MOB Skrevet 17. april Del Skrevet 17. april (endret) Jeg er dårlig på geo. Tror dere Bianchi-en vil oppleves som mye mer aggressiv enn min nåværende Tarmac SL 6? Specs: Sitter helt utmerket på Tarmac-en med to spacere under stemet. Men befinner meg i slutten av 40-åra med få utsikter til økt mobilitet. Også øvrige synspunkt på Specialissima-en mottas stor takk! Jeg har en ting for Bianchi og synes den ser kul ut, tross overrøret. Ander modeller som vurderes, er Supersix Evo 3 og Giant TCR Adv. 1. Endret 17. april av MOB Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
johs78 Skrevet 19. april Del Skrevet 19. april Syns Specialissima er flott og liker Bianchi godt 🙂 Når det gjelder geometri ville jeg prøvd å fått innspill fra Valentino. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SykkelØyvind Skrevet 19. april Del Skrevet 19. april Det er et ganske åpent spørsmål om en så aggressiv sykkel vil være prestasjonshemmende og ikke -fremmende. Du vil nok oppnå omtrent samme sittestilling med 2 cm ekstra med spacere under stem på Bianchien, men 4 cm med spacere totalt er hverken stilig eller optimalt for prestasjon/stivhet/aerodynamikk osv. Hvis du er komfortabel med å sitte lenge i bukken på Specialized-sykkelen, så er det kanskje fint for deg med lav front, men det kan også hende du vil føle deg bedre med noe høyere front og heller bøye albuene noe mer, eller bruke bukken flittigere. Kanskje er du en spesielt fleksibel 40-åring, har noe over gjennomsnittet lange armer og har stort behov for spesielt lav front, hvis ikke ville jeg vurdert en annen sykkel enn Bianchien. Cannondale SS Evo er av de litt mindre aggressive toppsyklene i så fall. Stack/reach-forhold på under 1,4 er ikke somewhat aggressive - det er faktisk helt ytterst på skalaen hva gjelder lang og lav front i størrelse 56/57: 1 1 Siter Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei Sykkeltilpasser hos sFit_Helse Grunnlegger av Terrengsykkelrittet For tiden i utdanningspermisjon. Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MOB Skrevet 19. april Forfatter Del Skrevet 19. april SykkelØyvind skrev (1 minutt siden): Det er et ganske åpent spørsmål om en så aggressiv sykkel vil være prestasjonshemmende og ikke -fremmende. Du vil nok oppnå omtrent samme sittestilling med 2 cm ekstra med spacere under stem på Bianchien, men 4 cm med spacere totalt er hverken stilig eller optimalt for prestasjon/stivhet/aerodynamikk osv. Hvis du er komfortabel med å sitte lenge i bukken på Specialized-sykkelen, så er det kanskje fint for deg med lav front, men det kan også hende du vil føle deg bedre med noe høyere front og heller bøye albuene noe mer, eller bruke bukken flittigere. Kanskje er du en spesielt fleksibel 40-åring, har noe over gjennomsnittet lange armer og har stort behov for spesielt lav front, hvis ikke ville jeg vurdert en annen sykkel enn Bianchien. Cannondale SS Evo er av de litt mindre aggressive toppsyklene i så fall. Stack/reach-forhold på under 1,4 er ikke somewhat aggressive - det er faktisk helt ytterst på skalaen hva gjelder lang og lav front i størrelse 56/57: Veldig bra! Tusen takk. Da tror jeg vi kan avskrive den. Alt annet enn fleksibel for alderen. Da lukter det C’dale igjen, ev. Giant (sliter litt med manglende it-faktor bare) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
johs78 Skrevet 19. april Del Skrevet 19. april Fleksibiliteten er kurant å trene og har mange fordeler for helsen og i livet generelt. Jeg personlig ville ikke avskrevet Bianchien pga det, men spørs selvsagt hva du ønsker. Er det en søndagstur i nye og ne eller mer aktiv hyppig sykling? Tror mye av svaret ligget der, hvilken type rytter du er og hvordan du liker å sykle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vemod Zachariassen Skrevet 19. april Del Skrevet 19. april Sykkelen i seg sjølv kan vera så stilig han vil. Det er alltid ustilig med folk som har så aggressiv sykkel at dei ikkje er i stand til å sitja i bukken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MOB Skrevet 19. april Forfatter Del Skrevet 19. april johs78 skrev (2 timer siden): Fleksibiliteten er kurant å trene og har mange fordeler for helsen og i livet generelt. Jeg personlig ville ikke avskrevet Bianchien pga det, men spørs selvsagt hva du ønsker. Er det en søndagstur i nye og ne eller mer aktiv hyppig sykling? Tror mye av svaret ligget der, hvilken type rytter du er og hvordan du liker å sykle. Jeg bruker sykkelen til (strukturt) trening, og sykler sjelden mer enn tre timer - hovedtyngden ligger vel rundt to. Et og annet ritt for å skape litt spenning i de nedre kvartiler. Volummessig forsøker jeg å ligge på fem timer i uka, ikke all verden med andre ord. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MOB Skrevet 19. april Forfatter Del Skrevet 19. april Vemod Zachariassen skrev (49 minutter siden): Sykkelen i seg sjølv kan vera så stilig han vil. Det er alltid ustilig med folk som har så aggressiv sykkel at dei ikkje er i stand til å sitja i bukken. Haha, mange døme på det langs vegen! 🙈 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valentino Skrevet 19. april Del Skrevet 19. april Jeg oppfatter Specialissima 57 og Tarmac 56 som prikk like. Framspringet på Specialissimaen bygger omtrent 7 mm mer enn det et vanlig framspring gjør, og da tar det også ned reach, selvfølgelig. Poenget mitt er at en Specialissima 2024 i praksis har samme geometri som min Specialissima 2018 og Tarmac og Supersix. Dersom jeg ikke var Celesteidiot ville jeg hatt en Tarmac. Elsker den lynraske styrefølelsen til Spesh. 1 Siter Bianchi-Campagnolo | Age and treachery will overcome youth and skill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MOB Skrevet 19. april Forfatter Del Skrevet 19. april (endret) Valentino skrev (40 minutter siden): Jeg oppfatter Specialissima 57 og Tarmac 56 som prikk like. Framspringet på Specialissimaen bygger omtrent 7 mm mer enn det et vanlig framspring gjør, og da tar det også ned reach, selvfølgelig. Poenget mitt er at en Specialissima 2024 i praksis har samme geometri som min Specialissima 2018 og Tarmac og Supersix. Dersom jeg ikke var Celesteidiot ville jeg hatt en Tarmac. Elsker den lynraske styrefølelsen til Spesh. Hørhør, her snakker fagfolk! Så … same same but celeste? Endret 19. april av MOB Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valentino Skrevet 19. april Del Skrevet 19. april (endret) Tarmac har litt kvikkere styring enn Specialissima. Noen ville sagt at den er mer nervøs, jeg digger det. Begge er dønn stabile i 100 km/t. Det er viktig synes jeg. 😎 Det jeg har merket meg er at Bianchi spesifiserer relativt lange framspring på ferdigsyklene sine, eksempelvis 2 cm lenger enn Cannondale gjør i din rammestørrelse. Sørg for at du får byttet om nødvendig. Det er ikke noe som er moro å drive med selv på disse moderne integrerte syklene. Endret 19. april av Valentino Siter Bianchi-Campagnolo | Age and treachery will overcome youth and skill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.