Gå til innhold

Hvemfor-vafforno radar skal man lissom ha?


Anbefalte innlegg

Sykkelist1 skrev (21 timer siden):

Er vel kun 75kr? Ekspedisjon og lagerkost gjelder vel egenfortolling?

Mulig. Jeg har aldri egenfortolla noe , og det begynner å bli en stund siden sist jeg bestilte noe som måtte fortolles fra det store utland, men jeg klarer vel ikke å huske at samla gebyrkostnad noen gang har vært under 100 kr for det.

Men for meg virker det rart om gebyret for å la Posten foreta fortollingen for deg er billigere enn å gjøre fortollingen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ålreit, eg gir etter og innser at ein radar kan vere fint å ha. Det slo meg på 1. mai-tur med kona at det er litt kult at vi kan dele på ein radar. Om ho er på tur kan ho bruke den. Om eg er på tur kan eg bruke den. Og om vi er på tur saman kan begge bruke den.

Og på tur saman med andre er det også fint å kunne sykle to i breidda utan stress, og få eit varsel når det er på tide å legge seg på linje.

Dette betyr ikkje at eg også er klar for elektronisk giring. Der går grensa!

  • Like 4
  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnoos skrev (På 29.4.2024 den 10.09):

Mulig. Jeg har aldri egenfortolla noe , og det begynner å bli en stund siden sist jeg bestilte noe som måtte fortolles fra det store utland, men jeg klarer vel ikke å huske at samla gebyrkostnad noen gang har vært under 100 kr for det.

Men for meg virker det rart om gebyret for å la Posten foreta fortollingen for deg er billigere enn å gjøre fortollingen selv.

Vil tro egenfortolling kun gjelder spesielle ting. For alt annet er det forenklet fortolling som gjelder. Før kostet dette 150kr for varer med verdi under 3000kr og 300kr for varer med verdi over 3000kr. Tipper de har satt ned prisen til 75kr nå som de har kuttet ut frigrensen på 350kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Gratulerer, du fant en kar som faktisk hadde noe konkret å komme med! Tenk om bare de typene som svarte meg kunne tatt seg bryet med å undersøke biiiiiiittelitegrann....

Anyways, kobla meg på Variaen til en kamerat jeg sykla med er nylig, og det funka så bra at den går rett på ønskelista uavhengig av blink eller ei. Angrer på jeg ikke kjøpte da XXL hadde til 1499 i vinter...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg kjøpte meg radar i år og har vært storfornøyd. Føler meg mye tryggere og det er mye greiere i trafikken. Nå er jeg ferdig med racer for i år så blir det å selge den igjen. 😛

  • Like 1

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har prøvd min på ein tur, og resten av tida har den lege på kjøkkenbenken. Mest fordi eg ikkje har brukt raceren så mykje.

Den var litt som forventa i bruk. Den ga meg ikkje voldsomt mykje nyttig ekstra-informasjon. Men den var ofte i stand til å oppdage bilar før eg høyrde dei, så den ga litt meir fridom til å bruke heile vegbanen. No berre lurar eg på kva eg skal bruke heile vegbanen til.

Men altså, den er fin å ha på turar der det kan vere plagsom trafikk. Ingen grunn til å ikkje bruke den, i alle fall.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte med å selge min før den ble tatt i bruk. Strandet litt på at jeg ikke har noe egnet feste til min setepinne.

Også tok jeg meg jo selv litt i at jeg faktisk kan klare meg uten noe som jeg har vært foruten i 10 år.. Mulig jeg hadde blitt frelst om jeg tok den i bruk.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig godt fornøyd med min så langt, men savner muligheten til å justere volumet noe ned på varslingene.

Skulle ta en sykkeltur i dag der jeg bestemte meg for å droppe Variaen, og da fikk jeg opp noe vanvittig med varsler og lyder på min Edge 540 om at Variaen var gjenglemt. Var det fordi Variaen var skrudd på? Dvs at den varslingen ikke kommer når varia er skrudd av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olechr skrev (2 timer siden):

Jeg kjøpte meg radar i år og har vært storfornøyd. Føler meg mye tryggere og det er mye greiere i trafikken. Nå er jeg ferdig med racer for i år så blir det å selge den igjen. 😛

Si i fra om det er 515 du skal selge. Jeg er på jakt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LarsB skrev (På 10.4.2024 den 15.54):

Den testen har jeg lest og skal IKKE ha kameramodellen. (om ikke noen spleiser for å se om jeg blir irritert 😉 ) Jeg leste også testen av Bryton og ble sterkt tvilene til den også
Jeg tittet innom Garmin.no og så at den uten baklys har så puslete battertid. Rart, men da utgår den i alle fall og det gjør at valget nå er enten Varia RTL 515 eller 516. 

LarsB

Oppdatering. 

Enda jeg startet denne tråden har jeg ikke kjøpt noen Varia. 

Jeg koblet meg opp på turkompis sin under en langtur på 12-13 mil på rolige veier. Konklusjonen var at den gjør akkurat det jeg håpet. Varslet om biler som kommer i god tid. Det gav meg litt mer ro til å se på pene omgivelser, prate med kameraten og å slippe å se meg bak hele tiden. 

Den eneste årsaken til at jeg ikke har handlet er at jeg sykler lite på veien. Og særlig nå som årets landeveismål er i boks (Vettern) så ser jeg ikke at den vil bli brukt så inmari mye. Men det ligger en 516 i en handlekurv et sted på internett. Jeg har bestemt at den sikkert er bra nok selv uten hysterisk blink. 

LarsB

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en Magene L508 og har vært veldig fornøyd med den så langt. Gjør alt som en 515 gjør, blinking inkludert. Bremselys har den også. Fikk med et bra feste for å montere under setet på kjøpet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LarsB skrev (På 26.6.2024 den 12.33):

Oppdatering. 

Enda jeg startet denne tråden har jeg ikke kjøpt noen Varia. 

Jeg koblet meg opp på turkompis sin under en langtur på 12-13 mil på rolige veier. Konklusjonen var at den gjør akkurat det jeg håpet. Varslet om biler som kommer i god tid. Det gav meg litt mer ro til å se på pene omgivelser, prate med kameraten og å slippe å se meg bak hele tiden.  

LarsB

Koblet du deg til slik at dere begge er koblet til samtidig? Støtter Varia dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt skeptisk til begge dei to innlegga over 🙂

@RoyE Så vidt eg forstår må Variaen i parremodus for at du kan kople deg på. Og når den er i parremodus må alle som skal bruke den parre. Elles vil dei no ha mista koplinga.

@Ndreas Kona og eg har vore kopla på same radar, men dessverre dukkar ho opp som "bil" når ho ligg bak meg 😐. Kanskje ho må slanke seg 😅

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...