Gå til innhold

Røverkjøp og gode tilbud


Akaly
Melding lagt til av Andreas,

Produktene i Røverkjøp og gode tilbud diskuteres videre i tråden Diskusjon angående Røverkjøp og gode tilbud.

Anbefalte innlegg

Ut fra bildene er det 100% sikkert at dette er Carbonda 696. Varianten som ligger på Carbondas egne sider er med UDH og tre bolter på hvert gaffelben. Interceptor ser ut til å være en variant uten UDH og har en ren gaffel uten fester (skjermfester er på plass).

Interceptor:

image.png.feebc55b318320a40656575952c980b4.png

carbonda.com:
image.png.9a1cb2f615f616581769aa3d37f73828.png

Ellers er styret er litt spennende. Ser nesten ut til at det har negativ flare, men det sikkert perspektivet på bildet som lurer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopp skrev (1 time siden):

Det er vel ingen som har sett en komplett specliste på interceptoren, så takknemlig om noen kan bestille den med til sitt nærmeste varehus og ta en gjennomgang for allmuen med bilderapport her. Kanskje en jobb for @Sepeda ? 😅@Sun Flyer kan kanskje kaste lys over om han tror rammen fremdeles er en carbonda 696? Det ser vel sånn ut?

Jeg har bestilt en i 54, er bortreist til torsdag kveld så jeg vet lite før fredag/XXL får klargjort sykkelen dessverre. Tipper de blir utsolgt før den tid…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tiltro @Kopp men jeg er noen hundre mil fra nærmeste XXL uten at det betyr eksotisk sykkeltur 😟

Vil man ha en allsidig gravel/blandeveissykkel til knallpris og liker 1x, ville jeg gjort som @rosandholm og slått til umiddelbart før lagrene tømmes og heller returnert eller byttet om noe ikke faller i smak.

For øyeblikket er det godt igjen i de fleste størrelsene (rundt 15 i M/54 og XL/58, nærmere 40 i L/56), så bytte i annen størrelse synes fortsatt mulig. Få igjen i S/52.

(XXL Storo mottar forresten en del returer fra nettbutikken. Der kan man tidvis finne noen overraskelser/andre modeller og størrelser enn tilgjengelig på nettbutikk, særlig etter slike salg.)

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Cube Stereo (tenker da 44, som de ikke har i min str eller 22) som de nå selger til 21 000 ? kan ikke forstå annet at dette er gode priser når jeg ser hva de koster i euro på hjemsiden til Cube. Vurderer å investere i en grovere stisykkel igjen etter noen år med kun rittfuldemper. Noen som har erfaring med de nye stereone ? Jeg hadde en for 10-11 år siden som jeg likte veldig godt (men som ble stjålet, den dag i dag den eneste sykkelen jeg har blitt frastjålet). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

chimp skrev (13 timer siden):

Er også andre gode kjøp hvis man leter i butikk, som denne som ikke fremkommer på nettsiden, men er på lager flere steder i Norge:

https://www.xxl.no/ridley-grifn-allroad-alu-105-22-speed-disc-24-landeveissykkel-unisex-svart/p/1228715_1_Style

 

Det er en veldig god aluminiumsramme, men litt kjedelige shimano 105. 

Denne var stygg syntes jeg:
"Vekt: Ca. 10 kg (small)."

 

Vanlig å bruke small som base for vektspesifikasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy så slemt @Ndreas 😟

Belgiske Ridley Grifn hos XXL er jo superkul og helt etter mitt hjerte. God dekklaring, men geometri som tilsier at noe av racer-følelsen er ivaretatt. Anbefalt av @Alpers, noe som burde veie tungt: Det nærmeste vi er kommet en sykkel til absolutt alt

Om man ikke trenger plass til brede piggdekk under skjermer eller den letteste utvekslingen, burde Grifn være en ypperlig all road/blandeveissykkel for norske forhold. 

Så må det sies at versjonen som XXL selger omtales av Ridley selv som Grifn Road. Satt opp med 105 og landeveisdekk. Og dessverre hjul med felger som ikke er egnet for slangeløst oppsett - noe som er beklagelig og trekker ned om man ikke er i TPU-klubben. (Ridley tilbyr også sykkelen i versjon Gravel med GRX og grusdekk, som gjerne er mer i tidens ånd, men fortsatt med de samme hjulene, noe som er tilnærmet utilgivelig 😟)

Men sykkelen er altså uansett ikke tilgjengelig på nett hos XXL nå, kun noen få igjen i butikker.

Hva gjelder vekt, oppgis det på forskjellige vis fra merke til merke. Ridley oppgir som regel vekt på rammesettet til-fra etter størrelse mens forhandlere noen ganger oppgir samlet vekt for hel sykkel for en viss størrelse. Alpers har altså testet versjonen hos XXL og oppgir faktisk vekt på 10 kg for sin testsykkel i 58. Godt monn for å slanke.

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poden er i ferd med å vokse fra sykkelen sin og sier han vil ha grussykkel. Tenker kanskje at denne Whitesykkelen kunne vært god, men kanskje litt for fin for en 11-åring... Han er allerede 172 cm høy, og viser ingen tegn til å stoppe, så tenker kanskje det er meningsløst å kjøpe noe mindre enn 54. Noen tanker om den blir altfor stor?

Alternativt kunne man kanskje gått for en White GX Lite til å begynne med, som det ikke er så farlig med? GT Grade Comp Grx kan også vurderes dersom jeg får tak i den i butikk. Står ikke noe om rekkevidde på kassetten her, hvis den ikke har gir ned mot like lett som Interceptor er den kanskje mindre aktuell enn Interceptoren egentlig. Så heller ikke ut som det var feste for forskjerm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis graden har samme gaffel som grade carbon elite er den vrien for framskjerm ja. Jeg har akkurat kjøpt med et par speedrockers for å bruke forskjermen da det ble en velfungerende men skikkelig jalla løsning forrige vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vinkongen skrev (2 timer siden):

@Audunsen Hvordan opplever du at størrelse 54 passer deg? Ca. samme høyde som deg.

Den passer meg helt perfekt. Sitter godt på sykkelen og kan fint flytte vekten forover/bakover i fart alt ettersom jeg vil ha mer eller mindre grep på fordekket (f.eks vekt på fordekk i skarpe svinger eller om jeg skal løfte fremhjulet over fortauskanter).

Edit: Min er noen år gammel nå, så jeg tar forbehold om at rammen fortsatt er lik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sct skrev (28 minutter siden):

https://www.xxl.no/white-xc-240-lite-light-turquoise-24-terrengsykkel-junior/p/1226944_1_Style

-40% medlemspris. Finnes i blå, turkis og rød.

Kjøpte en sånn til jentungen, veldig fin sykkel. 10 kg og hydrauliske skivebremser på en slik sykkel syns jeg er imponerende. 8 gir er muligens litt snaut for de mer avanserte (?) men er iaf enkelt å operere.

Tiltredes. Denne vil jeg også anbefale. Kjøpte inn denne til vår (snart) åtteåring for noen uker siden, og jeg ble ganske imponert altså. Finfin vekt, stiv gaffel og hydrauliske bremser er gode stikkord.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Esox skrev (På 1.10.2024 den 13.44):

Leser at mange carbonda 696 eiere er misfornøyd med «toe overlap». Er det noen som har kjøpt interceptor som kan bekrefte eller avkrefte? 

Min er i størrelse 52 og jeg kjøpte direkte fra carbonda. Det er ikke samme gaffelen, men ja det er tåovelapp. Men det er jeg ganske vant med så bryr meg lite. Er 1,76 og syns det er riktig størrelse. 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...