Gå til innhold

Røverkjøp og gode tilbud


Akaly

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Gråstein skrev (På 14.5.2024 den 13.14):

Legg på litt mer, og du har en BMC Roadmachine-ramme til 1200 euro, inkludert tysk moms, gaffel og setepinne.  

https://www.bike24.de/p1806928.html

Så rart. Dersom en endrer fra Tyskland til Norge som land så endrer førprisen seg veldig, men ikke prisen en skal betale. Dersom en endrer til Belgia så stiger nettoprisen. 

Så en begynner å tenke...hva er egentlig "vanlig pris" for denne rammen...selv om det ikke har noe å bety for noe, sånn egentlig.

_

BMCCC.jpg

Endret av Mannen Faller Ikke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnoos skrev (På 18.5.2024 den 12.09):

Samme her!

olve skrev (På 16.5.2024 den 21.48):

Met Drone til 400,- hos Intersport Outlet på Lade i Trondheim

 

Stakk innom idag. Var til min store glede igjen en eske det sto L på. Men, eska var tom. 

På stativet over hang en hjelm , i størrelse M.  Fikk den såvidt på så kjøpte den likevel. Men er såpass trang at jeg gjerne skulle hatt L. Om noen her har vært innom og kjøpt seg en M-eske med L-hjelm i bytter jeg gjerne hjelm. 

@Magnoos, da ble det desverre ikke med noe til deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen Faller Ikke skrev (7 timer siden):

Så rart. Dersom en endrer fra Tyskland til Norge som land så endrer førprisen seg veldig, men ikke prisen en skal betale. Dersom en endrer til Belgia så stiger nettoprisen. 

Så en begynner å tenke...hva er egentlig "vanlig pris" for denne rammen...selv om det ikke har noe å bety for noe, sånn egentlig.

_

BMCCC.jpg

Tyske nettbutikker bruker normalt villedende pris som utgangspunkt. Kanskje de mot Norge viser laveste før-pris?

Den belgiske prisen er bare endring av moms, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamez skrev (12 timer siden):

Magnoos, da ble det desverre ikke med noe til deg

Det går fint, olve hadde allerede vært så vennlig å stukket innom, men var dessverre bare M igjen allerede da. Basert på sammenligning fra han hørtes den ut å være i minste laget for en på 60+ cm rundt skallen. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

XXL har Helsport Ringstind Superlight 2 på tilbud til kr 4499. Ifølge prisjakt har det ikke vært så billig siden pre-Covid.

Har 1 utgaven, og hadde vel valgt 2 om jeg skulle kjøpt nå, som enmannstelt. Veldig fornøyd med 1, men det er som å ligge i en kiste. Hadde kjøpt 2 som erstatning for enmannskisten om jeg ikke hadde brukt Amok hengekøye mye og ved en teltoppgradering så ønskes enda mer takhøyde enn det 2 har. Noe man f.eks. ville fått i det litt tyngre Reinsfjell Superlight 2.

  • Like 1

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreas skrev (1 time siden):

XXL har Helsport Ringstind Superlight 2 på tilbud til kr 4499. Ifølge prisjakt har det ikke vært så billig siden pre-Covid.

Lurer på om Helsport kommer med ny utgave? Teltet ble vel lansert for snart 10 år siden. Ser at flere telt fra Helsport kommer med ny ytterduk. Andre farger, mint-varianter. Virker veldig solid men er også tyngre, på de modellene som allerede er lansert. Har den forrige versjonen av Ringstind SL2 som het Stetind. Ytterduken ble slapp etter noen år og skulle nok vært kassert for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

arne_and skrev (1 time siden):

Barents Outdoor selger telt med skjønnhetsfeil veldig billig, de har også noen brukte telt:
https://barentsoutdoor.no/product-category/brukte-telt-nb/

Barents Outdoor er vel gamle eierne av Helsport. De hadde et særdeles godt rykte på servicen. Håper de får suksess. Hadde lett valgt Barents over Helsport om de kommer med et telt ala Reinsfjell Superlight 2.

san skrev (17 minutter siden):

Lurer på om Helsport kommer med ny utgave? Teltet ble vel lansert for snart 10 år siden. Ser at flere telt fra Helsport kommer med ny ytterduk. Andre farger, mint-varianter. Virker veldig solid men er også tyngre, på de modellene som allerede er lansert. Har den forrige versjonen av Ringstind SL2 som het Stetind. Ytterduken ble slapp etter noen år og skulle nok vært kassert for lenge siden.

Det kan kanskje stemme at de har oppgradert teltet nå, siden fargene matcher iallfall ikke, når en ser på XXL vs Helsport. Ringstind Superlight har blitt oppgradert i et par runder tidligere også, vekten gikk litt opp om jeg ikke husker feil.

Jeg er mest opptatt av takhøyden på Ringstind, siden jeg er lei av "kistefølelsen". Ytterduk er kanskje garantisak om man bruker det jevnlig, dog med min bruk hadde jeg vel ikke oppdaget det før garantien hadde gått ut. Holdbarhet er litt utfordingen når man kjøper "superlight" utstyr. Det er jo ofte ganske skjøre saker. Mitt telt har overlevd endel vintercamping på Østlandet, men det sier kanskje mer om vinteren på Østlandet enn kvaliteten på teltet.

Skal sies at jeg lagde en klønete rift i mitt, hvor Sømhuset fikset opp, og la til et par festepunktet.

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har en verdikode til Canyon? Eller verv en venn, hvor begge får kr 1200 på neste kjøp? Har fulgt med på subredditen Canyonbikes hvor det legges noen ut men ikke fått tak i noen ennå. Tenker å kjøpe en Grizl. På forhånd takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akselen skrev (48 minutter siden):

Er det noen som har en verdikode til Canyon? Eller verv en venn, hvor begge får kr 1200 på neste kjøp? Har fulgt med på subredditen Canyonbikes hvor det legges noen ut men ikke fått tak i noen ennå. Tenker å kjøpe en Grizl. På forhånd takk! 

Jeg har en på 1200,- gyldig til 19 November 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakhjulet var 10% i går. Kløna det kanskje til, kunne muligens spurt xxl pent om å kjøpe det forhjulet fra Alta, men nå ble det bakhjul fra XXL, forhjul fra Sykkelkomponenter, og qr-adaptere og dekk fra Bikeshop. Battle of the postmen!

Forresten mange bra priser på vintersko på XXL, og den Santini vinterjakken.

  • Like 5
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ktodnem skrev (14 timer siden):

Forresten mange bra priser på vintersko på XXL

Mange takk for tips! De gamle vinterpendleskoene begynte å falle fra hverandre mot slutten av vinteren i år, og her fant jeg det jeg trengte til en super pris, to par på vei i posten! (Usikker på str.)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...