive tråder» fra det gamle forumet.

Mulig man kommer langt med å bla i ulest innhold og «all aktivitet», men kunne kanskje vært et filter for spesielt aktive tråder?

Takk for det og for forslagetI. Jeg er enig i at dette kan være en nyttig funksjon. Invision tilbyr slik funksjonalitet i sin dyrere løsninger. Om det på sikt er økonomi til det er det fullt mulig den kommer. 

  • Like 1

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...