Gå til innhold

Røverkjøp og gode tilbud


Akaly

Anbefalte innlegg

Ser bra ut spec-wise, men altså:

Sitat

Vekt: 325 gram (XC) 255 gram (AM)

Fytti for noen lette hjul ass! og lurer litt på hvorfor AM er såpass mye lettere enn XC...

Også er det jo de klassiske under "spesifikasjoner" nav øvrig, boss øvrig, skivebrems nei 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ndreas skrev (13 minutter siden):

Også er det jo de klassiske under "spesifikasjoner" nav øvrig, boss øvrig, skivebrems nei

Avhenger av hva man velger å se på da, alt er jo dekket under produktbeskrivelse. Men ja, den "spesifikasjoner" kunne de spart seg 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte posen i april og har fått noen netter i den nå. Jeg er 180 og har meeeget god plass så 185 er jeg sikker på går veldig bra.

Testet den på gulvet akkurat nå med å skli helt ned i fotende uten å komprimere og da hadde jeg nakkekragen over pannebrasken. 

  • Like 1
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

saktetur skrev (14 timer siden):

Nå snakker vi virkelig røverkjøp

https://www.xxl.no/helsport-rago-superlight-dunsovepose-gra/p/1160438_1_Style?gtmProductListName=campaignHub_personalized

og denne kjøpte jeg selv på røverkjøp i april til 400,- mer.

Takk for tips, jeg kjøpte den. Usikker hvor mye jeg kommer til å bruke den og 2500 kr er mye hvis jeg ikke bruker den, selv om det under halv villledene pris. Men vurderer å ta den med på Bright-Midnight. I fjor tok jeg med en lakenpose til 400 gr, og det funket som gull slik jeg overnattet (campinghytter). Har samme plan i år (mht overnatting), men ser jo at en sovepose gir litt mer komfor og evt kan benyttes andre steder også. Ser posen veier 780 gr, dvs ca dobbelte som lakenposen. Det kan jeg leve med, men pakkstr vil også pårvirke, og værmelding. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/24/2024 at 10:16 AM, olve said:

Noen som har erfaring med Primus Firestick TI? For øyeblikket 599,- hos XXL. Tenker særlig til bikepacking, men også turer i fjellet.

Jeg synes den virker som en unødig kompleks designkonstruksjon ift typer som Pocket Rocket etc. Skeptisk til hvor mye den innebygde vindskjermingen kan funke.

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fivestage skrev (12 timer siden):

Komplett 105 Di2 til 12 499 kroner hos Bikeshop. Ser ut til at det kun er 50/34

Skulle akkurat til å tipse om det samme. Nesten komplett også, mangler bare kranklager. Jeg ga ca 14 for gruppa fra Bikeshop i vinter, uten bremseskiver og ledninger. Det hadde vært kjempegøy å bygge opp vintersykkelen med di2, men kan ikke rettferdiggjøre det.

Dersom du har mekanisk, og uansett trenger nye slitedeler - mitt første møte med di2 nå i vår, kjempeenkelt å sette opp, og har løftet 2016-sykkelen flere hakk.

Forøvrig nølte jeg for lenge da Bikeshop hadde 30% på Stages nå, dobbelsidig ultegra-krank. Er det trygt å kjøpe Stages nå? Nettsiden fremstår som business as usual.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SigmundS skrev (24 minutter siden):

Men hos Merlin tilkommer det vel mva og utlegg/fortollingsgebyr(?)

Joda. Var bare for å indikere at det kanskje ikke er et kjempetilbud hos BS. Merlin har hatt det tilbudet en god stund og har større utvalg i drev feks. Men selvfølgelig ikke like gode forbrukerrettigheter som norsk butikk.

Gruppe: 9364 NOK

Frakt: 182 NOK

MVA: 2376 NOK

Fortollingsgebyr/utlegg UPS: 412 NOK

Totalt: 12334 NOK

 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

XXL har 20% på Oakley. Og Fjellsport har diverse Prizm-glass på tilbud om XXL ikke hadde kombinasjonen du var ute etter 🙂

 

Nesten gratis løse ermer, har nettopp pakket opp mine og de er helt svarte, altså svart skrift/logo.

https://www.xxl.no/santini-nuhot-arm-warmer-armvarmere-unisex-svart/p/1171560_1_Style

 

Santini base layers, ikke tilbud men hyggelig pris og fin kvalitet:

https://www.xxl.no/santini-lieve-base-jersey-sykkeltroye-unisex-hvit/p/1171552_1_Style

https://www.xxl.no/santini-lieve-windprotect-jersey-undertroye-for-sykling-unisex-hvit/p/1210017_1_Style
 

 

Santini kortermede trøyer på spinn.no til under 600 kr er også et røverkjøp syns jeg.

 

  • Like 2
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to hjulsettene er ikke sammenlignbare på grunn av ulik teknologi. Mavic-hjulene er mye lettere, håndlaget i Frankrike, og tar over 80 arbeidstimer å lage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hen9ng skrev (13 timer siden):

Kan noen forklare hvorfor man skal betale nærmest dobbelt pris for disse; https://bikable.no/hjul/landeveishjul/mavic-costmic-carbon-ultimate-45-disc kontra Reserve sine landeveishjul? De fremstår som rene røverkjøpet i forhold…

Du kan i visse kretser skryte av at du har hjul til 53000kr

Ellers, nei... 

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baroudeur skrev (1 time siden):

Jeg erindrer at @SykkelØyvind pratet litt om maskin- versus håndlagde hjul i S08E10 av Radio Landevei. Det gir mening at håndlagde hjul koster mer, men er det bedre?

Jeg fikk «bygge» et hjulpar hos Santa Cruz/Reserve for noen år siden. Eiker tres for hånd og festes i felgen før hjulet trilles inn i en maskin litt lik Tomras pantemaskiner. Alle eiker strammes så av maskinen til rett moment før hjulet triller ut for kontrollsjekk. Er det litt utenfor et strengt minstekrav i tetthet og jevnhet mates det gjennom maskinen igjen med enda lavere marginer. Siste sjekk skjer for hånd og med en erfaren hjulmakers nøyaktige blikk og følelse. 
Kan vanskelig se for meg at en dame (hjulbyggere på fabrikkene er ofte kvinner) klarer å stramme til eikene med tilsvarende nøyaktighet uansett tidsbruk. 
Reserve kaller fortsatt hjulene sone for håndbygde. Du får med signert lapp av hjulmakeren. 

  • Like 3
  • Thanks 1

Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei

Sykkeltilpasser hos sFit_Helse

Grunnlegger av Terrengsykkelrittet

For tiden i utdanningspermisjon.
Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...