Gå til innhold

Varebil for sykler til ung eliteutøver


Gullars

Anbefalte innlegg

Nå er vi noen uker inn i bruk av bilen og alt fungerer etter planen. 

Ingen problemer med fjærer eller annet og løsninger for transport av sykler funker helt strøkent, selv om jeg tror at jeg må revidere løsningen litt da plata på gulvet er ganske tynn og dermed så er det litt lite å skru i for å feste "klossene" som gaffelen festes i.

Tipper det blir en runde med litt lim og nye klosser for å lage en endelig løsning.

Fargen gjør jo at den er litt lettere å finne igjen og hjula gir den litt mer perssonlighet.

Eneste skåret i gleden er at start/stopp funksjon stopper bilen, men den klarer ikke starte den igjen.

Den går jo an å slå av, men det må man gjøre hver gang man starter bilen og det er jo litt irriterende.

Brukeren er veldig fornøyd😀

  • Like 2

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullars skrev (17 minutter siden):

Eneste skåret i gleden er at start/stopp funksjon stopper bilen, men den klarer ikke starte den igjen.

Den går jo an å slå av, men det må man gjøre hver gang man starter bilen og det er jo litt irriterende.

Med erfaring fra svogers identiske franske bil, ikke prøv å få reparert små elektriske gremlins på verksted. Hvis ikke google hjelper så kan det være lurest å bare leve med work-around'en. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyret skrev (På 31.5.2024 den 12.06):

Jeg kjører selv en Partner i lang utgave. Meget fornøyd. Triller 4 sykkler inn uten å ta av hjul. Har mekka et stativ av litt 2×2 tommer  så sykkler står stabilt. Bonus er at det I den lange varianten er plass til å ta med en dyne å madrass hvis det skulle være aktuelt. 

Har du bilde av stativet? Har selv en L2 og trenger innspill til trygg stabling. Kjører ofte tre sykler av gangen.

Trondheim
I was just riding along...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en god kollega som drev/driver bilverksted på si, og er godt over gjenomsnittet stødig i elektronikk, og han er konsulent når det gjelder start/stopp så får vi se hva vi finner ut.

  • Like 1

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullars skrev (På 13.6.2024 den 8.45):

Har en god kollega som drev/driver bilverksted på si, og er godt over gjenomsnittet stødig i elektronikk, og han er konsulent når det gjelder start/stopp så får vi se hva vi finner ut.

12 v batteri å polsko  er ok ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetil307 skrev (32 minutter siden):

12 v batteri å polsko  er ok ?

Det minner meg å "hairline-fracture" vi hadde i gamle Poloen. Relativt kraftig sikring som var skrudd fast i begge ender (trur det var til ABS eller noe) som ga feilmelding. Bruddet var så tynt at det ikke vistes for mitt blotte øye, men med en gang vi pirket borti det så vi det. Irriterende små marginer på sånt. Billig fiks da, 100-lapp eller noe i ny sikring og svært lykkelig kone i etterkant 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke rukket å sjekke mer for bilen har ikke vært «hjemme» samt at det funker fint å bare slå av eco mode.

Nå flytta bilen hjem i går så får vi se om vi finner ut av det. 
 

Google hevder at lav batteri spenning kan være et problem for denne funksjonen😀

 

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutes ago, Gullars said:

Har ikke rukket å sjekke mer for bilen har ikke vært «hjemme» samt at det funker fint å bare slå av eco mode.

Nå flytta bilen hjem i går så får vi se om vi finner ut av det. 
 

Google hevder at lav batteri spenning kan være et problem for denne funksjonen😀

 

Jeg vet det er en annen bil, men på min forrige Caddy Maxi så stoppet ikke motoren en periode da batteriet var modent for utskifting. Litt smartere implementering av funksjonen å la være å stoppe enn å la være å starte 😉

Men ja - jeg ville sjekket batteriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DesmoSkier skrev (7 timer siden):

Jeg vet det er en annen bil, men på min forrige Caddy Maxi så stoppet ikke motoren en periode da batteriet var modent for utskifting. Litt smartere implementering av funksjonen å la være å stoppe enn å la være å starte 😉

Men ja - jeg ville sjekket batteriet.

Slik er det på Jumpy/SpaceTourer (storebror til Berlingo) og. Er det dårlig 12v så stopper den ikke motoren.

Dårlig 12v-batteri kan dog gi mange spennende utfordringer, så alltids et godt sted å starte feilsøkingen 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, suverin said:

Slik er det på Jumpy/SpaceTourer (storebror til Berlingo) og. Er det dårlig 12v så stopper den ikke motoren.

Dårlig 12v-batteri kan dog gi mange spennende utfordringer, så alltids et godt sted å starte feilsøkingen 🙂

Om batteriet er i en alder hvor man kan forvente problemer så er jeg enig, men nå er det sommer og varm. Jeg ville startet med å lese feilkoder 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullars skrev (På 11.6.2024 den 9.19):

Nå er vi noen uker inn i bruk av bilen og alt fungerer etter planen. 

Ingen problemer med fjærer eller annet og løsninger for transport av sykler funker helt strøkent, selv om jeg tror at jeg må revidere løsningen litt da plata på gulvet er ganske tynn og dermed så er det litt lite å skru i for å feste "klossene" som gaffelen festes i.

Tipper det blir en runde med litt lim og nye klosser for å lage en endelig løsning.

Fargen gjør jo at den er litt lettere å finne igjen og hjula gir den litt mer perssonlighet.

Eneste skåret i gleden er at start/stopp funksjon stopper bilen, men den klarer ikke starte den igjen.

Den går jo an å slå av, men det må man gjøre hver gang man starter bilen og det er jo litt irriterende.

Brukeren er veldig fornøyd😀

Se der ja, flott bil. Står i et veiskille da stasjonsvogna er solgt – kjøpe nyere elektrisk eller rimeligere diesel varebil. Er dog svært praktisk med varebil, eller veldig fornuftig med elbil og garanti noen ganger 🙂

En slant Tec7 på klossene til plata og de bør sitte som støpt!

Angående start/stopp-modulen, etter min mening mer plagsomt enn til nytte. Er ganske sikker både starter, batteri og dynamo eller generelt motoren vil leve lengre ved å deaktivere funksjonen.
Villet først fulladet batteriet samt sjekket tilstand. Overdreven start/stopp kjøring spiser strøm som igjen kan slite på batteri. Kan være alt fra en gåen sikring til mer kostbar komponent, start med diagnose så ta det derfra – eller lurest ikke bruk start/stopp-funksjonen 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...