Gå til innhold

Tråden for oss som ikke får lov til å delta i tråden 'Tråden for oss over 50'


Anbefalte innlegg

perbl skrev (5 minutter siden):

Men i motsetning til en sykkel, vil man jo på sikt kunne tjene penger på å ha sånne sjeldne sett stående en stund etter de tas av markedet 🙂

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0275531921001604?via%3Dihub

(Ideelt sett bør de vel ligge uåpna i eska da)

Ojjj, stilig 😃

Men det viktigste; det gir glede, og alt kan ikke bare handle om sykkel 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

perbl skrev (11 minutter siden):

Den der er vel pensjonert? Så litt på den da jeg var innom Obs for et par år siden, men det var før jeg begynte å henge i et belasta nerdemiljø der store Legomodeller er akseptert.

Ser den er på ebay til 700$.

Anbefaler at du styrer unna Outland når du er i Oslo og skal teste den fancy kontorstolen. Kan gå på et par smeller:

5702017156026_3__8f452807f6cbb7a25e46789

5702016912845__4f03e48e729a6de9978d3df5f

  • Like 1
  • Confused 1

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutes ago, Andreas said:

Ser den er på ebay til 700$.

Anbefaler at du styrer unna Outland når du er i Oslo og skal teste den fancy kontorstolen. Kan gå på et par smeller:

5702017156026_3__8f452807f6cbb7a25e46789

5702016912845__4f03e48e729a6de9978d3df5f

Pft. Det er faktisk bedre utvalg sammenligna med lokale Outland og vesentlig bedre priser på Extra Leker på Tiller her i byen 🙂 Nå for tiden har de 30% på Technics og, men har forsåvidt sagt meg fornøyd med sett for en stund.

Var noen lange blikk fra både voksne og unger da jeg plukka med meg den AT ATen for et par uker siden 🙂

  • Like 1

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutes ago, torhovland said:

OK, her har det visst skjedd ei lita utvikling. Dette var det heftigaste innan Lego Technic på 80-talet:

LEGO, Technic 8851

Den der hadde jeg og, kult med tre spaker for å kontrollere pneumatikken 🙂

  • Like 2

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kom i gang med 40-åra merket jeg at styrketrening måtte opp på agendaen igjen. Hverdagslige ting som før var et tungt løft var nå blitt direkte vondt. Trente mye styrke i 20-årene, mens 30-årene nesten bare var sykkel og ski. 40-åra blir alt sammen, men prioriterer styrke ved knapphet på tid.

Har et mål om å bli like sterk som da jeg var 30. Nærmer meg 44, har trent styrke 2 ganger i uka i 2,5 år og ser at det er et mål som er mulig å nå. Men blir stadig satt tilbake av alle virusene barna drar i hus.

Men vondtene kommer lettere. Etter et par besøk hos fysio har jeg lagt inn øvelser som faktisk hjelper! 

Ellers har jeg fortsatt en del av barnet i meg og finner stor glede i TV-spill, RC biler, osv. Ser fortsatt på Simpsons, South Park, Family Guy...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutes ago, torbjornhb said:

Bare ikke begynn med foto... Da anbefaler jeg først å kjøpe telt. Deretter å selge huset.

Den gjorde jeg unna i 20-30-åra 🙂 Og sikler på en fornying der og med noe speilløst.

  • Like 1

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

perbl skrev (16 timer siden):

Den der hadde jeg og, kult med tre spaker for å kontrollere pneumatikken 🙂

Jeg var også dypt nede i Lego Technics med pneumatikk i ungdommen - husker jeg bygde motordrevet kompressor før det ble handelsvare fra Lego selv. Da gikk det unna!

Fikk kranbil i gave for noen år tilbake, og så gikk jeg like gjerne berserk og kjøpte Lego Spike Prime + utvidelser for å  motivere barna til litt mer alvorlig programmering og bygging. Enn så lenge så er det jeg som bygger og programmerer, men det er gøy det også.

 

lego-technic-6x6-all-terrain-tow-truck-42070-2539674869.jpg.7644a72d3cca61170ea6708c4958a808.jpg

 

 

 

  • Like 2

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde faktisk et Mindstorms-sett en periode, kjøpte et sett ifm at vi ble hyra inn for å lage noen demoer på Forskningsdagene her i byen, og lagde et par roboter som jagde hverandre. Husker du kunne bytte ut firmwaren og kjøre Java og andre språk på den framfor standardløsningen. Solgte vel det settet etter at det hadde ligget ubrukt på loftsboden helt til jeg flytta for et par år siden.

Det var en stund der Mindstorms ble endel brukt ifm ymse programmeringsfag på høyskole og universitet her i byen, usikker på om det er i bruk nå.

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

perbl skrev (12 timer siden):

kjøpte et sett ifm at vi ble hyra inn for å lage noen demoer på Forskningsdagene her i byen, og lagde et par roboter som jagde hverandre. Husker du kunne bytte ut firmwaren og kjøre Java og andre språk på den framfor standardløsningen

Jeg har faktisk holdt noe lignende på Teknisk Museum, for mange år siden. Laget et Scratch-lignende interface der man kunne gjøre veldig simple ting, og så styrte det en java-klient kjørende på selve roboten. Så var det oppgaver man forsøkte løse (kaste en plastball i en kurv, kjøre en hinderløype osv). image.png.3a4f293670b7dbf61a126a22047b842d.png

  • Like 4

Sykkelaktivist! Nåværende prosjekt: Få Nordmarka og andre grusveier inn i Street View | Twitter/X | YouTube | BlueSky | Insta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torhovland skrev (17 timer siden):

OK, her har det visst skjedd ei lita utvikling. Dette var det heftigaste innan Lego Technic på 80-talet:

LEGO, Technic 8851

Den der hadde jeg, fikk den til jul når jeg var 10-11 år. Ja det var superkult! 
Omtrent samtidig fikk jeg noe brann. og politistasjongreier som hadde lys, legobrikker med små pærer som man koblet til 9V batteri. 

 

  • Like 2

NOTS - Probike AS, Ibis, Forestal og Production Privee Sykler + Outbound Ligthing lykter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...