Gå til innhold

Anbefal meg noen kvikke dekk for stirælling bort og ned


Anbefalte innlegg

Vil oppdatere tråd med erfaring fra litt lett oppsett. Nobby Nic foran og Wicked Will bak. Begge super trail og speedgrip.

Var definitivt raskere. Satt særlig pris på det lettrullende bakdekket. Enklere å mestre små støt og crux opp når det er lettere å få i gang hjulet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

andrerav skrev (3 timer siden):

Ser ut til å være tilgjengelig på Bikeinn: https://www.tradeinn.com/bikeinn/no/specialized-butcher-grid-2bliss-ready-t9-tubeless-29-x-2.30-mtb-dekk/138311410/p

Butcher Grid (ikke Grid Trail) med T9-gummi har jeg ikke sett til salgs i Norge ennå, tror jeg. Usikker på hvordan det blir med MVA, men prisen på Bikeinn er uansett så lav at selv med MVA på toppen så ser det jo greit ut. 

Vet du hva vekta er på denne varianten? Infoen på Specialized sine websider ser ikke ut til å stemme. 

Får gebyr angst av disse inn... nettbutikkenene men må sjekke. Takk for tips!

Har ett to år gammelt Butcher Grid T9, så de var å få kjøpt på Sørensen tidligere. Har notert 950 gram, men usikker på om det er egenveid eller fra produsenten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baronKanon skrev (3 timer siden):

Mulig jeg har lett brukt Butcher T9 GRID jeg ikke får brukt pga skade. Kanskje også Eliminator t7 grid 

Skal bruke Eliminator bak så der må jeg ha Trail men Butcher uten Trail i T9 er av interesse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars skrev (24 minutter siden):

Får gebyr angst av disse inn... nettbutikkenene men må sjekke. Takk for tips!

Har ett to år gammelt Butcher Grid T9, så de var å få kjøpt på Sørensen tidligere. Har notert 950 gram, men usikker på om det er egenveid eller fra produsenten. 

De har vel bra utvalg av Spec dekk på Foss Sport. Ser de har salg også nå med 15% rabatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sykkelstasjonen.no har bra utvalg av Specialized dekk.

Angående T5 - det ville jeg ikke vurdert om vi snakker sti. Det er brukbart på knusktørt, men fryktelig sketchy på våte røtter og sva. T7 er bra greier, T9 enda bedre, men IMO merker du rullemotstanden mye mer om du går fra T7-> T9 enn fra T5 -> T7. T9 er såpass sticky at jeg sitter og spytter bøss når jeg har det foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...