Pludrepapp Skrevet 28. mars Del Skrevet 28. mars (endret) Heia! Jeg skal være med på et visst sykkeltritt som begynner om kvelden og har målgang ettermiddagen etter (forhåpentligvis). Jeg vil bruke minst mulig krefter på turen. Derfor: hvor raskt lekker latex-slanger? Vil jeg komme i mål med pløsete dekk? Endret 28. mars av Pludrepapp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Panda Skrevet 28. mars Del Skrevet 28. mars Nei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pludrepapp Skrevet 29. mars Forfatter Del Skrevet 29. mars Chill. Da blir det latex. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Panda Skrevet 2. april Del Skrevet 2. april TPU slanger er bedre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pludrepapp Skrevet 2. april Forfatter Del Skrevet 2. april Såvidt jeg leser meg fram til ruller latex og TPU omtrent like godt/dårlig. Også har noen TPU-slanger problemer lekkasje ved ventil, men er lettere, mens latexslanger lekker bittelitt uansett? Er noen flere forhold du tenker på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Panda Skrevet 2. april Del Skrevet 2. april Liker at de holder på lufta og at jeg ikke må pumpe opp 4 dekk før hver trening, min og ungens sykkel. TPU kontra latex er cirka 100 gram spart pr. sykkel også. Har aldri hatt problem med mine RideNow TPU og lekkasje ved ventil. Rullemotstand latex/TPU er det nok ingen som kan merke. 1 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magnus Skrevet 3. april Del Skrevet 3. april Enig med Panda i, at det ikke er noe problem for ovennenvte ritt. Hadde kanskje personlig startet ut med BITTETLITT for høyt trykk for å kompensere, men tvilsomt det er et problem. Av personlig kuriositet så har jeg brukt Vittoria og Michelin latex-slanger, og synes umiddelbart at Vittoria sine taper mindre/saktere luft enn Michelin sine. Andre som har merket det samme? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andertve Skrevet 3. april Del Skrevet 3. april (endret) Jeg har brukt både Vittoria og Silca sine Latex slanger ( laget av Vittoria) Silca har en bedre ventil og jeg syntes de lakk enda litt mindre enn Vittoria sine egne, uten at jeg vet om det skyltes ventilen. En fordel med latex slanger er jo at du kan fylle på guffe (f.eks Vittoria Pit Stop eller Effeto Mariposa Espresso) dersom du punkterer, det kan en ikke med TPU. Selv om jeg mener jeg har sett at det er noen som har laget en TPU vennlig guffe men husker ikke hvem eller hvor jeg så det. Endret 3. april av andertve Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pludrepapp Skrevet 3. april Forfatter Del Skrevet 3. april Takk for svar! Fylle guffe i latexslanger har jeg ikke tenkt på. Tenkte du å gjøre dette på forhånd, @andertve? Er dette starten på tubeless-kjøret? Gitt punktering, tror jeg at det finnes en god mulighet for at jeg har kognitive evner som en ripsbusk. Derfor frister tubefull foran tubeless, med dertil tilhørende ukjente reparasjonsmetoder, mer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andertve Skrevet 3. april Del Skrevet 3. april Pludrepapp skrev (8 timer siden): Takk for svar! Fylle guffe i latexslanger har jeg ikke tenkt på. Tenkte du å gjøre dette på forhånd, @andertve? Er dette starten på tubeless-kjøret? Gitt punktering, tror jeg at det finnes en god mulighet for at jeg har kognitive evner som en ripsbusk. Derfor frister tubefull foran tubeless, med dertil tilhørende ukjente reparasjonsmetoder, mer. Nei, trenger ikke gjøre det på forhånd, gjør det ved evt.punktering ( guffe på boks med luft så pumpes det samtidig), selv om det er mulig å gjøre det preventivt. Jeg gadd aldri å gjøre det ihvertfall. Guffe er/var? også l til bruk på limedekk/pariser (som har latex slange sydd inn i dekket). Slanger er tipp topp det enten om det er latex eller TPU, funker for meg ihvertfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.