Gå til innhold

Uno-X fremover


altitude

Anbefalte innlegg

runermm skrev (1 time siden):

Vårsesongen vil ikke ha betydning. Avgjørelsen blir tatt lenge før den tid og kommuniseres senest i januar 2025. Årets deltagelse ble offentlig 18. januar.

 

Olechr skrev (1 time siden):

Når han da kommer med en av de største stjernene i Frankrike tror jeg akkurat Thor har mindre å si. Tror sånn sett den offensive syklingen fra i år har mer å si. Men mulig jeg tar helt feil. 

Helt enig i dette!

Panda skrev (1 time siden):

Kan følgende danskere finne vei til Uno X neste år?

Et annet spørsmål er vel hvorvidt noen av dem har noe å tilføre laget? Asgreen i toppslag var jo fantastisk, men det er vel et par sesonger og vel så det siden vi så noe som lignet fra han sist. Like så for Valgren. Kamp har vel enda tilgode å overbevise i WT sirkuset, Fuglsang er nok over toppen, selv om han sikkert kunne vært en god hjelper i fjellene for.... THJ? Würtz Schmidt kunne kanskje blitt en forstekning, så også Price-Pejtersen, men jeg må innrømme at jeg kjenner ikke godt nok til dem til å si for sikkert, samme med Salby og Stokbro (som vel har historikk i UXT fra før?).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne godt tenkt meg å se unge Asbjørn Hellemose på Uno-X. Dansken mistet plassen på Lidl Trek for et par år siden, men har imponert som klubbsyklist både på grus og mindre landeveisritt siden. 
 

  • Like 1

Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei

Sykkeltilpasser hos sFit_Helse

Grunnlegger av Terrengsykkelrittet

For tiden i utdanningspermisjon.
Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edvald inn i støtteapparatet ser jeg som helt utenkelig. Det er få syklister som har vist like manglende evne til å få med seg hva som skjer rundt seg. Han var et fysisk unikum med gener vi gjerne skulle hatt både her og der. Men noen sykkelekspert har han aldri vært. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SykkelØyvind skrev (20 timer siden):

Jeg kunne godt tenkt meg å se unge Asbjørn Hellemose på Uno-X. Dansken mistet plassen på Lidl Trek for et par år siden, men har imponert som klubbsyklist både på grus og mindre landeveisritt siden. 
 

Ser ut som Jayco tenkte det samme:

 

Team Jayco AlUla to welcome Hellemose back to the WorldTour peloton in 2025 with the aim of bolstering its climbers’ group – Team Jayco Alula (greenedgecycling.com)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panda skrev (På 4.9.2024 den 14.42):

Bekrefter bare at gravel er tullesport som kan brukes som mellomstasjon? 😄

Er ikke gravel for landeveisgjengen det samme som enduro var for utforgjengen - et sted for avveksling, tamt og fjas for enkelte og et karrierens dødsleie for de fleste? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En rask titt på rittene som gjenstår i september viser at UX har 8 ritt, 2 av dem går i dag. Tudor har 15 ritt. Jeg vet ikke om UX har fått invitasjoner som de har avslått. Men det ser ut til at UX har et stort handicap i kampen om topp 3 PT lag og topp 18 WT lag fremover.

image.png.6958b8d4bc80b776abb72358a4b3a2fe.png
*Startlisten er ikke komplett

  • Like 1
  • Sad 1

Driver emtb.no og emtbvideos.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topp 3 PT lag er de vel godt innenfor uansett i år. Tudor er så mange poeng bak i år. Det som blir spennende å se er om de kan klare å hente inn UNO X for topp 18 over 3 år. De er jo 7000 poeng bak. Så UNO X skal ha en ganske dårlig sesong og Tudor en ganske sjuk en for at de skal hente de igjen neste år når det gjelder topp 18. 

De må uansett forbi Arkea og Cofidis. Noe jeg tror blir veldig vanskelig hvis de ikke får TDF neste år. De burde vel egentlig hatt 2 grand tours, men tror Italia og Spania er vanskelig å få for UNO X

 

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topp 3 PT er vel sikret for 2025 ja. Enig i at Arkea og Cofidis er mulig, men vanskelig å slå siden de blir invitert til flere ritt.

UX ligger foreløpig på 20.plass totalt for 2023-2025.  Men det er vel egentlig ikke så galt om UX slutter på 20.pl etter neste sesong? Blir de ikke nest beste PT lag for 2026-sesongen da? Sammenligningen med Tudor var for å vise hvor mange ritt UX går glipp av. Om UX ikke rykker opp for 2026 vil jeg tro Tudor blir en tøff konkurrent i kampen om å være blant de to beste PT-lagene og neste opprykk.

  • Like 1

Driver emtb.no og emtbvideos.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knut7 skrev (4 timer siden):

Topp 3 PT er vel sikret for 2025 ja. Enig i at Arkea og Cofidis er mulig, men vanskelig å slå siden de blir invitert til flere ritt.

UX ligger foreløpig på 20.plass totalt for 2023-2025.  Men det er vel egentlig ikke så galt om UX slutter på 20.pl etter neste sesong? Blir de ikke nest beste PT lag for 2026-sesongen da? Sammenligningen med Tudor var for å vise hvor mange ritt UX går glipp av. Om UX ikke rykker opp for 2026 vil jeg tro Tudor blir en tøff konkurrent i kampen om å være blant de to beste PT-lagene og neste opprykk.

Helt enig med det du skriver. Er redd det fort blir enda tøffere for de hvis de ikke blir topp 18 nå. Som du sier så virker det som Tudor putter inne det som puttes skal samtidig som UNO X prøver å «spare» penger. Så de blir nok veldig tøffe konkurrenter neste 3 års periode samtidig som jeg vil tro at Kristoff gir seg snart. 

  • Like 1

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knut7 skrev (På 8.9.2024 den 8.28):

 

image.png.6958b8d4bc80b776abb72358a4b3a2fe.png
*Startlisten er ikke komplett

Etter en rask prat med Gabba på Kastrup viser det seg at UX skal sykle SUPER8 (: Så PCS-oversikten er ikke helt komplett. 

  • Like 3

Driver emtb.no og emtbvideos.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En håpefull spekulasjon fra en redditor

Sitat

With Uno-X improving, there's a good chance - I'd say likely - that either next year they'll do enough to finish in the top 18 for the 3 year period, and therefore there'll be 3 relegated World Tour teams, or, even if they finish outside that top 18 for the three-year cycle, they'll be ahead of at least one of the newly-relegated teams for the annual ranking (this year they are ahead of 5 WT teams), taking one of the automatic invite slots for 2026. The result being that at least one of Astana, Cofidis, Arkea or DSM will almost definitely not be a World Tour team for 2026. Tudor Pro are too far behind to catch up on the three-year ranking, but it's not implausible that they'd also be competitive next year for one of the 2 invitation spots, which would then leave 2 current WT teams out of the picture.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

We are very pleased to welcome Martin Vestby to the Uno-X Mobility team from 2025 🤝
Martin brings many years of experience from women’s cycling, which will elevate us as a team. The women’s team is undoubtedly a focus area in the coming years. Uno-X Mobility aims to integrate our two teams more in the future, and Martin brings that valuable experience from Jayco. Welcome, Martin!

Fra offisiell kilde - Sannsynligvis til damelaget

e: tipper Panda har rett, og jeg leste litt kjapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...