Gå til innhold

Hjelp til første landeveissykkel


Anbefalte innlegg

På hvilket grunnlag sier du det er samme fyr? Diamant var G-sport/G-Max sitt husmerke og ble solgt i hopetall over store deler av landet. Størrelse L, tilsvarer vel fort en 56 ramme og ikke 54 ramme som var det som ble solgt på gamle forumet, uten at jeg har veldig god oversikt over Diamant og deres størrelser. Så dette kan gjerne være to helt ulike sykler. 
 

SRAM Rival er en veldig solid mekanisk gruppe av god kvalitet. Samboer har den på sin sykkel og det fungerer upåklagelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hen9ng skrev (10 minutter siden):

På hvilket grunnlag sier du det er samme fyr? Diamant var G-sport/G-Max sitt husmerke og ble solgt i hopetall over store deler av landet. Størrelse L, tilsvarer vel fort en 56 ramme og ikke 54 ramme som var det som ble solgt på gamle forumet, uten at jeg har veldig god oversikt over Diamant og deres størrelser. Så dette kan gjerne være to helt ulike sykler. 
 

SRAM Rival er en veldig solid mekanisk gruppe av god kvalitet. Samboer har den på sin sykkel og det fungerer upåklagelig! 

Ja det stemmer nok det, litt fort i svingene der, følte annonsen så litt lik ut 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Giant'n er vel identisk med denne:

2018 Propel Adv 1 M Arkiv modell for reservedeler - Ultimate Nordic AS (sykkel.no)

Fra 27 KNOK ned til 11 KNOK på fem år, vel det er nok en helt ok reduksjon. Avhenger mye av hvor mye den er brukt, du har fått meget gode tips til gode spørsmål lengre oppe i tråden. Ikke lett den der sykkel-jakten... Det tok med ca 3-4 forskjellige racere/rammer før jeg fant den som passer godt (endte opp på Cannondale Synapse i str 54 - er 178 høy). 

Vil nesten påstå du aldri helt vil vite om den passer deg godt før du har noen mil på den. 

Bjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel også litt fordi folk henger seg opp på at de skal ha karbon, og at du i praksis betaler ekstra for litt lettere utstyrsgruppe. På en måte er det litt "tåpelig" å bruke penger på Dura Ace på en sykkel med aluramme og "billig-hjul". Men den ramma går for å være den beste alu-ramma som finnes.

Husker jeg rett så ble sykkelen solgt ny med mer fancy Hollowgram karbonhjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du befinner deg i en prisklasse hvor hvertfall jeg ville prioritet å få med skivebremser, men ellers virker den til å være et greit kjøp. 
 

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=307777821

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=311671004 (Virker veldig fornuftig) 

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=306223094
 

Ser at flere av de kommer fra samme selger. Jeg har ingen tilknytning eller kjennskap til karen men virker som han har god kontroll på ting og priser okei fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...